Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kadjar - R-Link 2 - Kamera cofania


Rekomendowane odpowiedzi

Nie. Dzięki bardzo.

Więc tak. Pogrzebałem trochę po zagranicznych forach i w wyższych wersjach wyposażeniowych w szczególności Bose i X-mod jest instalacja, tylko nie w postaci osobnej kostki a kabli w kostce zbiorczej  w tylnej klapie bagażnika. Żeby sprawdzić trzeba zdjąć okładzinę klapy. Jutro sprawdzę u siebie.

Super Tutorial jest tutaj:  https://www.kadjar-forum.de/index.php/Thread/2287-Anleitung-original-Rückfahrkamera-einbauen-nachrüsten/#post49683 (Do zdjęć potrzebna rejestracja).

Poniżej zdjęcia samochodu mającą już instalację.

Bild 5.JPG

Bild 6.JPG

Edit.

Kadjar 2018 w wersji Intense wiązka do kamery cofania jest. Wchodzą cztery kabelki z głównej wiązki do kostki ale wyjścia na kamerkę już nie ma. Teraz muszę sprawdzić czy przewody są wpięte w R-Linka, bo zdarzało się, że przewody "gineły" gdzieś w wiązce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kamera zamontowana. Musiałem przeciągnąć całą wiązkę, bo przewody z bagażnika nie były podłączone do R-linka - szkoda, bo bardzo dużo Kadjarów ma wiązkę kompletną.

Kamerkę która bez żadnych modyfikacji działa z 6v z R-Linka kupiłem tutaj:

kamerka

oraz piny do wtyczki R-Linka:

Piny.

Przewód czterożyłowy kupiłem w Mrówce. 

Funkcję kamery odblokowałem ddt4all. Dziś pobawię się dalej, celem obniżenia linii prowadzących.

Koszt całości ok. 100 zł + 3 godziny pracy.

 

IMG_20190828_190229.jpg

IMG_20190829_074634.jpg

IMG_20190828_190024.jpg

IMG_20190829_053053.jpg

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 - video +

22 - video -

23 - zasilanie 6V +

24 - zasilanie -

 

Wszystkie zamienniki kamer są na 12V - R-Link wysyła 6V - nie każda kamerka to uciągnie. Można zasilanie 12V pobrać z lampy biegu wstecznego - ale powstaje wtedy mały defekt przy wyłączaniu biegu wstecznego. Przez dwie sekundy nie ma obrazu.

piny.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy stałym zasilaniu kamery nie wiadomo jak by się zachował R-Link gdyby cały czas otrzymywał sygnał video.

Poza tym w Kadjarze trzeba było by aktywować światła tylne "dzienne" ddt4all.

Na wszelki wypadek miałem przetwornicę taką: Przetwornica. - szumy były większe niż bez. Za dużo chyba amperaż spadał. 

Wczoraj kadrowałem obraz przy pomocy dtt4all - jest lepiej - ale nie idealnie. Możliwości programowe się skończyły i trzeba będzie pod kamerkę zastosować jakąś podkładkę skośną aby ją fizycznie obniżyć.

 

IMG_20190829_184506.jpg

IMG_20190829_150456.jpg

IMG_20190829_184058.jpg

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość kamerek chińskich ma takie zgrubienie na kablu, jest tam LDO i rezystor na wejściu do obniżenia napięcia. Jak się go zewrze to tak, żeby na LDO trafiało 6V z R-Linka to na wyjściu będzie 3.3V, czyli tyle ile kamera potrzebuje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Qbak a to "zgrubienie" to nie jest zalane/zgrzane na stałe?

 

1 godzinę temu, sylwekdm napisał:

Przy stałym zasilaniu kamery nie wiadomo jak by się zachował R-Link gdyby cały czas otrzymywał sygnał video.

Ale... zasilanie kamery z R-Linka jest albo cały czas albo po wrzuceniu wstecznego.

Z drugiej strony brak wizji przez 2 sek to nic strasznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Próbowałem tych ustawień z forum niemieckiego, nic nie dały, prawdopodobnie z dwóch przyczyn:

- mam nie oryginalną kamerkę.

- ustawienia które podałeś są dla tych którzy w R-Linku przeszli z softu 2.X na 3.X kiedy linie kamerki dostawały buga.

 Ja jestem od początku na sofcie 3.3

IMG_20190829_150456.jpg

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!