Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsze rysy na czarnym lakierze


mayn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem nowego fabrycznie samochodu w kolorze czarnym. Pech chciał że już po miesiącu pojawiły się na masce rysy z nie mojej winy.  Będąc u narzeczonej ptak mi nasrał na maskę. Pomyślałem że przed wyjazdem do domu pojadę na myjnię bezdotykową, i zmyję odchody ptasie bezpiecznie ciśnieniowo. Wieczorem pojechałem na myjnię, jakie było moje zdziwienie że ptasiego odchodu na masce już nie było... Okazało się że przyszły teść szczotką do mycia samochodu (taką jak dawno temu się używało do mycia maluchów, polonezów, zaporożcców i warczyburgów) ;-) zmył ten ptasi odchód, oraz aby tego było mało wytarł do sucha szmatką. Rozumiem teścia, chciał aby było dobrze ale nie wyszło z niewiedzy..... Widać na masce rysy od szczotki i prawdopodobnie pocierania szmatką. Jakim środkiem można to bezpiecznie zamaskować ? Czy taki wosk usunie rysy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mayn napisał:

Trwale? Nie. Będziesz musiał powtarzać co któreś mycie. Jeśli to są drobne ryski to polerka może załatwić sprawę ale ja bym ją zrobił za kilka lat gdy rysy będziesz miał już na całym aucie co jest pewne jak podatki. Czarne samochody są piękne ale... cholernie trudne w utrzymaniu czystości. Raz miałem, nigdy więcej.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcie tych rys. Jeśli są głębokie to czasem nie wystarczy samo polerowanie pastą, trzeba najpierw delikatnie zmatowić papierem wodnym 2500. Woski koloryzujące sobie odpuść. Efekt utrzymuje się do pierwszego mycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jottar napisał:

Efekt utrzymuje się do pierwszego mycia.

Z tym, że jest to jedyny sposób przez który nie ubywa mikronów, a ich pewnie zbyt wiele nie jest więc trzeba je szanować bo to dopiero początek cyklu życia tego auta. Ja bym szedł w wosk koloryzujący ale nie ten tylko coś lepszego, a mikrony zostawił sobie na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz te mikrony na starość sobie oszczędzać? Akurat Renault dość grubo lakieruje, nie ma się czego bać. To nie Mazda. Zresztą statystycznie ryzyko powstania nowej rysy w dokładnie tym samym miejscu jest minimalne. Pewnie, jak się komuś chce wcierać wosk po każdym myciu to kto broni. Tylko że po paru miesiącach stan lakieru w tym miejscu będzie już masakryczny. Każda aplikacja zwiększy ilość mikrorys. A nie daj Boże pod mikrofibrę dostanie się jakiś paproch.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jottar tyle się mówi o tym, że nowe lakiery są bardzo miękkie i podatne na uszkodzenia, a powłoki cienkie. Ile razy można polerować auto mechanicznie w sposób bezpieczny dla lakieru? Może wiesz? Zakładając, że kolega ma auto od miesiąca to ja bym jeszcze nic takiego nie robił. Co jak za tydzień po polerce kot mu skoczy na maskę? Przecież to możliwe. Znowu będzie polerował?

Nie oszczedzałbym mikronów na starość ale co kilka lat polerkę można zrobić. Ja szykuję się ze swoją na przyszłą wiosnę. Będzie wtedy miała skończone 5 lat (październik 2014). 

Swoją drogą @mayn wrzuć fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet, ile razy można polerować to zależy od lakieru. Moja Megane III ma fabrycznie ponad 100 mikronów (ok. 115). Ale Mazda CX-5 mojego teścia tylko ok. 60. Nie wiem jak z Megane IV. Przy zwykłym polerowaniu to nie ma wielkiego znaczenia (ściągasz max. 2-3 mikrony przy 3-stopniowej korekcie). Gorzej jeśli wchodzi w grę matowanie - tu wszystko zależy od głębokości rysy.

@Lelupi, wiem jak i czym powstało uszkodzenie, a to już dużo, bo można założyć, że uszkodzony został tylko lakier bezbarwny. Więc polerowanie, ewentualnie z uprzednim matowaniem. Woski koloryzujące w ogóle nie działają. Nie trzeba oglądać uszkodzenia, aby to stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jottar napisał:

Moja Megane III ma fabrycznie ponad 100 mikronów (ok. 115).

Moja podobnie. Z tym, że to są trzy warstwy prawda? A ścieramy wierzchnią czyli bezbarwny. Jaką on ma zwykle grubość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pbet napisał:

Moja podobnie. Z tym, że to są trzy warstwy prawda? A ścieramy wierzchnią czyli bezbarwny. Jaką on ma zwykle grubość?

Może mieć nawet 50% sumarycznej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, widać wyraźnie rysy.... Jak je najlepiej zamaskować ? Może wosk koloryzujący T-CUT jak wspominałem w pierwszym poście ? Wiem że po kilku myciach będzie trzeba ponawiać nakładanie wosku.....

IMG_20190624_114603.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!