Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsze rysy na czarnym lakierze


mayn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem nowego fabrycznie samochodu w kolorze czarnym. Pech chciał że już po miesiącu pojawiły się na masce rysy z nie mojej winy.  Będąc u narzeczonej ptak mi nasrał na maskę. Pomyślałem że przed wyjazdem do domu pojadę na myjnię bezdotykową, i zmyję odchody ptasie bezpiecznie ciśnieniowo. Wieczorem pojechałem na myjnię, jakie było moje zdziwienie że ptasiego odchodu na masce już nie było... Okazało się że przyszły teść szczotką do mycia samochodu (taką jak dawno temu się używało do mycia maluchów, polonezów, zaporożcców i warczyburgów) ;-) zmył ten ptasi odchód, oraz aby tego było mało wytarł do sucha szmatką. Rozumiem teścia, chciał aby było dobrze ale nie wyszło z niewiedzy..... Widać na masce rysy od szczotki i prawdopodobnie pocierania szmatką. Jakim środkiem można to bezpiecznie zamaskować ? Czy taki wosk usunie rysy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mayn napisał:

Trwale? Nie. Będziesz musiał powtarzać co któreś mycie. Jeśli to są drobne ryski to polerka może załatwić sprawę ale ja bym ją zrobił za kilka lat gdy rysy będziesz miał już na całym aucie co jest pewne jak podatki. Czarne samochody są piękne ale... cholernie trudne w utrzymaniu czystości. Raz miałem, nigdy więcej.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcie tych rys. Jeśli są głębokie to czasem nie wystarczy samo polerowanie pastą, trzeba najpierw delikatnie zmatowić papierem wodnym 2500. Woski koloryzujące sobie odpuść. Efekt utrzymuje się do pierwszego mycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jottar napisał:

Efekt utrzymuje się do pierwszego mycia.

Z tym, że jest to jedyny sposób przez który nie ubywa mikronów, a ich pewnie zbyt wiele nie jest więc trzeba je szanować bo to dopiero początek cyklu życia tego auta. Ja bym szedł w wosk koloryzujący ale nie ten tylko coś lepszego, a mikrony zostawił sobie na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz te mikrony na starość sobie oszczędzać? Akurat Renault dość grubo lakieruje, nie ma się czego bać. To nie Mazda. Zresztą statystycznie ryzyko powstania nowej rysy w dokładnie tym samym miejscu jest minimalne. Pewnie, jak się komuś chce wcierać wosk po każdym myciu to kto broni. Tylko że po paru miesiącach stan lakieru w tym miejscu będzie już masakryczny. Każda aplikacja zwiększy ilość mikrorys. A nie daj Boże pod mikrofibrę dostanie się jakiś paproch.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jottar tyle się mówi o tym, że nowe lakiery są bardzo miękkie i podatne na uszkodzenia, a powłoki cienkie. Ile razy można polerować auto mechanicznie w sposób bezpieczny dla lakieru? Może wiesz? Zakładając, że kolega ma auto od miesiąca to ja bym jeszcze nic takiego nie robił. Co jak za tydzień po polerce kot mu skoczy na maskę? Przecież to możliwe. Znowu będzie polerował?

Nie oszczedzałbym mikronów na starość ale co kilka lat polerkę można zrobić. Ja szykuję się ze swoją na przyszłą wiosnę. Będzie wtedy miała skończone 5 lat (październik 2014). 

Swoją drogą @mayn wrzuć fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet, ile razy można polerować to zależy od lakieru. Moja Megane III ma fabrycznie ponad 100 mikronów (ok. 115). Ale Mazda CX-5 mojego teścia tylko ok. 60. Nie wiem jak z Megane IV. Przy zwykłym polerowaniu to nie ma wielkiego znaczenia (ściągasz max. 2-3 mikrony przy 3-stopniowej korekcie). Gorzej jeśli wchodzi w grę matowanie - tu wszystko zależy od głębokości rysy.

@Lelupi, wiem jak i czym powstało uszkodzenie, a to już dużo, bo można założyć, że uszkodzony został tylko lakier bezbarwny. Więc polerowanie, ewentualnie z uprzednim matowaniem. Woski koloryzujące w ogóle nie działają. Nie trzeba oglądać uszkodzenia, aby to stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jottar napisał:

Moja Megane III ma fabrycznie ponad 100 mikronów (ok. 115).

Moja podobnie. Z tym, że to są trzy warstwy prawda? A ścieramy wierzchnią czyli bezbarwny. Jaką on ma zwykle grubość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pbet napisał:

Moja podobnie. Z tym, że to są trzy warstwy prawda? A ścieramy wierzchnią czyli bezbarwny. Jaką on ma zwykle grubość?

Może mieć nawet 50% sumarycznej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, widać wyraźnie rysy.... Jak je najlepiej zamaskować ? Może wosk koloryzujący T-CUT jak wspominałem w pierwszym poście ? Wiem że po kilku myciach będzie trzeba ponawiać nakładanie wosku.....

IMG_20190624_114603.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!