Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samoistne ruchy lewarka zmiany biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was, czy ktoś z Was zauważył u siebie ruchy lewarka zmiany biegów przy dodawaniu i puszczaniu pedału gazu? U mnie dzieje się to na 5 biegu. Nigdy czegoś takiego nie widziałem, oprócz starych wysłużonych powiedzmy 20 letnich samochodów.

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne.

Silnik na stałe połączony jest ze skrzynią i na poduszkach do nadwozia. Na poduszkach może pracować. Drążek zmiany biegów jest przymocowany z jednej strony do skrzyni, środek do nadwozia, drugi koniec sama "gałka" jest luźna i odzwierciedla ruchy silnika-skrzyni względem karoserii.

Kwestia jak wielkie to są ruchy. Jeśli 2-3cm to bym się wybrał do serwisu bo możliwe, że są poluzowane lub uszkodzone poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 0,5 cm. Gdy się odpuści gaz lewarek leci szybko ruchem skokowym do przodu, a gdy się wciśnie gaz nawet leciutko to takim samym szybkim skokowym ruchem lewarek cofa się do tyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w zeszłym roku autem zastępczym M4 1.6sce i właśnie tak się działo. Na 5 biegu lewarek się przesuwał. Trochę mnie to zdziwiło, bo ostatni raz taki efekt widziałem w M1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.05.2019 o 15:29, Andon napisał:

To jest normalne.

Silnik na stałe połączony jest ze skrzynią i na poduszkach do nadwozia. Na poduszkach może pracować. Drążek zmiany biegów jest przymocowany z jednej strony do skrzyni, środek do nadwozia, drugi koniec sama "gałka" jest luźna i odzwierciedla ruchy silnika-skrzyni względem karoserii.

Kwestia jak wielkie to są ruchy. Jeśli 2-3cm to bym się wybrał do serwisu bo możliwe, że są poluzowane lub uszkodzone poduszki.

Drążek ze skrzynią biegów połączony jest za pomocą elastycznych linek biegnących w elastycznych pancerzach. Więc zależność między ruchami skrzyni a ruchami drążka jest bardzo minimalna. W praktyce na niektórych biegach występują minimalne ruchy drążka przy przyspieszaniu bądź hamowaniu silnikiem. 

Można sprawdzić jak poprowadzono pancerz, czy się gdzieś nie opiera, czy dobrze "leży".

Można też, jeżeli jest możliwość regulacji, sprawdzić samą regulację, ale jeżeli biegi wchodzą prawidłowo, nie wiem czy jest sens.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meca A Ty jeszcze się męczysz ze swoją Megi? - puść to w końcu do "żyda", bo szkoda Twojego zdrowia...Uprzedzając Twój kolejny wątek na tym forum: Tak, dym z rury wydechowej przy zimnym silniku jest zjawiskiem naturalnym :-)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andon napisał:

Zgadza się <ok> ale linki są grube i nie ma możliwości, żeby się ugięły także śmiało przenoszą ruchy zespołu napędowego na drążek.

Grubość linki jest tutaj bez znaczenia i o żadnym "uginaniu" linek nie może być mowy.

Linka oraz pancerz w którym pracuje jest elastyczny. Przy prawidłowo dobranej długości nie powinien pracować w linii prostej łączącej obydwa mechanizmy.

Poszukaj w necie jak pracuje układ linka-pancerz a zrozumiesz jak działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Piotr.fy

To nie wina linek tylko słabej konstrukcji skrzyni biegów źle wykonane koła zębate które mają duże luzy przy zazębianie się co ma wpływ na łożyska i wycie skrzyń w renowkach. Inni nauczyli się robić skrzynie tylko renault ma z tym problem co najciekawsze nie chcą skrzyń naprawiać na gwarancji.

Edytowane przez Piotr.fy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pozycji biegów parzystych. U mnie. delikatne ruchy są. Nie trzymam ręki na drążku , nie zwróciłem uwagi do czasu przeczytania o tym sproblemie na forum. 

W poprzednim tego nie miałem,  miałem automaty :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!