Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem założyć temat w którym zdam relacje z prac nad rozbudową fabrycznego audio w mojej Megane IIIphII w wersji GT-line z fabrycznym systemem Bose.  Ten temat ma na celu pokazanie wszystkich problemów i ich rozwiązań jakie występują w MIII.

Co będzie obejmować zakres prac?

- montaż 5-kanałowego wzmacniacza

- montaż procesora dźwięku

- montaż trójdrożnego systemu odseparowanego

- montaż subwoofera

Prace rozpocząłem od poszukania informacji na temat budowy systemu Bose w Megane (i we wszystkich renówkach z tych lat też). Potrzebne były mi informacje w jaki sposób sygnał dociera do wzmacniacza i w jakiej formie. Jak się okazało nie znalazłem takich informacji więc rozebrałem trochę Meganki i doszedłem do następujących wniosków:

- sygnał z radia w formie sygnału niskiego napięcia dociera do wzmacniacza, który rozdziela sygnał na 7 kanałów i wprowadza aktywny podział pasma oraz korekcje czasową

- wzmacniacz nie zbiera innych sygnałów (navi, czujniki parkowania, telefon)

Co to oznacza? Że śmiało mogę się go pozbyć. I fabrycznego, buczącego subwoofera też. 

Pacjent:

spacer.pnghttps://dl.dropboxusercontent.com/s/zpa6v76rs75o9iw/20190429_191916.jpg[/img]

Edytowane przez wadowskimichael
wklejanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, 
Cool temat :) , ciekawy jestem rezultatu.
Wzmacniacz nie zbiera innych sygnałów to prawda. 

Możesz się pozbyć, jasne. Wydaję się, że sygnał do wzmacniacza i samo połączenie wygląda jak niżej, 8 przewodów z sygnałem (4 kanały). 
Jaki wybrałeś procesor, wzmacniacz i subwoofer?
Jak to rozumieć "trzydrożny" w tym przypadku? sub+woofer+tweeter? 3 głośniki w drzwiach?
edit: a jeszcze z radia bezpośrednio jest sterowanie wzmacniaczem (on/off)

1917_3.png

MEGANE III - N.T.8695 - ..._ 27_04_2015.png

0212_A3.png

Edytowane przez zordinho
dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozpiski i schematy. Nie, tweeter, midrange, woofer, subwoofer. Midrange i tweeter będą leżeć na desce w panelach. Dzisiaj mi się udało podłączyć cały system na "biegowo". Sprzęty które wybrałem to:

- zestaw odseparowany Morel Virtus 603

- wzmacniacz Morel MPS 5.950

- procesor JL Audio TwK 88

- subwoofer w tej chwili to Infinity RSDS 12", ale to się akurat może zmienić.

Widzę, że na forum nie ma możliwości wrzucania zdjęć z zewnętrznych hostingów, więc będę musiał konwertować zdjęcia, żebym mógł wrzucać jakieś przyzwoite ilości w postach.

Prace nad drzwiami. Trochę blachy musiałem wyciąć.

720373078_20190511_153803(Copy).thumb.jpg.d939ab260f791c70b278fe96db518073.jpg667695243_20190511_153815(Copy).thumb.jpg.3e558bdb0dfa50f6a449ae770158d8f0.jpg300278705_20190511_163951(Copy).thumb.jpg.56d478c15e07eaf2d7643266c94d16ed.jpg1683174403_20190511_173549(Copy).thumb.jpg.2e570f0235cbeb385e3f4449baea22f0.jpg

 

Jeszcze nie podłączone ale na swoim miejscu wzmacniacz i procesor. Oba urządzenia znajdą się pod podłogą w miejscu fabrycznego subwoofera.

993678651_20190504_142148(Copy).thumb.jpg.947c266799f45182c315fc9e808f1ba0.jpg

 

A tu mała ciekawostka, mianowicie interfejs procesora.

1328896607_20190503_002732(Copy).thumb.jpg.4d8c45de694d99dbd221043ebdab9c7d.jpg1781510222_20190503_003004(Copy).thumb.jpg.4b498df122b43d5ba1a880340b4c142d.jpg1835033505_20190503_003350(Copy).thumb.jpg.edd88e6d04089c903ff2112849d09332.jpg

 

20190429_191916 (Copy).jpg

 

I pomocna znaleziona tu na forum rozpiska okablowania.

20190503_085640 (Copy).jpg

Edytowane przez wadowskimichael
Poprawki w tekście
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał do Bose jest niskonapieciowy, radia bez Bose w standardzie dają sygnał wysokiego napięcia, ale trzeba zobaczyć ah nie da się takiego radia przeprogramować CLIPem na niski sygnał. Ogółem jestem zdania, że nie ma sensu inwestować w Bose, bo gra on bez rewelacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BOSE to ja nie będę inwestował, ja mam w tej chwili wzmacniacz wrzucony. Sygnał na wzmak wyciągnąłem przed końcówką mocy w radiu ale wkurza mnie pyknięcie w głośnikach przy wyłączaniu. Może jakby podłączył się w powyższy sposób nie byłoby tego efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąganie sygnału z radia nie uważam za najlepsze rozwiązanie, sygnał taki nie jest odpowiednio wzmocniony, co skutkuje słabą dynamiką i problemami z zaklóceniami. Radia z wejściami RCA mają przedwzmacniacz zajmujący się wstępnym wzmocnieniem sygnału co rozwiazuje te problemy. Według mnie lepszym rozwiązaniem jest zastosować jakościowy konwerter hi-low. Aktywny, a nie pasywny. 

 

AKTUALIZACJA 

Kolejny etap prac nad tapicerkami. W GT-line są pseudo-skórzane boczki, jeszcze te. moje z maskownicami Bose.

Nie chciałem ich niszczyć, więc poszły na półkę. Kupiłem drugi komplet z którego zdemontowałem wstawki z materiałem i obije je skórą. Po co te ceregiele? Wszystko się wyjaśni przy budowie paneli glosnikowych na drzwiach przez które będę ciął tapiverkę.

20190515_193224.jpg

20190515_193136.jpg

Edytowane przez wadowskimichael
Edycja tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

AKTUALIACJA monologu. Udało mi się wyprowadzić panele na drzwiach do podkładu. I wykonać na gotowo słupki z tweeterami. Ostatnie dwie rzeczy, które zostały do wykonania to panele na głośniki średniotonowe na desce i obudowa subwoofera. 

DSC_0018.thumb.JPG.c5fe85badaf1c1622542b78feb83183f.JPG

 

 

DSC_0016.thumb.JPG.4e3332444eae0f4f773509a621838752.JPG

 

DSC_0019.JPG

DSC_0014.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pyknięcie to u mnie po zmianie radia na wersje Bose i dołożenie wzmacniacza również występowało. Gdzieś w fabrycznym BOSE musi być zamontowany układ opóźniający. Po uruchomieniu radia włączenie i wyłączenie radia już nie powodowało pyknięcia, wiec chyba musi być układ opóźniający na zasilaniu wzmacniacza.

Zwykłego radia nie da sie 'przestawić' na wersje BOSE, mimo, że w Clipie fukcje niby są, ale po akceptacji zmian brak.

Sam układ opóźniający mozna kupić za kilkadziesiąt pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Walki ciąg dalszy, tym razem panele a głośniki średniotonowe w stanie surowym do poprawek i słupki z głośnikami wysokotonowymi na gotowo. Jako ostatni element, który jeszcze nie miał swojego miejsca to potencjometr, który doraźnie zamontowałem na tunelu środkowym, ale chyba tak zostanie w ładniejszej formie, bo ergonomicznie mi tam bardzo pasuje.

dsc-0024_9.jpg

dsc-0026_12.jpg

dsc-0027_10.jpg

dsc-0028_10.jpg

dsc-0030_3.jpg

dsc-0032_12.jpg

dsc-0073_10.jpg

dsc-0074_6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!