Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś zorientowałem się, że z wentylatora dmuchawy wydobywa się dziwny terkoczący dźwięk. Wraz ze wzrostem prędkości dmuchawy wzrasta częstotliwość tego terkotania. Czyżby był to liść? Gdzie mogę sprawdzić czy coś nie wpadło? Pewnie nie obejdzie się bez rozbierania czegoś? Dodam, że próbowałem kilkuktornie zwiększać prędkość wiatraków i zmniejszać aby to coś "wywiało" lecz nic to nie dało. 

Edytowane przez marusiek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli jest prawidłowy filtr kabinowy i prawidłowo założony, to jak tam dostał się liść??

Wyjąłem filtra kabinowy, przeczyściłem. Nic nie ma w środku. Załączyłem dmuchawę na max. bez filtra i "turkotanie" nadal występuje. Jak włączam klime to dzwięk jest jeszcze bardziej słyszalny. To samo na obiegu wewnątrz auta. Nie wiem co to może już być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie;

   - terkotanie dotyczy silniczka sterowania obiegiem powietrza zewnątrz/wewnątrz,

   - po zdemontowaniu podszybia, należy odłączyć wtyczkę zasilania silniczka obiegiem wewnętrznym ,

   - silniczek znajduje się po stronie kierowcy,

   - silniczek ma z pewnością wyłamany ząb,

   - po wypięciu wtyczki -  nie będzie działała klapka cyrkulacji wewnętrznej,

   - kompleksowa naprawa to demontaż/wymiana silniczka, ale to jest karkołomna czynność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie;

   - terkotanie dotyczy silniczka sterowania obiegiem powietrza zewnątrz/wewnątrz,

   - po zdemontowaniu podszybia, należy odłączyć wtyczkę zasilania silniczka obiegiem wewnętrznym ,

   - silniczek znajduje się po stronie kierowcy,

   - silniczek ma z pewnością wyłamany ząb,

   - po wypięciu wtyczki -  nie będzie działała klapka cyrkulacji wewnętrznej,

   - kompleksowa naprawa to demontaż/wymiana silniczka, ale to jest karkołomna czynność.

 

Czemu aż tak karkołomna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 - terkotanie dotyczy silniczka sterowania obiegiem powietrza zewnątrz/wewnątrz,

   - po zdemontowaniu podszybia, należy odłączyć wtyczkę zasilania silniczka obiegiem wewnętrznym ,

   - silniczek znajduje się po stronie kierowcy,

To jest megane III, silniczek recyrkulacji znajduje się po stronie pasażera, dostęp po wyjęciu schowka. Ale akurat on nie ma nic wspólnego z terkotaniem zwiększającym swoją częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości dmuchawy.  Według mnie coś wpadło do wentylatora, na YT jest filmik z demontażu dmuchawy w SCIII, może w MIII jest podobnie. Link do filmiku:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!