Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się na rozgrzanym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, crea000 napisał:

Czy sama weryfikacja koloru osłonki będzie prawidłowa przy wyborze nowej? Pytam, gdyż dostęp do kostki jest dość utrudniony, a chciałbym już dokonać zakupu.

Szara - kod 8200551743

1/Sondy oryginał reno o poniższych numerach są kompatybilne;

      7700107433;

       7700108027;

       8200036544;

       8200036545;

       8200196260;

       8200551743

2/Sonda przed i za katalizatorem - jest taka sama,

10 godzin temu, crea000 napisał:

czy sonda lambda może wpływać na wyprzedzenie zapłonu?

 

3/ Wpływając na skład mieszanki, wpływa/optymalizuje wartości kąta wyprzedzenia zapłonu;

         -  okaże się jak zamontujesz sondę nową oryginał,

4/ Sondy nie będą miały prawidłowych wskazań ;

      a/ gdy proces spalania będzie nie właściwy, np ;

              -  przestawiony rozrząd,

              -  niepełnosprawne czujnika położenia wału i wałka,

              -  map sensor, przepustnica,

              -  czujnik temperatury płynu,

      b/ i vice versa.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Sonda przed i za katalizatorem - jest taka sama,

To jesteśmy w domu, zamawiam tą samą, którą wymieniałem za katalizatorem. 
 

Bardzo dziękuję za wsparcie. Po wymianie czujnika cieczy oraz sondy dam znać czy jest poprawa w zakresie wolnych obrotów i odpalania na ciepłym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.06.2020 o 16:49, Andrzej-2010 napisał:

Definitywnie do wymiany,


sonda wymieniona. Brak poprawy. Wykres pracy wyglada dokładnie tak samo. 


tutaj wolne obroty.

 

 

wychodzi na to, że wymieniłem sprawną sondę.

 

Pozostał do wymiany czujnik temperatury cieczy.

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzić połączenia kostek w kompie czy przypadkiem nie są zaśniedziałe wtyczki. I jak dobrze kojarzę (walczyłem z sonda za katem jakieś 10 lat temu) to sondy i chyba czujnik par mają wspólny przewód. I pytanie mam nie łapie lewego powietrza za przepustnicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, crea000 napisał:

wszystkie uszczelki za przepustnicą są nowe. 

1/ Posprawdzaj szczelność ;

       a/ układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą,

       b/ układu dolotowego;

            Zalecam wykonać pomiar podciśnienia układu dolotowego ;

                 -  na rozgrzanym silniku,

                 -  na biegu jałowym,

                        -  podciśnienie dla 1,6/16 V - to;  28 - 36 kPa ,

2/ Posprawdzaj styki, kostki, masy tak ;

        -  przy sondzie,

        -  jak i przy sterowniku ecu,

3/ Czy zakupiona sonda, to sonda o jednym z wymienionych wyżej numerów?

4/ Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna ;

         -   od zawartości tlenu w spalinach napływających do silnika,

         -   więc niesprawny czujnik temperatury płynu może mieć wpływ na sondę I,

5/ Po naprawie, kontroli lub wymianie sondy warto ;

         -   skasować wszelkie defekty, błędy;  przy użyciu urządzenia diagnostycznego ,

         -   wykonać reset ecu,

         -  „ Czasowo " odłączyć sondę lambda ;

               - ecu przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka ok ) i będzie chodzić z mapy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Zalecam wykonać pomiar podciśnienia układu dolotowego ;

                 -  na rozgrzanym silniku,

                 -  na biegu jałowym,

                        -  podciśnienie dla 1,6/16 V - to;  28 - 36 kPa ,

Wartości z nagrań po przeliczeniu z psi na kPa - w normie.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Posprawdzaj styki, kostki, masy tak ;

        -  przy sondzie,

        -  jak i przy sterowniku ecu,

Spryskane kontakt sprayem, wyczyszczone piny sterownika i kostki większości czujników.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

3/ Czy zakupiona sonda, to sonda o jednym z wymienionych wyżej numerów?

 

Oryginał, numer taki sam jaki zdemontowałem. (8200551743)

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna ;

         -   od zawartości tlenu w spalinach napływających do silnika,

Czujnik wymieniony, układ odpowietrzony.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

5/ Po naprawie, kontroli lub wymianie sondy warto ;

         -   skasować wszelkie defekty, błędy;  przy użyciu urządzenia diagnostycznego ,

         -   wykonać reset ecu,

         -  „ Czasowo " odłączyć sondę lambda ;

               - ecu przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka ok ) i będzie chodzić z mapy.

Samochód odpalony bez sondy, wyrzucił błąd. Akumulator odpięty na 20 minut, błędy skasowane - brak poprawy.

 

Tak prezentuje się praca silnika z odłączoną I sondą oraz filtrem powietrza od przepustnicy. Od 0:39 prawie zgasł, nie ruszałem gazu.

 

Pomału tracę cierpliwość.

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj wartości ilości spalań stukowych ;

      - jakie zarejestrował sterownik na poszczególnych cylindrach,

      - jakie świece stosujesz?

              -  warto zmniejszyć odstęp elektrod do 0,7 mm,

              -  czy nie ma różnic w wyglądzie poszczególnych świec w różnych cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

czy nie ma różnic w wyglądzie poszczególnych świec w różnych cylindrach?

Świece nowe, OE Renault 7700500155. 
Wcześniej były świece NGK oraz eyquem. - problem raczej niezależny od świec. Stare świece wyglądają tak samo. 
 

Mam podejrzenie do jakiejś nieszczelności układu wydechowego, bo podczas gaszenia samochodu słuchać taki dziwny „pierd”.

 

Spalanie stukowe odczytam po ponownym podłączeniu komputera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresję też można byłoby zbadać oraz sprawdzić czy rozrząd nie przestawiony.

Po podłączeniu sondy jak chodzi? Korekty się wyzerowały. Nie ma problemu z odoalaniem? Krótko kręci rozrusznik za nim odpali? Pompa paliwa sprawna? Wcześniej był wydłużony czas wtrysku na wolnych obrotach z 3,... na ponad 4,.... do 5 ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, crea000 napisał:

Mam podejrzenie do jakiejś nieszczelności układu wydechowego, bo podczas gaszenia samochodu słuchać taki dziwny „pierd”.

Nie jest to jest łącznik elastyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, crea000 napisał:

muszę na kanał podjechać i sprawdzić.

Nie musisz - zapchaj wydech i zapał silnik prędzej otwierając maskę. Może to jest przyczyną. Taki problem miałem kiedyś w Lagunie z innym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!