Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w tytule. Czy jest możliwość kupna samego zaworu do napełniania klimatyzacji?(ten w który wpinamy się maszyną) w innych markach samochodów takie rzeczy są do kupienia, wycinamy i spawamy nowy. I czy to tutaj też jest dostępne? Czy tylko wymiana całego elementu(przewodu) Powód przez jaki chce zrobić ten zabieg to taki, że mimo nowego wentylka w środku, nadal ucieka trochę czynnika, i to jest problemem najczęstszym w tych modelach. Chodzi mi o zawór bliżej przodu nie ten bliżej szyby.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że opłacalne. Cała rurka kosztuje przeważnie 5x więcej niż są zawór, a spawa mój kumpel za śmieszne grosze, w sumie wszędzie usługa taka kosztuje grosze. Teraz pytanie kolejne. Od razu po nabiciu klimy lekko mi szumi z nawiewow ( wiadomo o jaki szum mi chodzi) wychodzi na to, ze przy pelnej klimie tez występuje ten przypadek. Klima chłodzi jak szalona i po dłuższej trasie ciężko w aucie wiedzieć taki mróz. Z nawiewow mam 4,7⁰ stopnia. Wszystko wygląda, że ok co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum już to szumienie było opisywane dziesiątki razy więc sobie odpuściłem. Przykładając głowę do nawiewow słychać szum jak obracającej się płyty w odtwarzaczu CD. Miałem tak od razu po napełnianiu klimy. Szumi tak od paru tyg a czynnika nie ubywa tak samo wydajność klimy jest na poziomie Antarktydy po dłuższej trasie :DPrzestraszyłem się tego bo maszyna pokazała 100% szczelności, tak samo przy sprawdzaniu szczelności przewodów wodą z mydłem i specjalnego ośrodka podczas gdy układ był nabity azotem. Wszystkie elementy i łączenia są szczelne, wliczając w to przewody na wierzchu, przewody wchodzące do kompresora, przewody wchodzące do kabiny i słynny przewód który jest pod prawym blotnikiem, gdy ściągnie się nadkole to jest widoczny. Tak samo wentyle da szczelne, wymieniliśmy je bo jeden przepuszczał i co nie dziwi, że w 2 tyg potrafił cały czynnik nim uciec. Teraz jest miodzio, ale dalej sobie szumi. Kolega mówi, że to normalne bo gaz się rozpręża, a że były upały po ponad 40 stopni to Klima dostawała w tyłek, a egzamin zdała :)

 

 

Ktoś wyjaśni ten szum? Bo to by było obalebie mitu, że zawsze jak szumi to mało czynnika. U mnie szumi, czynnik jest i Klima zbija do 5 stopni w nawiewie. 

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o gniazdo w które się wkłada zaworek. Też mi bombluja a szczególnie jeden od przodu auta, w miesiąc uciekło połowę czynnika... muszę jakoś wyczyścić to gniazdo a nie wiem jak, żeby nie uszkodzić i żeby nic tam nie wleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz rozmiar tego z przodu i z tyłu, wydają się być różne. A nie pomaga Ci wymiana zaworka,  u mnie ubylo 150g i już szumialo i zamarzalo, po uzupełnieniu cisza 

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek był wymieniany i była cisza, ale coś sie zaczęło znowu psuć. Teraz znowu jade na ściągnie czynnika i kombinowanie z tym wentylem. Może mój kumpel co się tym zajmuje ma jakieś culowe te wentyle, chociaż oryginalny też przypuszczał, więc musi być coś z gniazdem. U mnie jak ubywa to po postu słabiej chłodzi i szumi, ale nic nie zamarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz zaglądałem i przestały bomelkowac bynajmniej na postoju, pytam o te zaworki bo jak wpisze w Google do Renault to wychodzi szerokość 5.1 mm, a gniazdo mierze i ma 7mm czyli takie jak do Peugeota 8mm. Mam zdjęcia starego i taki identyczny jest w Peugeot 

https://allegro.pl/oferta/zaworek-serwisowy-volvo-peugeot-m8-7536655693?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare jak byś się bawił z tymi zaworkami to dał byś wymiary 

IMG_20190628_155700.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się też wysokością od dolnego uszczelnienia do górnego, wkręcić wkrecisz ale nie podłączysz maszyny. Najważniejsze, że jak nastąpi pomyłka i będą inne skoki gwintu to przy napotkanym oporze nie można wkręcać bo będzie klapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzebie trochę temat. Przepuszczał mi niskiego cisnienia ale kupiłem oba. Podaje link do allegro 

Niskie ciśnienie 

https://allegro.pl/oferta/zaworek-serwisowy-renault-18-35-x-5-1-mm-10240102147

Wysokie 

https://allegro.pl/oferta/zaworek-serwisowy-volvo-peugeot-m8-10240089177

 

received_869102567151132.jpeg

Edytowane przez Lisnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!