Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się na rozgrzanym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Jak powinien zareagować silnik po dopięciu tej kostki z jednym przewodem z alternatora?

 

U mnie nic się nie dzieje po dopięciu. Czy to prawidłowe zachowanie? Coś podejrzewam ten alternator lub regulator. 
 

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem na noc akumulator. 
zobaczymy rano jaka będzie reakcja, bo odłączanie akumulatora na godzinę nic nie dawało (pamiętał przebiegi, spalanie i dystans na baku)

 

Ogólnie parę serwisów twierdzi, że może to być jakaś pierdoła, która wymaga dużo czasu na diagnostykę, a jako, że samochód potrzebuję to postaram się jeszcze na własną rękę ogarnąć temat. 

Z tych nagrań, które wrzuciłem to przy odpalaniu na ciepłym silnik jest zalewany paliwem czy ma za mało powietrza?

Skoro alternator pracuje poprawnie, to może to sterownik ECU? Podobno dość wadliwe te sterowniki w Renault. Czy można w jakiś sposób zdiagnozować ECU?

 

 

Dnia 28.06.2020 o 00:52, szwagier24a napisał:

hmm sprytny łącznik.

 Zajrzałem do siebie i faktycznie, w ph2 jest taki łącznik który biegnie do katalizatora. 

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Torque nie pokazuj nam wykresu wyprzedzenia zapłonu tylko odczyt cyfrowy bo na wykresie prawie nic nie widać. Na Torque dodaj napięcie ładowania. Na jałowym wyprzedzenie nie powinno przekraczać 3 stopni. Wg. mnie zawór i koło zmiennych faz ok- ja walczę z DF080 (P0010).

Czy sprawdzona była kompresja - po tylu latach i zachodu należy mu się to badanie.

Bez filtra za wysokie podciśnienie. Jak przedstawia się czas wtrysku? nadal 4- 5 ms na jałowych obrotach? Powinny być 3,2-3,5 ms na rozgrzanym.

Mało istotne, ale jak masz możliwość podmiany akumulatora na próbę to sprawdź.

Jak już tyle części wymieniłeś w silniku to wymień listwę wtryskową - jak kupiłem kiedyś listwę za 25 PLN. Wcześniej je zanurzyłem w nafcie po uprzednim zdemontowaniu gumek i włożyłem do myjki ultradźwiękowej - nafta delikatnie zmieniła kolor. Padł mi kiedyś jeden wtrysk i na PB pracował dobrze, ale na LPG wzbogacał mieszankę, błędów na kompie nie było, ale auto brzydko pracowało - diagnostyka - włączenie pompy paliwa podczas pracy na LPG i wracało do normalnej pracy.

Przysłuchałem się pracy silnika jednego z pierwszych filmów i mam wrażenie, że odgłos dla podniesionych obrotów nie jest prawidłowy.

Reasumując: włożyłeś dużo czasu, pieniędzy i pracy. Zbadaj kompresję (50% szans na znalezienie przyczyny), próba z aku (10 %), podmiana wtrysków (40%). Coś musi być przyczyną podniesionego podciśnienia, kąta wyprzedzenia zapłonu, wydłużonego czasu wtrysku a w konsekwencji falowaniu obrotów.

Andrzej-2010 słusznie pisze o liczniku spalań stukowych - Torque chyba tego nie pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szwagier24a napisał:

Bez filtra za wysokie podciśnienie.

Tak, ale pragnę zauważyć, że również pierwsza sonda została całkowicie odłączona. Wartość podciśnienia psi dochodzi do wartości 8, w momencie kiedy korekta długoterminowa dochodzi do -95%.

 

Żeby zmierzyć kompresję to muszę podjechać do warsztatu, bo nie mam manometru. Chcę zaznaczyć, że przy jeździe samochód jest bardzo żwawy, super przyśpiesza nawet z włączonym kompresorem klimy. Oleju nie bierze, może minimalnie (dolewka 100ml pomiędzy wymianami olejów (co 10tys km)).

 

Samochód jest stosunkowo młody jak na megane 2, bo kupiony w grudniu 2007 roku. Autentyczny przebieg 138tys km, jak do kupowałem to miał 104tys km. Potwierdzona książka serwisowa oraz wpisy pokrywają się z systemem w ASO renault. Ale nie można wykluczyć nagaru np. na pierścieniach. Za 2 tys km będę miał wymianę oleju, więc zastosuję płukankę do nagarów - tak zapobiegawczo)

 

Dzisiaj postaram się nagrać z torque parametry napięcia ładowania i cyfrowy wykres wyprzedzenia zapłonu

4 godziny temu, szwagier24a napisał:

Jak przedstawia się czas wtrysku? nadal 4- 5 ms na jałowych obrotach? Powinny być 3,2-3,5 ms na rozgrzanym.

Torque to pokaże? Chyba nie wstawiałem w nagraniach czasów wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, crea000 napisał:

Żeby zmierzyć kompresję to muszę podjechać do warsztatu, bo nie mam manometru.

Chcę zaznaczyć, że przy jeździe samochód jest bardzo żwawy, super przyśpiesza nawet z włączonym kompresorem klimy.

Oleju nie bierze, może minimalnie (dolewka 100 ml pomiędzy wymianami olejów (co 10 tys km)).

Jeżeli ma ; moc, żwawo przyspiesza, nie bierze oleju i zużycie paliwa jest w normie,

   - to wg; mnie, szkoda katować silnik,

Należy raczej ;

  -  odczytać wartości ilości spalań stukowych  jakie zarejestrował sterownik na poszczególnych cylindrach ;

        - będą to dane wyjściowe do analizy pracy poszczególnych wtryskiwaczy,

       -  świece masz nowe, OE Renault 7700500155,
             - Wcześniej były świece NGK oraz eyquem. - problem raczej niezależny od świec.

             -  Stare świece wyglądają tak samo, 

  - co z nieszczelności układu wydechowego, bo podczas gaszenia samochodu słuchać taki dziwny „pierd”,

32 minuty temu, crea000 napisał:

Za 2 tys km będę miał wymianę oleju, więc zastosuję płukankę do nagarów - tak zapobiegawczo)

Są różne szkoły odnośnie płukanek;

   - ja nie jestem zwolennikiem płukanki,

  -  korzystnie jest stosować markowy olej oraz skrócić okres wymiany jeżeli;

       - było dużo jazdy po mieście i na krótkich dystansach,

       - jest instalacja gazowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

odczytać wartości ilości spalań stukowych  jakie zarejestrował sterownik na poszczególnych cylindrach ;

Torque tego nie pokazuje. Muszę znaleźć aplikację, która ma taką funkcję. 
 


Tak brzmi wydech od strony miejsca kierowcy

 


 

Tutaj ten charakterystyczny purt po odpuszczeniu gazu.

 

 

 

Co do ewentualnych nieszczelności, to gdyby nieszczelność miała wpływ na te zachowanie to musiałaby być to nieszczelność do drugiej sondy lambda. Bo za drugą sondą ewentualne nieszczelności nie mają chyba wpływu na prace silnika, bo żaden czujnik nie rejestruje danych. W Niedzielę zabiorę się za nieszczelność wydechu. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgłos silnika mi się nie podoba. Miałem taki przypadek w 1.4 - nie równa kompresja. Rozklejałem pierścienie antykoksem xado i naftą. Do oleju też poszła płukanka vitaflush xado i trochę pomogło. Trzy cylindry wróciły na 12 bar ale jeden z 4 skoczył na 10. Falowania nie dało się w pełni wyeliminować.

Mam obecnie 1.6 z 2005 i ma równo po 12,5 bar. Teraz jest po drugiej wymianie oleju z płukanką.

Miałem też 1.6 z 04 miała najechane 293 tyś i pokazywała nadal 12 bar. Przed płukanką było 11,5.

Wydech jest szczelny.

Kompresja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po zastosowaniu płukanki Xado i wymianie oleju na SXR 5W40. Ostatnio borykam się błędem P0010. Wymiana zaworu na zamiennik z ChrL nie przynosiła rezultatu. Ale po tej wymianie oleju silnik zyskał nową, dotychczas nie znaną mi w tym aucie kulturę pracy a co najważniejsze dziś przejechałem 270 km i brak błędu. Tak jeździł sprzedany przeze mnie egzemplarz z oficjalnym przebiegiem 293 tyś. (auto było sprowadzone). Odgłos silnika wyraźnie się zmienił - brak rzężenia od KZFR, które występowało pomiędzy 1800 a 2000 obrotów. No i dynamika nie ta co dotychczas. Olej miał przejechane 9800 km i pracował 15 mieś.

Ogólnie jestem mega zadowolony.

crea000: zestaw do badania kompresji na zbyt popularnym portalu aukcyjnym, można kupić za kilkadziesiąt złotych. Przed badaniem warto zadbać o stan naładowania akumulatora oraz przygotować próbkę oleju do próby olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2020 o 15:22, jabrze napisał:

Trzecia świeca

Też rzuciła mi się w oczy, ale uznałem, że jest w normie. 
Tydzień temu wlany na cały bak paliwa środek do czyszczenia wtrysków liqui Molly - bak wyjeżdżony i nie widzę poprawy. 

ok, zamawiam zestaw do sprawdzania kompresji i przeprowadzę taką próbę - zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Co może oznaczać postukiwanie walka rozrządu? Mam wrażenie, że na wolnych obrotach słuchać takie sporadyczne stuknięcie. Ale słuchałem tez pracy tego silnika na YouTube i mam wrażenie, że te silniki są takie jakby „rozklekotane”
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po badaniu kompresji dużo się dowiesz o kondycji silnika. Na YT, profesor:

Niestety najważniejszego filmiku nie znalazłem. Film prezentował uszkodzony zawór poprzez zatarty hydrauliczny popychacz zaworowy w Astrze G 1.4

Dlatego polecam płukanki do silnika. Sam stosuję Xado Vitaflush. Też podchodziłem do tematu sceptycznie, ale jak zobaczyłem, że w składzie jest 95% oleju mineralnego i dodatki to spróbowałem.

Drugi dodatkowy film o wymianie oleju w skrzyni biegów. Ja u siebie podobnej konsystencji zlałem olej ze skrzynie przy 120 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, szwagier24a napisał:

Jestem świeżo po zastosowaniu płukanki Xado i wymianie oleju na SXR 5W40.

Ostatnio borykam się błędem P0010.

   - Wymiana zaworu na zamiennik z ChrL nie przynosiła rezultatu.

Ale po tej wymianie oleju,

  - silnik zyskał nową, dotychczas nie znaną mi w tym aucie kulturę pracy

  - a co najważniejsze dziś przejechałem 270 km i brak błędu.

Te wnioski wskazuje na ważną rolę oleju ( markowego ) w silniku ;

     - w szczególności jego wpływ na działanie w tym przypadku zespołu KZFR  (błąd P0010 ),

     - wraz ze wzrostem przebiegu ;

            -  właściwości oleju maleją;  im mniej markowy olej - tym szybciej,

            -  zwiększa się jego zabrudzenie,

          -    zwiększa się parametr  tzw; rozcieńczenie oleju;

                   -   sterownik ecu silnika - widzi zmienione właściwości oleju;

          - Zobacz; 

                -  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników,

                -  Koło zmiennych faz rozrządu, APEL !!!!! ;

                          - efekty po zmianie na olej 0W40

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!