Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w tytule. Czy jest możliwość kupna samego zaworu do napełniania klimatyzacji?(ten w który wpinamy się maszyną) w innych markach samochodów takie rzeczy są do kupienia, wycinamy i spawamy nowy. I czy to tutaj też jest dostępne? Czy tylko wymiana całego elementu(przewodu) Powód przez jaki chce zrobić ten zabieg to taki, że mimo nowego wentylka w środku, nadal ucieka trochę czynnika, i to jest problemem najczęstszym w tych modelach. Chodzi mi o zawór bliżej przodu nie ten bliżej szyby.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że opłacalne. Cała rurka kosztuje przeważnie 5x więcej niż są zawór, a spawa mój kumpel za śmieszne grosze, w sumie wszędzie usługa taka kosztuje grosze. Teraz pytanie kolejne. Od razu po nabiciu klimy lekko mi szumi z nawiewow ( wiadomo o jaki szum mi chodzi) wychodzi na to, ze przy pelnej klimie tez występuje ten przypadek. Klima chłodzi jak szalona i po dłuższej trasie ciężko w aucie wiedzieć taki mróz. Z nawiewow mam 4,7⁰ stopnia. Wszystko wygląda, że ok co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum już to szumienie było opisywane dziesiątki razy więc sobie odpuściłem. Przykładając głowę do nawiewow słychać szum jak obracającej się płyty w odtwarzaczu CD. Miałem tak od razu po napełnianiu klimy. Szumi tak od paru tyg a czynnika nie ubywa tak samo wydajność klimy jest na poziomie Antarktydy po dłuższej trasie :DPrzestraszyłem się tego bo maszyna pokazała 100% szczelności, tak samo przy sprawdzaniu szczelności przewodów wodą z mydłem i specjalnego ośrodka podczas gdy układ był nabity azotem. Wszystkie elementy i łączenia są szczelne, wliczając w to przewody na wierzchu, przewody wchodzące do kompresora, przewody wchodzące do kabiny i słynny przewód który jest pod prawym blotnikiem, gdy ściągnie się nadkole to jest widoczny. Tak samo wentyle da szczelne, wymieniliśmy je bo jeden przepuszczał i co nie dziwi, że w 2 tyg potrafił cały czynnik nim uciec. Teraz jest miodzio, ale dalej sobie szumi. Kolega mówi, że to normalne bo gaz się rozpręża, a że były upały po ponad 40 stopni to Klima dostawała w tyłek, a egzamin zdała :)

 

 

Ktoś wyjaśni ten szum? Bo to by było obalebie mitu, że zawsze jak szumi to mało czynnika. U mnie szumi, czynnik jest i Klima zbija do 5 stopni w nawiewie. 

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o gniazdo w które się wkłada zaworek. Też mi bombluja a szczególnie jeden od przodu auta, w miesiąc uciekło połowę czynnika... muszę jakoś wyczyścić to gniazdo a nie wiem jak, żeby nie uszkodzić i żeby nic tam nie wleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz rozmiar tego z przodu i z tyłu, wydają się być różne. A nie pomaga Ci wymiana zaworka,  u mnie ubylo 150g i już szumialo i zamarzalo, po uzupełnieniu cisza 

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek był wymieniany i była cisza, ale coś sie zaczęło znowu psuć. Teraz znowu jade na ściągnie czynnika i kombinowanie z tym wentylem. Może mój kumpel co się tym zajmuje ma jakieś culowe te wentyle, chociaż oryginalny też przypuszczał, więc musi być coś z gniazdem. U mnie jak ubywa to po postu słabiej chłodzi i szumi, ale nic nie zamarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz zaglądałem i przestały bomelkowac bynajmniej na postoju, pytam o te zaworki bo jak wpisze w Google do Renault to wychodzi szerokość 5.1 mm, a gniazdo mierze i ma 7mm czyli takie jak do Peugeota 8mm. Mam zdjęcia starego i taki identyczny jest w Peugeot 

https://allegro.pl/oferta/zaworek-serwisowy-volvo-peugeot-m8-7536655693?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare jak byś się bawił z tymi zaworkami to dał byś wymiary 

IMG_20190628_155700.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się też wysokością od dolnego uszczelnienia do górnego, wkręcić wkrecisz ale nie podłączysz maszyny. Najważniejsze, że jak nastąpi pomyłka i będą inne skoki gwintu to przy napotkanym oporze nie można wkręcać bo będzie klapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzebie trochę temat. Przepuszczał mi niskiego cisnienia ale kupiłem oba. Podaje link do allegro 

Niskie ciśnienie 

https://allegro.pl/oferta/zaworek-serwisowy-renault-18-35-x-5-1-mm-10240102147

Wysokie 

https://allegro.pl/oferta/zaworek-serwisowy-volvo-peugeot-m8-10240089177

 

received_869102567151132.jpeg

Edytowane przez Lisnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!