Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Toyotę i jej jakość wykonania wnętrza.... można porównać z latami 90 tymi niestety.... Oglądałem Corollę, C-HR w środku, wciąż plastik, plastik, plastik.... Z resztą taki urok japończyków trwa do dzisiaj (Mazda, Suzuki), jedynie Honda wzięła się do roboty i nowy model Civica jest już na poziomie konkurencji w klasie kompaktowej. Ostatnio rozglądałem się za kompaktem, pod uwagę brałem Astrę, Ceed, Megane IV i 308. Zdecydowanie najlepiej czułem się w 308. Samochód choć na rynku jest 5 lat, w środku się nie zestarzał i wciąż śmiało może rywalizować z konkurencją. Megane IV wnętrze ma niestety ciaśniejsze i toporne.... Dla niezdecydowanych proponuję rozważyć jeszcze Peugeota 308 1.2 Pure Tech 130 KM, bardzo dobrze wyciszony kompakt, silnik naprawdę bardzo dynamiczny, bardzo mało pali (załączam zdjęcie z trasy z dość górzystym terenie - jazda z prędkością ok 80 - 90 km/h). Ogólnie silnik bardzo udany, trwały, nie ma z nim problemów. Kiedyś była jakaś wadliwa seria pasków rozrządu które się łuszczyły, od 2017 roku są poprawione.

IMG_20190517_170554.jpg

IMG_20190517_170339.jpg

IMG_20190518_105528.jpg

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem okazje siedzieć w Peugot 308 ale niestety nie jechałem bo samochód był wystawiony w Amber Expo, muszę przyznać że fotele ma bardzo wygodne kokpit ładny, bagażnik mniejszy niż w mojej MIII. Ogólnie nie skreślam Renault w ogóle dalej myślę że są to najładniejsze kompakty w klasie, oglądałem też kompaktowego Infinity ale jak poczytałem o spalaniu to się za głowę złapałem, może i Megane GC było by dobrym rozwiązaniem ale mi zależy na "pace" w swojej przewiozę rower bez rozkręcania go a nawet zrolowany materac który miał około 2.10m x 1.60m i taki naleśnik wszedł po rozłożeniu siedzeń, fakt że po rozłożeniu siedzeń z tyłu nie siedziałem komfortowo na miejscu kierowcy. Ciężko znaleźć dobry kompakt.....a może jeszcze takich nie produkują :D jeszcze. 

Jedyna przygodą jaką można zacząć z hybryda Toyoty to wsiąść i jechać ale nie na 20 min a wypożyczanie tak jak kolega pisał na 2 dni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa corolla jest bardzo dobrze zrobiona w środku.  Nawet deska obłożona pseudo skóra. 

Zniknal tez cyfrowy zegarek ;) z deski. 

 

@darekgt takie wzięcie auta od dilera na pełen dzień lub dwa naprawdę pomaga w wyborze. Nie wiem jak można kupić auto po 15 min jeździe próbnej ;). Jak się zrobi z 200-300 km to już daje jako takie pojęcie o aucie (niestety nie o jakości co widać na forum w kwestii megane 4 ;(. Jezdzilem w tamtym roku 2 dni wersja Bose i nic mi się w megane nie popsuło. Jak widać z forum niestety są z nią problemy)

 

jak weźmiesz corollę zwróć uwagę na tą lewa stronę deski. Dziwne wypuszczenie do środku auta. Miało na celu pewnie wywołać wrażenie otaczania kierowcy kokpitem co jest fajne np w Mercu ale tam ten element jest na drzwiach. Wiec nie utrudnia wsiadania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sarna1, co racja to racja 20 min jazdy nie możne zdecydować o kupnie szczególnie samochodu powyżej 100 tys, następnym razem jak będę kupował samochód to będę cisną sprzedawce na korzystanie z auta przez 2 dni. Megane III najpierw kupiłem a później jechałem demówka hahahahaha. Ale samochód był z wyprzedaży i nie kosztował nawet 65 tyś.zł. Mowa o nowym nie demówce. Ale miałem taki okres że potrzebowałem samochodu a przedtem jeździłem Megane 2 w HB tylko dieslem 1,9dCi 120KM. Przy jakimkolwiek następnym kupnie wymagane będzie wypożyczenie auta i sprawdzenie go w akcji w mieście i na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Pitrek napisał:

 Silniki Puretech mają bardzo dobra opinie choć niestety są 3 cylindrowe.  

Cały czas zwracam uwagę na to i nie mogę wyjść z podziwu jak jest perfekcyjnie wyważony. Gdybym nie wiedział o tym, nie zorientowałbym się o tym dopóki nie otworzyłbym maski.... Na światłach często dotykam kierownice, górną konsolę.... nie czuć żadnych wibracji świadczących o tym że silnik jest 3 cylindrowy i ma wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem 1.2 130LM PT w Peugeocie... może i ma dobre parametry, ale dźwięk silnika dla mnie jest nie do zaakceptowania. Po latach okazuje się, że ma jednak poważne problemy z rozpadającym się paskiem rozrządu. Także wszędzie "dobrze gdzie nas nie ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważną kwestią jest ASO jak podchodzi do sprawy, dużo jest odpowiedzi w Renault "ten silnik tak ma" albo "jeździć i zobaczymy co się stanie" jak królik doświadczalny heh. Nie wiem jak jest w innych serwisach ale podejrzewam że podobnie, nasza Polska mentalność w ASO sprzedać a później niech klient się martwi, jak się skończy gwarancja to skasujemy delikwenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 tys. Miasto Weekend.

Weź to auto i pojeździj, może tobie spali 3 ;) i może miło się zaskoczysz i kupisz, albo rozczarujesz i będziesz szukać dalej. 

Ja szukam dalej bo jak dla mnie największa wada to maks prędkość 180. Podobnie jak nowa camry. I nie ma na to rady bo według Pana z serwisu układ hamulcowy jest dobrany do osiągów i masy ( nota bene hamulce są słabe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardziej w Twój gust to coś w stylu I30 N Sportback ;), mi osobiście nie zależny na wysokich prędkościach jeżdżę bardziej spokojnie, bardziej mi zależy na małym spalaniu, choć nie ukrywam że w trasie miło by mieć przy 130 km/h spalanie rzędu 6,0-6,5 w benzynie :) a w mieście mieć 3,5 -4,5 litra, ja dość często wyjeżdżam do pracy także żona później w większości użytkuje samochód w mieście czasem pojedzie 40 km w odwiedziny do rodziny trasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koniecznie weź ta Toyote bo idealnie wpisuje się w to czego chcesz od wozu. Poważnie to kawał ładnego i solidnego samochodu. 

 

I30N to fajny samochód ale po byłym MB A45AMG to już nie chcę takiego samochodu. Tankowanie w trasie co 200 km rozwala wyjazdy ;) ale fakt wrażenia niesamowite. Prawko stracić można w chwile.

 

Ja czekam na nowa Octavię i Superba jako auto dla mnie, dla żony Golfik GTD (też świetne i ekonomiczne auto - ma 184 konie i dsg i jest 2x szybsze od corolli a pali poodbnie :)  No ale to poprawny Niemiec i tyle.  

Jako że poruszam się w 90% ekspresowkami i autostradami (często za granicą) to samochód dla mnie musi bez wysiłku jechać 200 i więcej przy rozsądnym spalaniu i zasięgu. A tutaj diesel nadal rządzi :)

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!