Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

crea000

Megane II phII Dławienie się na rozgrzanym silniku.

Recommended Posts

Dzień dobry.

 

Posiadam Megane 2 po lifcie z silnikiem 1.6 oznaczony jako K4M812.

Szukam przyczyny dziwnego zachowywania się obrotów na rozgrzanym silniku.

Sprawa wygląda tak, że przy odpalaniu na zimnym silnik zawsze odpala "od strzała", ładnie wkręca się w obroty rzędu 1100 i powoli spadają do ok 700.

Po chwili jak silnik złapie temperaturę, to obroty zaczynają lekko falować, co jest wyczuwalne na siedzeniu (lekkie poszarpywanie).

Ponowna próba odpalenia powoduje czasami spadek obrotów do ok 500 - i tutaj jest loteria: albo silnik da radę i wyrówna je do 700, albo zgaśnie.

Zdarza się też bardzo sporadycznie zgaśnięcie silnika po wysprzęgnleniu.

 

Wymieniony rozrząd wraz z uszczelniaczami plus KZFR,

Wszystkie filtry markowe,

Przepustnica wyczyszczona i pracuje prawidłowo (otwiera się i zamyka płynnie),

Wymieniona Sonda Lambda przy katalizatorze,

Brak błędów na CLIPie.

 

Jakieś wskazówki? Może ktoś miał podobny problem.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, crea000 napisał:

Wymieniony rozrząd wraz z uszczelniaczami plus KZFR,

W komplecie z elektrozaworem?

Jeśli nie to pomierz pracę zespołu KZFR.

Nie jest to widoczne jako jako błąd.

8 minut temu, crea000 napisał:

Wymieniona Sonda Lambda przy katalizatorze,

Była przepalona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez zaworu. Ale robiłem próbę odpalania silnika z odpiętą wtyczką od elektrozaworu i nic się nie zmieniło.

Silnik zachowywał się tak samo. 

 

10 godzin temu, jabrze napisał:

Była przepalona?

Pojawił się błąd sondy i wymieniłem. Czy była przypalona to nie pamietam, muszę sprawdzić, bo mam tę część w garażu.

 

Ogólnie podczas jazdy tez można odczuć ten problem. Czasami samochód ma muła i ciężko się rozpędza (nie jest to spowodowane pracą klimatyzacji), a czasami śmiga bez zarzutów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, crea000 napisał:

Bez zaworu. Ale robiłem próbę odpalania silnika z odpiętą wtyczką 

Czyli jakbyś nic nie zrobił.

Jeśli masz możliwość pożyczenia sprawnego elektrozaworu z M2 lub M3 to się nie zastanawiaj, żeby nowe koło pożyło jak najdłużej.

Pewnie Twoja sonda jest sprawna, bo nikt nie szczytał oscylacji przed wymianą, a wyskoczył błąd wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, jabrze napisał:

Pewnie Twoja sonda jest sprawna, bo nikt nie szczytał oscylacji przed wymianą, a wyskoczył błąd wtrysku.

 

Wyskoczył błąd układu wydechowego, gdzie pod diagnostyką wyszło, że to sonda. Po wymianie sondy błąd zniknął, ale problem z obrotami pozostał.

 

Niestety nie mam możliwości podmiany elektrozaworu, a kupować w ciemno nowy zawór tez nie bardzo ma sens. 

Czy można spróbować przeczyścić ten zawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

On najczęściej psuje się mechanicznie puszczając olej wypełniający koło bez sterowania, czyli prowadzi do przesilenia, co później objawia się terkotaniem przy rozruchu. W końcowym etapie rozruchu już nie wykonamy. W normalnej pracy silnika koło pracuje tylko przy zwiększonym obciążeniu silnika. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, jabrze napisał:

x

 

Nic nie terkota przy rozruchu. Chociaż ostatnio przy próbie dość mocnego ruszenia (zryw kół na jedynce) było można dostrzec coś na wzór bardzo chwilowego terkotania. Może faktycznie problem tkwi w tym elektrozaworze. 

Rozumiem, że najlepiej oryginał kupić? 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pracują dobrze nawet chińczyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Cena atrakcyjna bo aż o polowe niższa od oryginału. Ale wstrzymałem się jeśli chodzi o zakup tego zaworu. 

 

Dzis miałem chwile czasu i podłączyłem OBD w celu diagnozy błędów.

Po głębokim skanie, ukazała się taka lista błędów. 

 

 

410677A8-43B9-4B3E-AC24-51D4A12A542D.jpeg

Edytowano przez crea000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem jest z pedałem gazu. Między dwoma obwodami jest za duża dysproporcja napięć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo przepustnica? (Bo ten błąd tyczy się również przepustnicy)

Rozumiem, że bez elementu na podmianę to nie ma możliwości weryfikacji czy to pedał gazu? 

 

Czy poprzez obd i wykresy z różnych czujników można wykluczyć jakiś element? Jeśli tak, proszę o jakaś instrukcję, to zamieszczę wyniki. 

 

 

Edytowano przez crea000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A błąd  P0010 ; 

 - "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) { Obwód siłownika położenia wałka rozrządu „A” (Bank 1) }

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To błąd spowodowany odłączeniem zaworu KZFR. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, crea000 napisał:

Albo przepustnica? (Bo ten błąd tyczy się również przepustnicy)

Rozumiem, że bez elementu na podmianę to nie ma możliwości weryfikacji czy to pedał gazu? 

Tu Ci przyznaję rację, bo kiedyś przy tych błędach sprawę rozwiązała tylko przepustnica po regeneracji, a pedał był dobry.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.06.2019 o 22:53, crea000 napisał:

Przepustnica wyczyszczona i pracuje prawidłowo (otwiera się i zamyka płynnie),

 

1/Czy wymieniono oringi?

2/Czy przeprowadzono adaptacje przepustnicy?

3/ Przepustnica elektroniczna dobrze działa w nowych autach, jednak po paru latach mogą zacząć się problemy;

     - kable śniedzieją, ulegają przetarciu,

     - silnik zaczyna nierówno pracować,

     - warto przeczyścić styki, łącza, wtyczki,

4/ Przed wymianą przepustnicy, sprawdź napięcia i zmiany rezystancji;

     a/ napięcie zasilania powinno wynosić 5V, przy liniowym przyroście pomiędzy 0,5 – 5V 

     b/ ważne aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia czujnika,

     Nagłe przeskoki wartości oznaczają, że oporowa warstwa potencjometru jest zużyta, wytarta,

5/ Map sensor niesprawny;

    -  to silnik będzie pracował nie równo na biegu jałowym,

    -  przy gwałtownym dodawaniu gazu będzie wolniej wchodził na obroty,

    -  warto go przeczyścić oraz zadbać o szczelność jego montażu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...