Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 Grandtour 1.4 TCE Ocena ogłoszenia


berith84

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Sarna1 napisał:

Kup diesla. Będziesz miał osiągi bez pierdzielenia się z gazem. W dobie tak oszczędnych diesli nie wiem po co ludzie bawią się w gaz. 

I później płacz ze to świece trzeba wymienić to cewki a to telepie motorem. Bez sensu. 

Obecnie w Astrze H mam Gaz i przejechane na nim 60tys. Tematu Diesli w MIII nie badałem ale w przypadku kiedy 80-90% jazdy mam po mieście to czy jest sens iść w diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbetJako że się nawinąłeś to zapytam jak to jest z tym silnikiem 1.6 16V w Grandtour bo widzę że posiadasz. Czytałem że jest mułowaty ale jak zawsze jest to subiektywna ocena, teraz jeżdżę Astrą H 1.4 90KM która ma chyba z 13s do 100, wcześniej jeździłem Almerą 2.0D która miała chyba godzinę do setki :) Przydałyby mi się jakieś dodatkowe opinie na temat tego silnika. Dzięki za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@berith84 sam musisz pojeździć i zobaczyć. Nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji "Tce kontra 1.6" bo takich znajdziesz tutaj masę i żadna do niczego nie prowadzi. Każda potwora znajdzie swego amatora. Kwestia gustu i potrzeb. Nam wystarcza (żona więcej jeździ Renią). Ja na co dzień w pracy mam do dyspozycji 245KM oraz 550Nm ale jak przesiadam się do Reni po południu czy w weekendy to nie czuję "ujmy na honorze" i jest dla mnie wystarczająca by się sprawnie poruszać zarówno po mieście, jak i na trasie. W lipcu zakładam gaziorę więc już całkiem będzie superaśnie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, berith84 napisał:

Czytałem że jest mułowaty, ale jak zawsze jest to subiektywna ocena, teraz jeżdżę Astrą H 1.4 90 KM która ma chyba z 13 s do 100,

Podobnie mułowata jak Twoja astra 1,4/90 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@berith84 jeśli ulica nie jest dla Ciebie torem wyścigowym, a każdy napotkany po drodze samochód wrogiem numer jeden, którego koniecznie trzeba wyprzedzić, to być może będziesz zadowolony. Na pewno absolutnie obiektywną oceną będzie tutaj hałas. Do 4k obrotów jest w miarę, potem robi się gorzej, czyli góra 130 km/h na autostradzie to jeszcze w miarę komfortowa podróż. Być może M3 jest lepiej wygłuszone od M2, ale i tak trzeba mieć to z tyłu głowy, kupując auto z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pbet napisał:

@Sarna1 a w dieslu, że turbo poszło, wtryski, dwumasa, DPFy, EGRy, panewki obróciło itd... czymże jest wymiana świec i/lub cewek (nawet kosztowo) w porównaniu z wymienionymi awariami diesli :)

 

 

I tak będzie to kosztowało mniej niż remont tce. Szukaj diesla. Moja mama od 2007 roku jeździła Tylko po mieście nowym polo tdi. Najeździła przez 11 lat 100 tys i w aucie nic się nie zepsuło. Poszukaj dieselka z podobnym przebiegiem to następne 100 tys zrobi bez problemu. Później sprzedasz i kupisz następny wóz. 

Jak pokazuje forum samo tce 1.4 ze względu na uszczelkę to mega mina nawet na benzynie chyba ze znajdziesz coś z małym przebiegiem czyli poniżej 100 tys.

 

a 1.6 koniecznie się przejedz. Ja jak kupowałem nowy wóz to prawie popełniłem tą skuchę. Na szczęście przytomny sprzedawca w reno podstawił tce na jazdy jako następne i różnica pomiędzy tymi samochodami była olbrzymia. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pbet napisał:

@berith84 sam musisz pojeździć i zobaczyć. Nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji "Tce kontra 1.6" bo takich znajdziesz tutaj masę i żadna do niczego nie prowadzi. Każda potwora znajdzie swego amatora. Kwestia gustu i potrzeb. Nam wystarcza (żona więcej jeździ Renią). Ja na co dzień w pracy mam do dyspozycji 245KM oraz 550Nm ale jak przesiadam się do Reni po południu czy w weekendy to nie czuję "ujmy na honorze" i jest dla mnie wystarczająca by się sprawnie poruszać zarówno po mieście, jak i na trasie. W lipcu zakładam gaziorę więc już całkiem będzie superaśnie.

Ja w sumie nigdy nie jeździłem mocnymi autami i żyje, wiadomo moc sie przydaje głównie jak trzeba wyprzedzić na trasie. Musze złapać jakieś auto z tym silnikiem w okolicy.

15 godzin temu, Sarna1 napisał:

a 1.6 koniecznie się przejedz. Ja jak kupowałem nowy wóz to prawie popełniłem tą skuchę. Na szczęście przytomny sprzedawca w reno podstawił tce na jazdy jako następne i różnica pomiędzy tymi samochodami była olbrzymia. 

i tak chyba właśnie muszę zrobić w pierwszej kolejności.

16 godzin temu, droopy napisał:

jeśli ulica nie jest dla Ciebie torem wyścigowym, a każdy napotkany po drodze samochód wrogiem numer jeden, którego koniecznie trzeba wyprzedzić, to być może będziesz zadowolony. Na pewno absolutnie obiektywną oceną będzie tutaj hałas. Do 4k obrotów jest w miarę, potem robi się gorzej, czyli góra 130 km/h na autostradzie to jeszcze w miarę komfortowa podróż. Być może M3 jest lepiej wygłuszone od M2, ale i tak trzeba mieć to z tyłu głowy, kupując auto z tym silnikiem.

ten hałas to jak w traktorze czy trochę lepiej ?:) słyszałem o opcjach dokładania jakiejś maty wygłuszającej, ktoś robił taki zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu 0.9Tce Nm i mocy mniej jak w moim 1.6 ale odczucia między 40-90km/h jakby na korzyść pchełki z 0.9Tce, oba silniki w gazie Clio z Tce fabrycznie, ma już najechane ponad 3k mój na gazie w rok zrobił ponad 30tyś większość tankować to jakiś badziewny według tutaj użytkowników Leclerc czy inny auchan. Wyznaje zasadę, że jak jest młyn i dużo ludzi tankuje to nie może być źle. Niemniej wróćmy do tematu, potrafie zejść moją meganką 1.6 do 7.5l/8l GAZU przy spokojnej jeździe  średnio pali mi w okolicach 9/10 bo jeżdżę dosyć dynamicznie. Instalacje serwisuję na bieżąco nigdy nie miałem problemów, świecę filterki wymieniam i jeżdżę prawie jak za darmo. Ostatnio trasa 800km Clio średnie spalanie do 120km/h + jazda po warszawie/krakowie wyszło mi 7.8l Gazu ogólnie na 32l Gazu w Clio robię 400km średnio meganką od 450 do 500km. Nie kupował bym diesla zwłaszcza patrząc na ceny ropy na autostradach. Obecnie jestem w trakcie przeprowadzki do Warszawy, w Rzeszowie na Leclercu gaz 2.03zł/L w warszawie na Bp/shellu/Orlenie średnio 2.70zł/L na autostradach wynik podobny... o ile nie jest mi jeszcze tak bardzo szkoda wydać tyle za gaz, o tyle już za litr Oleju Napędowego byłoby mi szkoda. 
1.4Tce spokojnie daje radę z gazem, kwestia regulacji jak zresztą w każdym silniku bo samozwańczy gaziarz potrafi zepsuć każdy silnik. Jedynie uszczelki tam padają, ale jak się dobrze prześwietli silnik przed kupnem to nie wpadnie się na minę.
Napewno jazda 1.4 byłaby dużo przyjemniejsza niż 1.6, ale ten silnik w moim coupe też daje radę, jak potrzebuje to jadę 80 i spalanie mam naprawdę bardzo niskie, a jak muszę jechać szybko nawet te 180 to też nie muszę płakać, że pali mi bóg wie ile.. nigdy więcej jak 11l gazu średnio mi nie zjadła, a to już naprawdę było pałowanie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3n  Clio jest też mniejsze, nie zapominaj. Tam 0,9 Tce jest jak 1,4 Tce w Megane

1 godzinę temu, berith84 napisał:

Ja w sumie nigdy nie jeździłem mocnymi autami i żyje, wiadomo moc sie przydaje głównie jak trzeba wyprzedzić na trasie. Musze złapać jakieś auto z tym silnikiem w okolicy.

Ja też nie, to moja pierwsza przygoda w życiu z taką mocą i gabarytami. Masz rację, że to przydaje się tylko i wyłącznie do wyprzedzania.

1 godzinę temu, berith84 napisał:

ten hałas to jak w traktorze czy trochę lepiej ?:)

Trochę lepiej :) Mi tam nie przeszkadza jak jadę 140. Cicho nie jest ale da się żyć. No i ja jestem z tych, którzy lubią słyszeć dźwięk silnika.

1 godzinę temu, berith84 napisał:

słyszałem o opcjach dokładania jakiejś maty wygłuszającej, ktoś robił taki zabieg?

Były przymiarki ale ponoć g... to daje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3n tu masz rację, bo trudno w tej klasie o lepiej wyciszony silnik niż 1.4. Nawet w przedziale 160 -200 km/h w kabinie da się rozmawiać nie podnosząc głosu i dobrze słychać radio, co biorąc pod uwagę półkę cenową samochodu jest wynikiem więcej niż zadowalającym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam dylemat miałem jak Ty kupując swoją Megane :) Dużo o tym czytałem i z lekkim strachem podchodziłem do każdego egzemplarza, ale koniec końców udało się kupić niezłą sztukę i przy przebiegu 202k km uszczelkę mam seryjną. Najważniejsze, to zaopatrz się w zestaw do sprawdzania UPG, kosztuje to 20zł, a jak już będziesz miał upatrzony samochód, to łatwo sprawdzisz czy ktoś Ci nie wciska miny. Tak poza tym, to jeżeli trzymasz się ogólnych zasad użytkowania samochodu z turbo (nie pałować na zimnym i schładzanie turbo po szybkiej jeździe), to nie powinno być jakichkolwiek problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MichalVTSCzy któryś tester jest specjalnie polecany? czy wszystkie działają tak samo? Prosiłbym o link jeśli można.

Tak z ciekawości z jakim przebiegiem kupowałeś auto? Auto krajowe czy sprowadzane?

 

Edytowane przez berith84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!