Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 Grandtour 1.4 TCE Ocena ogłoszenia


berith84

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Sarna1 napisał:

Kup diesla. Będziesz miał osiągi bez pierdzielenia się z gazem. W dobie tak oszczędnych diesli nie wiem po co ludzie bawią się w gaz. 

I później płacz ze to świece trzeba wymienić to cewki a to telepie motorem. Bez sensu. 

Obecnie w Astrze H mam Gaz i przejechane na nim 60tys. Tematu Diesli w MIII nie badałem ale w przypadku kiedy 80-90% jazdy mam po mieście to czy jest sens iść w diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbetJako że się nawinąłeś to zapytam jak to jest z tym silnikiem 1.6 16V w Grandtour bo widzę że posiadasz. Czytałem że jest mułowaty ale jak zawsze jest to subiektywna ocena, teraz jeżdżę Astrą H 1.4 90KM która ma chyba z 13s do 100, wcześniej jeździłem Almerą 2.0D która miała chyba godzinę do setki :) Przydałyby mi się jakieś dodatkowe opinie na temat tego silnika. Dzięki za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@berith84 sam musisz pojeździć i zobaczyć. Nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji "Tce kontra 1.6" bo takich znajdziesz tutaj masę i żadna do niczego nie prowadzi. Każda potwora znajdzie swego amatora. Kwestia gustu i potrzeb. Nam wystarcza (żona więcej jeździ Renią). Ja na co dzień w pracy mam do dyspozycji 245KM oraz 550Nm ale jak przesiadam się do Reni po południu czy w weekendy to nie czuję "ujmy na honorze" i jest dla mnie wystarczająca by się sprawnie poruszać zarówno po mieście, jak i na trasie. W lipcu zakładam gaziorę więc już całkiem będzie superaśnie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, berith84 napisał:

Czytałem że jest mułowaty, ale jak zawsze jest to subiektywna ocena, teraz jeżdżę Astrą H 1.4 90 KM która ma chyba z 13 s do 100,

Podobnie mułowata jak Twoja astra 1,4/90 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@berith84 jeśli ulica nie jest dla Ciebie torem wyścigowym, a każdy napotkany po drodze samochód wrogiem numer jeden, którego koniecznie trzeba wyprzedzić, to być może będziesz zadowolony. Na pewno absolutnie obiektywną oceną będzie tutaj hałas. Do 4k obrotów jest w miarę, potem robi się gorzej, czyli góra 130 km/h na autostradzie to jeszcze w miarę komfortowa podróż. Być może M3 jest lepiej wygłuszone od M2, ale i tak trzeba mieć to z tyłu głowy, kupując auto z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pbet napisał:

@Sarna1 a w dieslu, że turbo poszło, wtryski, dwumasa, DPFy, EGRy, panewki obróciło itd... czymże jest wymiana świec i/lub cewek (nawet kosztowo) w porównaniu z wymienionymi awariami diesli :)

 

 

I tak będzie to kosztowało mniej niż remont tce. Szukaj diesla. Moja mama od 2007 roku jeździła Tylko po mieście nowym polo tdi. Najeździła przez 11 lat 100 tys i w aucie nic się nie zepsuło. Poszukaj dieselka z podobnym przebiegiem to następne 100 tys zrobi bez problemu. Później sprzedasz i kupisz następny wóz. 

Jak pokazuje forum samo tce 1.4 ze względu na uszczelkę to mega mina nawet na benzynie chyba ze znajdziesz coś z małym przebiegiem czyli poniżej 100 tys.

 

a 1.6 koniecznie się przejedz. Ja jak kupowałem nowy wóz to prawie popełniłem tą skuchę. Na szczęście przytomny sprzedawca w reno podstawił tce na jazdy jako następne i różnica pomiędzy tymi samochodami była olbrzymia. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pbet napisał:

@berith84 sam musisz pojeździć i zobaczyć. Nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji "Tce kontra 1.6" bo takich znajdziesz tutaj masę i żadna do niczego nie prowadzi. Każda potwora znajdzie swego amatora. Kwestia gustu i potrzeb. Nam wystarcza (żona więcej jeździ Renią). Ja na co dzień w pracy mam do dyspozycji 245KM oraz 550Nm ale jak przesiadam się do Reni po południu czy w weekendy to nie czuję "ujmy na honorze" i jest dla mnie wystarczająca by się sprawnie poruszać zarówno po mieście, jak i na trasie. W lipcu zakładam gaziorę więc już całkiem będzie superaśnie.

Ja w sumie nigdy nie jeździłem mocnymi autami i żyje, wiadomo moc sie przydaje głównie jak trzeba wyprzedzić na trasie. Musze złapać jakieś auto z tym silnikiem w okolicy.

15 godzin temu, Sarna1 napisał:

a 1.6 koniecznie się przejedz. Ja jak kupowałem nowy wóz to prawie popełniłem tą skuchę. Na szczęście przytomny sprzedawca w reno podstawił tce na jazdy jako następne i różnica pomiędzy tymi samochodami była olbrzymia. 

i tak chyba właśnie muszę zrobić w pierwszej kolejności.

16 godzin temu, droopy napisał:

jeśli ulica nie jest dla Ciebie torem wyścigowym, a każdy napotkany po drodze samochód wrogiem numer jeden, którego koniecznie trzeba wyprzedzić, to być może będziesz zadowolony. Na pewno absolutnie obiektywną oceną będzie tutaj hałas. Do 4k obrotów jest w miarę, potem robi się gorzej, czyli góra 130 km/h na autostradzie to jeszcze w miarę komfortowa podróż. Być może M3 jest lepiej wygłuszone od M2, ale i tak trzeba mieć to z tyłu głowy, kupując auto z tym silnikiem.

ten hałas to jak w traktorze czy trochę lepiej ?:) słyszałem o opcjach dokładania jakiejś maty wygłuszającej, ktoś robił taki zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu 0.9Tce Nm i mocy mniej jak w moim 1.6 ale odczucia między 40-90km/h jakby na korzyść pchełki z 0.9Tce, oba silniki w gazie Clio z Tce fabrycznie, ma już najechane ponad 3k mój na gazie w rok zrobił ponad 30tyś większość tankować to jakiś badziewny według tutaj użytkowników Leclerc czy inny auchan. Wyznaje zasadę, że jak jest młyn i dużo ludzi tankuje to nie może być źle. Niemniej wróćmy do tematu, potrafie zejść moją meganką 1.6 do 7.5l/8l GAZU przy spokojnej jeździe  średnio pali mi w okolicach 9/10 bo jeżdżę dosyć dynamicznie. Instalacje serwisuję na bieżąco nigdy nie miałem problemów, świecę filterki wymieniam i jeżdżę prawie jak za darmo. Ostatnio trasa 800km Clio średnie spalanie do 120km/h + jazda po warszawie/krakowie wyszło mi 7.8l Gazu ogólnie na 32l Gazu w Clio robię 400km średnio meganką od 450 do 500km. Nie kupował bym diesla zwłaszcza patrząc na ceny ropy na autostradach. Obecnie jestem w trakcie przeprowadzki do Warszawy, w Rzeszowie na Leclercu gaz 2.03zł/L w warszawie na Bp/shellu/Orlenie średnio 2.70zł/L na autostradach wynik podobny... o ile nie jest mi jeszcze tak bardzo szkoda wydać tyle za gaz, o tyle już za litr Oleju Napędowego byłoby mi szkoda. 
1.4Tce spokojnie daje radę z gazem, kwestia regulacji jak zresztą w każdym silniku bo samozwańczy gaziarz potrafi zepsuć każdy silnik. Jedynie uszczelki tam padają, ale jak się dobrze prześwietli silnik przed kupnem to nie wpadnie się na minę.
Napewno jazda 1.4 byłaby dużo przyjemniejsza niż 1.6, ale ten silnik w moim coupe też daje radę, jak potrzebuje to jadę 80 i spalanie mam naprawdę bardzo niskie, a jak muszę jechać szybko nawet te 180 to też nie muszę płakać, że pali mi bóg wie ile.. nigdy więcej jak 11l gazu średnio mi nie zjadła, a to już naprawdę było pałowanie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3n  Clio jest też mniejsze, nie zapominaj. Tam 0,9 Tce jest jak 1,4 Tce w Megane

1 godzinę temu, berith84 napisał:

Ja w sumie nigdy nie jeździłem mocnymi autami i żyje, wiadomo moc sie przydaje głównie jak trzeba wyprzedzić na trasie. Musze złapać jakieś auto z tym silnikiem w okolicy.

Ja też nie, to moja pierwsza przygoda w życiu z taką mocą i gabarytami. Masz rację, że to przydaje się tylko i wyłącznie do wyprzedzania.

1 godzinę temu, berith84 napisał:

ten hałas to jak w traktorze czy trochę lepiej ?:)

Trochę lepiej :) Mi tam nie przeszkadza jak jadę 140. Cicho nie jest ale da się żyć. No i ja jestem z tych, którzy lubią słyszeć dźwięk silnika.

1 godzinę temu, berith84 napisał:

słyszałem o opcjach dokładania jakiejś maty wygłuszającej, ktoś robił taki zabieg?

Były przymiarki ale ponoć g... to daje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3n tu masz rację, bo trudno w tej klasie o lepiej wyciszony silnik niż 1.4. Nawet w przedziale 160 -200 km/h w kabinie da się rozmawiać nie podnosząc głosu i dobrze słychać radio, co biorąc pod uwagę półkę cenową samochodu jest wynikiem więcej niż zadowalającym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam dylemat miałem jak Ty kupując swoją Megane :) Dużo o tym czytałem i z lekkim strachem podchodziłem do każdego egzemplarza, ale koniec końców udało się kupić niezłą sztukę i przy przebiegu 202k km uszczelkę mam seryjną. Najważniejsze, to zaopatrz się w zestaw do sprawdzania UPG, kosztuje to 20zł, a jak już będziesz miał upatrzony samochód, to łatwo sprawdzisz czy ktoś Ci nie wciska miny. Tak poza tym, to jeżeli trzymasz się ogólnych zasad użytkowania samochodu z turbo (nie pałować na zimnym i schładzanie turbo po szybkiej jeździe), to nie powinno być jakichkolwiek problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MichalVTSCzy któryś tester jest specjalnie polecany? czy wszystkie działają tak samo? Prosiłbym o link jeśli można.

Tak z ciekawości z jakim przebiegiem kupowałeś auto? Auto krajowe czy sprowadzane?

 

Edytowane przez berith84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!