Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


darekgt

Rekomendowane odpowiedzi

Toyotę i jej jakość wykonania wnętrza.... można porównać z latami 90 tymi niestety.... Oglądałem Corollę, C-HR w środku, wciąż plastik, plastik, plastik.... Z resztą taki urok japończyków trwa do dzisiaj (Mazda, Suzuki), jedynie Honda wzięła się do roboty i nowy model Civica jest już na poziomie konkurencji w klasie kompaktowej. Ostatnio rozglądałem się za kompaktem, pod uwagę brałem Astrę, Ceed, Megane IV i 308. Zdecydowanie najlepiej czułem się w 308. Samochód choć na rynku jest 5 lat, w środku się nie zestarzał i wciąż śmiało może rywalizować z konkurencją. Megane IV wnętrze ma niestety ciaśniejsze i toporne.... Dla niezdecydowanych proponuję rozważyć jeszcze Peugeota 308 1.2 Pure Tech 130 KM, bardzo dobrze wyciszony kompakt, silnik naprawdę bardzo dynamiczny, bardzo mało pali (załączam zdjęcie z trasy z dość górzystym terenie - jazda z prędkością ok 80 - 90 km/h). Ogólnie silnik bardzo udany, trwały, nie ma z nim problemów. Kiedyś była jakaś wadliwa seria pasków rozrządu które się łuszczyły, od 2017 roku są poprawione.

IMG_20190517_170554.jpg

IMG_20190517_170339.jpg

IMG_20190518_105528.jpg

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem okazje siedzieć w Peugot 308 ale niestety nie jechałem bo samochód był wystawiony w Amber Expo, muszę przyznać że fotele ma bardzo wygodne kokpit ładny, bagażnik mniejszy niż w mojej MIII. Ogólnie nie skreślam Renault w ogóle dalej myślę że są to najładniejsze kompakty w klasie, oglądałem też kompaktowego Infinity ale jak poczytałem o spalaniu to się za głowę złapałem, może i Megane GC było by dobrym rozwiązaniem ale mi zależy na "pace" w swojej przewiozę rower bez rozkręcania go a nawet zrolowany materac który miał około 2.10m x 1.60m i taki naleśnik wszedł po rozłożeniu siedzeń, fakt że po rozłożeniu siedzeń z tyłu nie siedziałem komfortowo na miejscu kierowcy. Ciężko znaleźć dobry kompakt.....a może jeszcze takich nie produkują :D jeszcze. 

Jedyna przygodą jaką można zacząć z hybryda Toyoty to wsiąść i jechać ale nie na 20 min a wypożyczanie tak jak kolega pisał na 2 dni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa corolla jest bardzo dobrze zrobiona w środku.  Nawet deska obłożona pseudo skóra. 

Zniknal tez cyfrowy zegarek ;) z deski. 

 

@darekgt takie wzięcie auta od dilera na pełen dzień lub dwa naprawdę pomaga w wyborze. Nie wiem jak można kupić auto po 15 min jeździe próbnej ;). Jak się zrobi z 200-300 km to już daje jako takie pojęcie o aucie (niestety nie o jakości co widać na forum w kwestii megane 4 ;(. Jezdzilem w tamtym roku 2 dni wersja Bose i nic mi się w megane nie popsuło. Jak widać z forum niestety są z nią problemy)

 

jak weźmiesz corollę zwróć uwagę na tą lewa stronę deski. Dziwne wypuszczenie do środku auta. Miało na celu pewnie wywołać wrażenie otaczania kierowcy kokpitem co jest fajne np w Mercu ale tam ten element jest na drzwiach. Wiec nie utrudnia wsiadania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sarna1, co racja to racja 20 min jazdy nie możne zdecydować o kupnie szczególnie samochodu powyżej 100 tys, następnym razem jak będę kupował samochód to będę cisną sprzedawce na korzystanie z auta przez 2 dni. Megane III najpierw kupiłem a później jechałem demówka hahahahaha. Ale samochód był z wyprzedaży i nie kosztował nawet 65 tyś.zł. Mowa o nowym nie demówce. Ale miałem taki okres że potrzebowałem samochodu a przedtem jeździłem Megane 2 w HB tylko dieslem 1,9dCi 120KM. Przy jakimkolwiek następnym kupnie wymagane będzie wypożyczenie auta i sprawdzenie go w akcji w mieście i na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Pitrek napisał:

 Silniki Puretech mają bardzo dobra opinie choć niestety są 3 cylindrowe.  

Cały czas zwracam uwagę na to i nie mogę wyjść z podziwu jak jest perfekcyjnie wyważony. Gdybym nie wiedział o tym, nie zorientowałbym się o tym dopóki nie otworzyłbym maski.... Na światłach często dotykam kierownice, górną konsolę.... nie czuć żadnych wibracji świadczących o tym że silnik jest 3 cylindrowy i ma wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem 1.2 130LM PT w Peugeocie... może i ma dobre parametry, ale dźwięk silnika dla mnie jest nie do zaakceptowania. Po latach okazuje się, że ma jednak poważne problemy z rozpadającym się paskiem rozrządu. Także wszędzie "dobrze gdzie nas nie ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważną kwestią jest ASO jak podchodzi do sprawy, dużo jest odpowiedzi w Renault "ten silnik tak ma" albo "jeździć i zobaczymy co się stanie" jak królik doświadczalny heh. Nie wiem jak jest w innych serwisach ale podejrzewam że podobnie, nasza Polska mentalność w ASO sprzedać a później niech klient się martwi, jak się skończy gwarancja to skasujemy delikwenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 tys. Miasto Weekend.

Weź to auto i pojeździj, może tobie spali 3 ;) i może miło się zaskoczysz i kupisz, albo rozczarujesz i będziesz szukać dalej. 

Ja szukam dalej bo jak dla mnie największa wada to maks prędkość 180. Podobnie jak nowa camry. I nie ma na to rady bo według Pana z serwisu układ hamulcowy jest dobrany do osiągów i masy ( nota bene hamulce są słabe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardziej w Twój gust to coś w stylu I30 N Sportback ;), mi osobiście nie zależny na wysokich prędkościach jeżdżę bardziej spokojnie, bardziej mi zależy na małym spalaniu, choć nie ukrywam że w trasie miło by mieć przy 130 km/h spalanie rzędu 6,0-6,5 w benzynie :) a w mieście mieć 3,5 -4,5 litra, ja dość często wyjeżdżam do pracy także żona później w większości użytkuje samochód w mieście czasem pojedzie 40 km w odwiedziny do rodziny trasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koniecznie weź ta Toyote bo idealnie wpisuje się w to czego chcesz od wozu. Poważnie to kawał ładnego i solidnego samochodu. 

 

I30N to fajny samochód ale po byłym MB A45AMG to już nie chcę takiego samochodu. Tankowanie w trasie co 200 km rozwala wyjazdy ;) ale fakt wrażenia niesamowite. Prawko stracić można w chwile.

 

Ja czekam na nowa Octavię i Superba jako auto dla mnie, dla żony Golfik GTD (też świetne i ekonomiczne auto - ma 184 konie i dsg i jest 2x szybsze od corolli a pali poodbnie :)  No ale to poprawny Niemiec i tyle.  

Jako że poruszam się w 90% ekspresowkami i autostradami (często za granicą) to samochód dla mnie musi bez wysiłku jechać 200 i więcej przy rozsądnym spalaniu i zasięgu. A tutaj diesel nadal rządzi :)

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!