Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

darekgt

Megane IV phI Megane IV v konkurencja - co wybrać

Recommended Posts

Witajcie ponownie, po sprawdzeniu konkurencji na myśl przychodzi mi jedno auto które mogło by konkurować z MIV chodzi mi o nowa Toyote Corolle 2.0 180KM w Hybrydzie co wy o tym myślicie? fakt że cena jest dość wysoka bo w pełnej wersji około 125 tyś zł. ale przy dobrze wyposażonej MIV cena dochodzi do 100 tyś.zł. W dodatku spalanie hybrydy waha się w okolicy 4l w mieście. Nie miałem okazji jeszcze siedzieć w Nowej Corolli HB wiec może się ktoś wypowie, zaznaczę że Corolla też jest w TS (combi) z taka samą jednostka napędowa co HB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

 

Fajne auto, miałem na testy bo ciągle wybieram coś nowego żonie 

Ale na pewno nie kupię bo:

1. Beznadziejna skrzynia cvt. Auto wyje na 6tys obrotów przy normalnej dynamicznej jeździe. 

2. Spalanie mi wyszło 9 w mieście. Jak jezdzilem jak emeryt w kapeluszu to 7

3. Deska rozdzielcza z lewej strony ma taki jakby garb. Przy wsiadaniu nawalalem w to kolanem. 

4. Czuć ze auto swoje wazy, na zjazdach z ekspresówek czy autostrad strach tym szybciej pojechać. 

5. Nie za wielki bagażnik. 

6. Zespuł się aktywny tempomat - a niby toyota się nie psuje ;)

7. Strasznie szumią lusterka. 

8. Vmax tylko 180 i koniec. 

 

Z plusów. 

 

Fajne zegary

Fajne multimedia 

Ladny wyglad

dobre fotele

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, oglądałem parę filmików na yt i z tym spalaniem to wychodzi obiecująco, może jednostka 122 konna jest bardziej oszczędną w sedanie, jeden człek zrobił dość długą wycieczkę po mieście i wyszło mu 3,7 Litra. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdzilem nim 2 dni. Takie spalanie jest możliwe jeżeli jeździsz baaaardzo powoli i bez jakiejkolwiek dynamiki. Wolniej od autobusów ;)

Przy normalnym poruszaniu się pali 7. Dynamicznie 9. Ale dynamikę zabija wycie silnika ;) okropny dźwięk, cały czas 6 tysięcy obrotów. Jak tramwaj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mamy w firmie hybrydowego Aurisa. Sam testowałem przez około tydzień. Można osiągnąć niskie spalanie pod warunkiem że obserwujesz wskaźniki, często odzyskujesz energię hamując silnikiem i z pomocą specjalnego trybu skrzyni oraz używasz "start-stop". Trzeba lubić taką zabawę w uzyskiwanie jak najniższego spalania. Jak się na tym nie skupiasz i chcesz jeździć "normalnie i po prostu" albo masz ciężką nogę to raczej nie ma opcji. No i jeszcze jedna sprawa. Na trasie pali dość sporo bo wtedy ciągnie głównie benzyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nie chce tutaj w żadnym wypadku bronić Toyoty ale z tego co wyczytałem to jest następna generacja hybrydy, "mocniejszej" może porostu człowiek musi się nauczyć hybrydą jeździć żeby wykręcać takie wyniki jak na filmikach wyżej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie spoko auta. Sam myślę nad hybrydą jako następne ale jest tak jak piszesz i żeby wykręcać dobre wyniki trzeba nauczyć się nią jeździć, a nie po prostu jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra konkurencja dla MIV i dla Megane Grand Coupe, wydaje mi się że Toyota  jest nie co lepsza od Renault. W moim odczuciu już chyba bym nie wrócił do Renault choć na swoja MIII nie mogę narzekać choć cena wymiany rozrządu a chce zrobić przy 130 tyś.km jest dość wysoka w ASO za samą wymianę krzyczą 3 tyś zł. bez części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To niezłe maja ceny ;). Co najmniej jakby silnik musieli do tej operacji wyciągać. 

Normlane ceny to ok 500 pln części i 500 robocizna z górnej polki. Zapytaj kolegę @witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mnie lektura forum skutecznie zniechęciła do kontynuowania tradycji posiadania każdego modelu Megane i IV miał nie będę. Z drugiej strony pytałem chłopaków w serwisie, z którymi mam spoko relację i jedyne co mi potwierdzili to padające po 10-15kkm łączniki.

Toyota to dobre auta ale nie perfekcyjne. W dieslu 1.6 (tym od BMW) do wymiany było koło pasowe wału i napęd akcesoriów przy przebiegu lekko ponad 80k, krótko po gwarancji, koszt ponad 2k. Radio mi wymieniali na gwarancji, fabryczny zestaw głośnomówiący miałem gorszy niż w MIII, podłokietnik zaczął skrzypieć bardzo szybko, wymieniali zaciski hamulcowe i EGR (akcje serwisowe), wyświetlacz potrafił gasnąć i się zawieszać (pomagało tylko zgaszenie auta i ponowne odpalenie), a przednie czujniki piszczeć ciągle przy prędkości w trasie. Poluzowała się też kiedyś jakaś osłona przy grodzi i dźwięki były takie, że myślałem iż silnik wyleci. Także wszędzie coś :) Koszty serwisu w Toyocie też do najniższych nie należą. Wydłużone interwały wymian, a faktury zawsze były w okolicach 1k (przy rabacie za robociznę).

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z Witmanem już a żeby wymienić komplet rozrządu to trzeba zakupić to:

Wymiana rozrzadu czesci.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@darekgt widać w kosiarce tanio nie jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, darekgt napisał:

Witajcie ponownie, po sprawdzeniu konkurencji na myśl przychodzi mi jedno auto które mogło by konkurować z MIV chodzi mi o nowa Toyote Corolle 2.0 180KM w Hybrydzie co wy o tym myślicie? fakt że cena jest dość wysoka bo w pełnej wersji około 125 tyś zł. ale przy dobrze wyposażonej MIV cena dochodzi do 100 tyś.zł. W dodatku spalanie hybrydy waha się w okolicy 4l w mieście. Nie miałem okazji jeszcze siedzieć w Nowej Corolli HB wiec może się ktoś wypowie, zaznaczę że Corolla też jest w TS (combi) z taka samą jednostka napędowa co HB.

Ja bym się nawet nie zastanawiał ,tylko szybko leciał do salonu Toyoty .Nowa hybrydowa Corolla szczególnie w tej mocniejszej wersji to super autko,oczywiście trzeba nauczyć się poruszać hybrydą ale nawet dla średnio ogarniętego kierowcy to raczej nie problem ,w myśl zasady trening czyni mistrza ,ja też w niedługim czasie chciałbym zacząć romans z hybrydą no ale trza uzbierać ponad 100 klocków a to już inna para kalosza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli mogę doradzić coś od siebie, to jeśli jeździsz po mieście, dużo razy masz okazję startować ze świateł, jeździć w korkach, to hybryda z cvt da Ci komfort niemożliwy do uzyskania w żadnym innym aucie. Po prostu jeśli normalnie stojąc w korku bujasz się między 1 a 2, czy automat nie wie co zrobić i ciągle szarpie, bo zmienia bieg na ułamek sekundy i już musi cofnąć, bo zwalniasz, to w CVT nie ma tego problemu, auto płynnie się porusza. Jakoś mi się nie chce wierzyć w to, że w nowej corolli skrzynia wyje. Mnie wieziono poprzedniej generacji aurisem z z hybrydą o mocy 136KM i jazda po mieście na prawdę komfortowa. Sam miałem okazję jeździć koleosem 2.0 z cvt i tam również obroty utrzymywały się w okolicy 2000, więc nic nie wyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak jak pisałem. Do emeryckiej jazdy samochód jest ok. Jak lubisz pojeździć dynamicznie, jak ja, to klapa. Skrzynia cvt w Toyocie nawet nie udaje że nie chce być bezstopniowa. Nie ma pseudo biegów. 

 

Z plusów zapomniałem napisać o bardzo dobrym HUD i światłach full led. Auto jest też ładne. Takie Lexusowe :)

 

I nie skrzynia wyje tylko silnik spalinowy. Każde wciśnięcie gazu ponad polowe powoduje wędrówkę obrotomierza na 5-6 tys obrotów. Wtedy auto pali dużo i jest głośno. Prędkość maksymalna to tylko 180km/H. To również jak dla mnie wada tego samochodu. 

Zapomniałem w poprzednim poście napisać o wyraźnie gorszych hamulcach niż w reno. Brakuje im „ostrości”.

 

@lol19pl weź sobie taki wóz od dilera i pojezdzij. Bo być wożonym a samemu sobie potestować to 2 różne sprawy ;). 

 

 

Na zdjęciu element w który uderzałem kolanem ;) dla mnie kompletnie bezsens wypuszczać tak deskę do środka z lewej strony ;)

 

 

A80C674A-278D-447F-AE30-18C61DD93A3D.jpeg

Edytowano przez Sarna1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jeżeli w tej Corolli jest silnik bez turbo to, w przypadku mocnego wciśnięcia gazu musi on pracować w wyższym zakresie obrotów bo tylko tam jest moc i jako taki moment. To turbina daje >200 Nm od 1500 obrotów a nie znaczek Toyota na masce :-). 

A ja jeździłem tą nową Corollą z silnikiem 1,2 116 KM turbo (185 Nm) i powiem Wam - mizeria. Auto jest fajnie wyciszone - duża poprawa w stosunku do Aurisa ale te moje 100 rumaków mechanicznych i 200 Nm w M IV Life wyszło chyba ze stajni Ferrari. 

Przez pół jazdy testowej mówiłem gościowi że tu nie może być turbo. Było kompletnie niewyczuwalne. 

Tak że znow poprawiłem sobie humor kosztem Toyoty - nie takie to Renault złe jak niektórzy mówią. 

BtW nawet w najmocniejszej hybrydzie to auto ma max 190 Nm momentu (słabsza hybryda ma 142 Nm !)  więc proszę Was... Za 107 tys??

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Toyotę i jej jakość wykonania wnętrza.... można porównać z latami 90 tymi niestety.... Oglądałem Corollę, C-HR w środku, wciąż plastik, plastik, plastik.... Z resztą taki urok japończyków trwa do dzisiaj (Mazda, Suzuki), jedynie Honda wzięła się do roboty i nowy model Civica jest już na poziomie konkurencji w klasie kompaktowej. Ostatnio rozglądałem się za kompaktem, pod uwagę brałem Astrę, Ceed, Megane IV i 308. Zdecydowanie najlepiej czułem się w 308. Samochód choć na rynku jest 5 lat, w środku się nie zestarzał i wciąż śmiało może rywalizować z konkurencją. Megane IV wnętrze ma niestety ciaśniejsze i toporne.... Dla niezdecydowanych proponuję rozważyć jeszcze Peugeota 308 1.2 Pure Tech 130 KM, bardzo dobrze wyciszony kompakt, silnik naprawdę bardzo dynamiczny, bardzo mało pali (załączam zdjęcie z trasy z dość górzystym terenie - jazda z prędkością ok 80 - 90 km/h). Ogólnie silnik bardzo udany, trwały, nie ma z nim problemów. Kiedyś była jakaś wadliwa seria pasków rozrządu które się łuszczyły, od 2017 roku są poprawione.

IMG_20190517_170554.jpg

IMG_20190517_170339.jpg

IMG_20190518_105528.jpg

Edytowano przez mayn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem okazje siedzieć w Peugot 308 ale niestety nie jechałem bo samochód był wystawiony w Amber Expo, muszę przyznać że fotele ma bardzo wygodne kokpit ładny, bagażnik mniejszy niż w mojej MIII. Ogólnie nie skreślam Renault w ogóle dalej myślę że są to najładniejsze kompakty w klasie, oglądałem też kompaktowego Infinity ale jak poczytałem o spalaniu to się za głowę złapałem, może i Megane GC było by dobrym rozwiązaniem ale mi zależy na "pace" w swojej przewiozę rower bez rozkręcania go a nawet zrolowany materac który miał około 2.10m x 1.60m i taki naleśnik wszedł po rozłożeniu siedzeń, fakt że po rozłożeniu siedzeń z tyłu nie siedziałem komfortowo na miejscu kierowcy. Ciężko znaleźć dobry kompakt.....a może jeszcze takich nie produkują :D jeszcze. 

Jedyna przygodą jaką można zacząć z hybryda Toyoty to wsiąść i jechać ale nie na 20 min a wypożyczanie tak jak kolega pisał na 2 dni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa corolla jest bardzo dobrze zrobiona w środku.  Nawet deska obłożona pseudo skóra. 

Zniknal tez cyfrowy zegarek ;) z deski. 

 

@darekgt takie wzięcie auta od dilera na pełen dzień lub dwa naprawdę pomaga w wyborze. Nie wiem jak można kupić auto po 15 min jeździe próbnej ;). Jak się zrobi z 200-300 km to już daje jako takie pojęcie o aucie (niestety nie o jakości co widać na forum w kwestii megane 4 ;(. Jezdzilem w tamtym roku 2 dni wersja Bose i nic mi się w megane nie popsuło. Jak widać z forum niestety są z nią problemy)

 

jak weźmiesz corollę zwróć uwagę na tą lewa stronę deski. Dziwne wypuszczenie do środku auta. Miało na celu pewnie wywołać wrażenie otaczania kierowcy kokpitem co jest fajne np w Mercu ale tam ten element jest na drzwiach. Wiec nie utrudnia wsiadania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo lubię Peugeoty i Citroeny ale kiedy kupowałem nie było fajnych cen, przy moim skromnym budżecie,  a auto było mi potrzebne. Silniki Puretech mają bardzo dobra opinie choć niestety są 3 cylindrowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sarna1, co racja to racja 20 min jazdy nie możne zdecydować o kupnie szczególnie samochodu powyżej 100 tys, następnym razem jak będę kupował samochód to będę cisną sprzedawce na korzystanie z auta przez 2 dni. Megane III najpierw kupiłem a później jechałem demówka hahahahaha. Ale samochód był z wyprzedaży i nie kosztował nawet 65 tyś.zł. Mowa o nowym nie demówce. Ale miałem taki okres że potrzebowałem samochodu a przedtem jeździłem Megane 2 w HB tylko dieslem 1,9dCi 120KM. Przy jakimkolwiek następnym kupnie wymagane będzie wypożyczenie auta i sprawdzenie go w akcji w mieście i na trasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megane 3 znałem z rodziny. Ale swoja kupiłem przez net ;) i odebrałem dopiero miesiąc później. Fakt, zadecydowała super atrakcyjna cena. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Pitrek napisał:

 Silniki Puretech mają bardzo dobra opinie choć niestety są 3 cylindrowe.  

Cały czas zwracam uwagę na to i nie mogę wyjść z podziwu jak jest perfekcyjnie wyważony. Gdybym nie wiedział o tym, nie zorientowałbym się o tym dopóki nie otworzyłbym maski.... Na światłach często dotykam kierownice, górną konsolę.... nie czuć żadnych wibracji świadczących o tym że silnik jest 3 cylindrowy i ma wibracje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Testowałem 1.2 130LM PT w Peugeocie... może i ma dobre parametry, ale dźwięk silnika dla mnie jest nie do zaakceptowania. Po latach okazuje się, że ma jednak poważne problemy z rozpadającym się paskiem rozrządu. Także wszędzie "dobrze gdzie nas nie ma".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja jeździłem tylko 3 cylindrowym Rapidem gdzie trzycylindrowość była wyraźnie słyszalna i wyczuwalna oraz Capturem 0,9 gdzie było o niebo lepiej. Jeżeli w podobnej cenie dostałem 4 cylindry turbo w M IV , zdecydowałem się na Meganke. Fakt, że Captur byłby lepiej wyposażony.

Pasek rozrządu to akurat dość łatwo wymienialny materiał eksploatacyjny więc jeżeli dało się to wychwycić i nie dochodziło do zerwania to problem nie jest dramatyczny.

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...