Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


darekgt

Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu miałem prawie identyczny dylemat, tylko kwota do wydania była nieco niższa - do 120k. Też miało być >200 kM, ale prócz tego albo manual albo dwusprzęgłówka, ledy i .... kombi :-) Patrzyłem i na Talismana (za limuzyniasty stwierdziłem po jeździe próbnej) i na Proceeda i na Seata i na Gulię (Peugeot miłością moją nie jest i basta, chociaż przyznam, że prezentuje się ładnie). Jako poprzedni posiadacz AR brałbym bez pytań Gulię, ale.... dobrze wyposażony i zadbany egzemplarz nie miesił się w kwocie, nie jest robiona w kombi no i nie ma ani ledów (dziennych) ani dwusprzęgłówki. Seat to dla mnie VW tak, jak i Skoda, a że nie pałam miłością do niemieckich wozów, więc odpadły. Proceed nie występuje w kombi, została więc tylko Meganka GT. Czy żałuję? Absolutnie nie. Trafiłem na dobrego sprzedawcę i zadbany egzemplarz z małym przebiegiem. Tylko za tę sztywną tylną belkę w GT powiesiłbym kogoś w Renault.... Dodam, że jak kupowałem, to byłem przekonany, że z tyłu jest wielowahaczowe, bo gdzieś tak wyczytałem 8-)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem dziś testy 508 GT. Kilka. I jest.... słabo. Ładnie , niby wchodzi w segment Premium, ale układ kierowniczy ,  zawieszenie oraz skrzynia to nie ta liga. Newet Megi 4 ma bardziej bezpośredni układ kierowniczy ( 2.75 obrotu , Proceed 2.5 , 508 aż 3. ) Więc Premium to głównie z ceny i bajeranckiej elektroniki. 

AR Gulia ma swoje lata , ale prowadzi się doskonale. BMW 3 poprzedniej generacji oraz A4 również. Aż się z ciekawości zapisze na jazdy 508 w benzynie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2019 o 22:22, kataryniarz napisał:

Ostatnio skuszony propagandą "premium" przymierzyłem się do rocznej A4. Niesamowite rozczarowanie, wersja ze standardowym zawieszeniem tragicznie się prowadzi, zawieszenie jak w starym tapczanie, mało choroby morskiej nie dostałem. Układ kierowniczy to kpina. MIII GT line o niebo lepiej się prowadzi, żona miała dokładnie te same odczucia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MIV z multisens jeszcze lepiej można dostosować układ kierowniczy. Na sport jest najsłabsze wspomaganie natomiast na komfort najsilniejsze. Sport fajny, ale komfort też ma swoje zalety. Na nierównościach auto przyjemnie wybiera nierówności na sporcie przyjemniej jeździ się przy większych prędkościach i auto wydaję się utwardzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, szwagier24a napisał:

W MIV z multisens jeszcze lepiej można dostosować układ kierowniczy. 

Tylko czułość. Utwardzasz co.  Nie zmieniasz precyzji na przekładni..

Wrzucił mi przed chwilą kolega , zaczerpnięte z grupy Proceed..  WA wszędzie chwalą jakość i materiały, my narzekamy na Renault. Tandeta to teraz chyba standard 

20200608_091511.jpg

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety teraz wszyscy oszczędzają i takie są efekty - i nie dotyczy to tylko marek popularnych.

Poszukajcie sobie wpisów na forach BMW/Audi/MB - jest co poczytać.

 

Ja dostałem BMW 3 z 2019 jak mi Chryslera rozbili jako zastępcze (i nie w jakiejś najbiedniejszej wersji) i plastiki w środku to kpina. A prowadziła się podobnie do mojego 300C z 2006 roku.

Nawet na ustawieniu Sport.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Komarek napisał:

Tylko czułość. Utwardzasz co.  Nie zmieniasz precyzji na przekładni..

Wrzucił mi przed chwilą kolega , zaczerpnięte z grupy Proceed..  WA wszędzie chwalą jakość i materiały, my narzekamy na Renault. Tandeta to teraz chyba standard 

20200608_091511.jpg

Komarek: jak będziesz miał multisens to będziesz wiedział co się utwardza <piwko>. Minie zależy na precyzji. Od lat jeżdżę gumowym układem kierowniczym i nie narzekam. Wg. mnie precyzyjny szybciej się zużywa - sposób wykonania.

Co do jakości zastosowanych tworzyw: unia wymusza na producentach aby tworzywa były z recyklingu, łatwiej przetwarzalne.

Ja ma nieszczęsne "półskóry" i ma nadzieję, że nie zacznie to pękać po roku jak w MIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, szwagier24a napisał:

Komarek: jak będziesz miał multisens to będziesz wiedział co się utwardza <piwko>. Minie zależy na precyzji. Od lat jeżdżę gumowym układem kierowniczym i nie narzekam. Wg. mnie precyzyjny szybciej się zużywa - sposób wykonania.

 

Tak się składa że mam. Tryb sport zmienia tylko siłę wspomagania. Nie przełożenie przekładni. 

Co do ekoskóry,  jeśli masz - zmartwie Cię.  Pęka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, widzę że temat się rozwinął to i ja dorzucę 2 grosze, tak jak kolega miałem dylemat co po Megane 3, a możliwe ze rodzina mi się powiększy w niedalekiej przyszłości to pasował by mi Proceed, ładne niebieskie widziałem na żywo, rzadko spotykany samochód tak jak z reszta M3 hehehe, później wyszedł Xceed to mi się bardziej spodobał :) chodzi mi o wielkość bagażnika żeby w razie się zapakować 2+2 wózek paczka pampersów i walizki, to Proceed był by najlepszym wyborem, znowu Alfa tez mi wpadła w oko, Gulia oczywiście ale bagażnik pewnie za mały, w końcu wyszło tak ze kopiłem mieszkanie :D  i włożę w nie Mercedesa CLA :D Jednak jeszcze pojeżdżę Megane 3 a ze mam nowy silnik po wymianie to mam najechane nie całe 10 000 km (sam silnik).

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie też odpuściłem, w sumie mam najechane 115k, auto od nowości więc raczej jeszcze kilka tysięcy nastukam :)

Poczekam na Megane V(2023?) albo nową Giulie. Tylko że do tego roku, to za 140k kupię sobie... kilka chlebów :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałbym już zmieniać samochód na dzień dzisiejszy lub zakup samochodu nowego  (pierwszy raz) to zastanawiał bym się nad KIA Xceed 1,6 204KM ewenualnie 1,4 140KM a jeżeli więcej jazdy na mieście to hybryda Toyoty, chyba że ktoś ma dom z garażem to Xceed plug in.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie o tego Xceeda - czy ktoś z Was w tym aucie siedział?

 

Jakbym miał wydać 140-150 koła to najpierw przede wszystkim przejrzał bym ofert w necie, a potem bym się do salonów przeszedł przymierzyć się do tych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!