Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, MarcinDe napisał:

@Komarek 

Journey wygląda normalnie - w europie przecież szedł jako Fiat Freemont.

jest paskudny moim zdaniem. Jak karawan kombi . Ni to SUV ni to VAN. Bardziej interesuje mnie Amerykanin z Japonii- Mazda , Subaru,  Toyota. Z automatem i wolnossacym silnikiem . Ewentualnie coś z silnikiem Pentastar  

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda 3 2.0 SkyActive G 150 KM, jest już solidna konstrukcja choć nie tanią. Wszystkie silniki w Mazdzie 3 HB maja podobno Miles Hybrid czy jak to tam się zwie, nie mylić z standardowa hybryda, z tego co słyszałem chodzi tu o zasilanie wszystkich urządzeń przez akumulatory a nie przez alternator, mogę się mylić ale jak coś to proszę poprawiać. Oglądając jeszcze Kia Xceed w topowej wersji koszt wynosi coś kolo 130 Tys zł, w podobnej cenie można już dostać Mazde CX30 ale o poziom niżej niż topowa . Wydaje mi się że Mazda też zrobiła duży krok do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, darekgt napisał:

 Oglądając jeszcze Kia Xceed w topowej wersji koszt wynosi coś kolo 130 Tys zł, w podobnej cenie można już dostać Mazde CX30 ale o poziom niżej niż topowa . Wydaje mi się że Mazda też zrobiła duży krok do przodu.

Mazda 3 jest super. Proceeed również. Jest tylko jeden problem - mam 194cm wzrostu. Jest tam za ciasno. Meganka ma dłuższe siedziska niż Mazda 3 , Proceed super ale GT jest za bardzo upierdliwy . Ogólnie,  przy moim wzroście,  znaleźć wygodną pozycję w dalekowschodnim kompakcie to jest wyczyn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście 194 cm wzrostu to trzeba już szukać czegoś większego, ja mam 186cm i w większości samochodów się dopasowuje :)  Chyba że jak już z Renault to Talisman albo Mazda 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, darekgt napisał:

 Chyba że jak już z Renault to Talisman albo Mazda 6.

W europejskich kompaktach nie mam problemu. Ale w japońskich czy koreańskich bywa różnie. Tu kawałek deski w Auris w nogę uwiera , tu dach nisko  w Proceed . Za SUV nie przepadam . Talisman trochę duży,  najczęściej sam jeżdżę.  Jednak taki Initiale 1.8 TCE nie powiem.  Piękna bestyjka . Teraz go liftingu , z nowymi lampami matrix .... :) . Aż się prosi o moda na tym silniku . Tylko ta nieszczęsna skrzynia.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, darekgt napisał:

Mazda 3 2.0 SkyActive G 150 KM, jest już solidna konstrukcja choć nie tanią. Wszystkie silniki w Mazdzie 3 HB maja podobno Miles Hybrid czy jak to tam się zwie, nie mylić z standardowa hybryda, z tego co słyszałem chodzi tu o zasilanie wszystkich urządzeń przez akumulatory a nie przez alternator, mogę się mylić ale jak coś to proszę poprawiać. Oglądając jeszcze Kia Xceed w topowej wersji koszt wynosi coś kolo 130 Tys zł, w podobnej cenie można już dostać Mazde CX30 ale o poziom niżej niż topowa . Wydaje mi się że Mazda też zrobiła duży krok do przodu.

Ten skok to teraz już nie rdzewieją?:D

Silnik wyżyłowany na bezpośrednim i niby trwały bo turba nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że faktycznie nie służy do doładowania tylko do robienia hałasu. Podwozie to goła blacha.

Jak trwały może być silnik pracujący na granicy spalania stykowego? Ci co wiedzą co to oznacza to napewno zdają sobie sprawę, że długo nie pochodzi.

Współczesne znane jest zjawisko LSPI i co się wtedy dzieje z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda jest ładna, nic po za tym. Nawet po lifcie jest w środku głośno (szczególnie z tyłu), o rdzewieniu już na forum piszą pierwsze posty, w środku ciasno (i nie wiem o co tu chodzi bo po pomiarach wnętrza wcale nie jest jakaś duża różnica - wychodzi po 1-2 cm różnicy, a jak się wsiądzie to jest odczuwalnie ciaśniej).

Silniki nie wiem bo nie wnikałem, ale jechałem i tą SkyG i SkyX - to ten X robi wrażenie bardziej mułowatego niż G (a jest o 30KM mocniejszy). Ogólnie jest mułowato (nawet w porównaniu do 1,2Tce 130 w MIV).

 

Jak policzysz wszystko co bym chciał mieć to wychodzi mi 140-145tyś. - to za te pieniądze mam Dodga Challengera 6,4 Hemi Scat Pack (samodzielnie sprowadzonego ze stanów lekko stukniętego), a jak dobrze poszukać to nawet Hellcat'a idzie przywieźć.

I takim samochodem to mam i przyjemność z jazdy, i samochód nie do zarżnięcia, i wiem że mogę jechać, a nie się zastanawiać przy każdym wyprzedzaniu.

Jedna wada - pali ile się wleje (no ale zawsze można się ratować podtlenkiem LPG - i kosztuje to 4-5tyś).:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda 3 jest dla mnie ciasna. Na zdjęciu widać różnicę z poprzednią generacją , choć perspektywa " zmniejsza" megankę . W 6ce jest wygodnie. Ale jak juz takie duże,  to Talisman jest wygodniejszy. 

20200704_124446.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie macie racje, ja nigdy w salonie Mazdy nie byłem i się nie przymierzałem ani razu do kupna, także nie chce się tutaj wypowiadać na temat tej marki. Jak narazie zadowolony jestem ze swojej czarnej Reni 3 ph 3 jeszcze tylko muszę zlikwidować jeden defekt i będzie dalej soczyście.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!