Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kobieta kupuje Megankę


aniagdy

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam za brak odzewu byłam na urlopie. Kupiłam tą Megankę pod Wrocławiem, przejechałam nią ponad 1000 kilometrów - śmiga bez zarzutu. Jestem bardzo zadowolona z zakupu i dziękuję Wam za pomoc :) Mój ojciec jeździł nią przez tydzień czasu i również nie miał żadnych uwag (sam miał Lagunę). Mam nadzieję, że długo nią pojeżdżę :D 

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego, co ja wiem, to diesla jak się nie robi 50 tys rocznie się nie kupuje, a tu przy 30 tys był doradzony silnik wysokoprezny.

Ja bym brał benzyne, tym bardziej, ze 1.2 TCE pali mało jak się nie wciska bezmyślnie hamulca co kilkadziesiąt metrów bez potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2Tce to pali jak smok akurat. Z tego, co ja wiem, to się robi kalkulację, czyli liczy się koszty paliwa przez okres jaki zamierzamy użytkować i różnicę w cenie pomiędzy danymi wersjami. Są auta w których przy 20-25kkm przez 5 lat wyjdziemy na 0 mając diesla zamiast podobnej mocowo benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.08.2019 o 13:21, lol19pl napisał(a):

1.2Tce to pali jak smok akurat. 

Rozwiń  

Nie zgodze się z tą opinią, że pali jak smok. Mój przy spokojnej jezdzie drogami powiatowymi do 100km/h pali 4,7-5l, przy 140 km/h pali średnio 7,3-7,6.  8,5 - 9litrów miałem maksymalne spalanie po skasowaniu licznika w korkach w Warszawie, gdzie co 200-300 metrów było czerwoje światło. W Bydgoszczy, gdzie nie ma świateł co 200 metrów przy eco drivingu osiągam 6,3-6,5 litra.  

Jakie to auta, które "których przy 20-25kkm przez 5 lat wyjdziemy na 0 mając dieslazamiast podobnej mocowo benzyny."  bo to dopiero jest ciekawe i dla mnie zastanawiające?

"Z tego, co ja wiem, to się robi kalkulację, czyli liczy się koszty paliwa przez okres jaki zamierzamy użytkować i różnicę w cenie pomiędzy danymi wersjami." Jest znacznie więcej kosztów robiących różnicę między dieslem, a benzyną niż tylko cena auta. Cała ekploatacja wchodzi w grę,  ubezpieczenie, awarie i koszty ich usuwania, częstotliwość awarii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8,5l/100km w Warszawie to można mieć chyba o 3 nad ranem. Jak się jedzie o 17 przez centrum albo mordor to nie ma szans na mniej jak 10l/100km, a 12-13l/100km to żaden wyczyn, bo tam jest wieczny korek. Przy 140 na tempomacie pali 8-8,5l/100km 7,3 to można uzyskać jak się jedzie 120-130kmh. Zrobiłem tym samochodem 40 tysięcy i nie jestem rajdowcem, jeżdżę elastycznie, zgodnie z przepisami.

 

Nie wiem jakie ty widzisz awarie i koszty w 5 letnim dieslu, których nie ma w benzynie, ubezpieczenie jeśli moc jest podobna, to będzie podobnie.

 

Moi rodzice mają s-maxa mk1 po lifcie różnica w salonie pomiędzy dieslem 140KM a benzyną 160KM to było 10-11 tysięcy zł, osiągi te auta mają identyczne (diesel ma w rzeczywistości prawdopodobnie więcej koni niż sugeruje producent), benzyna w jeździe mieszanej pali w okolicach 8,5-9 litrów/100km, diesel 6,5-7, jeśli przyjmiemy 2 litry różnicy i cenę paliwa 5zł (mniej więcej taką mam średnią cenę przez ostatnie 5 lat w aplikacji do spisywania tankowań) to na 20kkm przez 5 lat wychodzi równo 10 tysięcy(prosta matematyka).

 

Obecnie różnica pomiędzy 1.3Tce 115KM a 1.5dCi 115KM to równe 11 tysięcy zł (czyli jakieś 2200l paliwa za 5zł za litr) w konfiguratorze, przy przebiegu 30 tysięcy rocznie przez 5 lat (dla przykładu, nie wiem na ile autorka tematu zamierzała kupić to auto), to żeby wyjść na 0 z samym paliwem diesel musiałby spalać 1,5l/100km mniej. Do tego dochodzą koszty serwisu, niestety nie mogę się wypowiedzieć na ten temat bo nie mam ani tego silnika ani tego, czy auto z dieslem spali 1,5l/100 mniej, również nie wiem(jak wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lol19pl 

 

Jeśli diesel pali 2 litry mniej to przy 20 00 km spali 400 litrów mniej x 5 zł = 2000 zl. 

Czyli żeby było 10 000 zł to musi być przebieg 20 000 km x 5 czyli minimum 100 000 km żeby wyjść na zero. Ja tyle robię w 6 lat a co 4-5 lat zmieniam auto... Czyli się nie opłaca. 

 

P.s. koszty rocznego przeglądu w dieslu są przeważnie 100-300 zł droższe. 

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.08.2019 o 14:39, lol19pl napisał(a):

7,3 to można uzyskać jak się jedzie 120-130kmh.

Rozwiń  

Przy 120-130 km/h mam 6,5litra srednio ale nie musisz wierzyć.

Wwa miałem, jak pisałem ale na siłe nie mam potrzeby udowadniać.

No to w tym fordzie jest spora różnica. 

Kiedyś oglądałem porównanie passata b8 tdi vs tsi o takich samych, czy malsymalnie zbliżonych osiągach. Na tej samej trasie, przy tych samych manewrach i prędkościach spaliły tyle samo albo 0,1l różnicy, nie pamiętam dobrze. Akurat TSI też jest dla mnie ekonomiczny. Tamten test robiło autocentrum. Ta sama reakcja testowała Espace i chyba nawet tam wyszło mniej niż 8,3 litra przy 136km/h. W Talismanie mmiej niż 7,5 przy 136km/h, silnik tce200. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.08.2019 o 16:55, insaimz napisał(a):

Przy 120-130 km/h mam 6,5litra srednio ale nie musisz wierzyć.

Rozwiń  

Nie musisz wierzyć? Ja mam to auto i 200 z 500km jakie mogę zrobić na baku pokonuję na tempomacie ustawionym na 120kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali jak smok... 10/l... na pocieszenie moge powiedziec ze 0.9 TCE tez pali 10/l.

Moze różnice są spowodowane przez rozmiar opon i ich klasą spalania. 

Twingo SCE mojej żony w mieście pali 7/l :)

Edytowane przez Pum4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może spuentuje całą powyższą dyskusję.

Czy Insaimz zauważył, że temat dotyczył zakupu auta używanego, więc różnice w cenie zakupu auta  benzyna a diesel są praktycznie pomijalne.

Nie każdy, stawia takie kalkulacje przy zakupie auta na pierwszym miejscu. Dla wielu kupujących ważne są całkowicie inne czynniki wpływające na decyzje zakupu. 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pum4 miasto miastu nierówne ;). Na mojej trasie, w godzinach szczytu (Wrocław), wszystko pali jak smok. Nie widzę wtedy żadnej różnicy, czy to 1.2 TCE, czy 1.3 TCE. I tak jak już wspominałem, nawet 1.0 Toyoty pali ile się wleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek generalnie masz rację - obie jednostki palą podobnie, stosunkowo mało w normalnych warunkach. Ale nie w moim przypadku... U mnie 'podróż' przez miasto często polega na pokonywaniu samochodem 2-3 metrów i staniu przez kilka minut w korku do kolejnych świateł. W takich realiach nie ma najmniejszej opcji na rozsądne spalanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko go nie używać, jeżeli zawsze sam się uaktywnia po odpaleniu :D. Niestety, zupełnie się nie sprawdza. Po kilkunastu wyłączeniach przestaje zatrzymywać silnik. A przy obecnych temperaturach klima i tak nie pozwala na jego wyłączenie.

Edytowane przez arcean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wyłączam. Mój tata w Insigni 1.6T 170KM zrobił 220 tysiecy, auto miało nonstop włączony start&stop a tam ten system się nie cacka tak jak w Megane, tylko po 3 ostrych przyśpieszeniach wyłącza od razu po zatrzymaniu, gdzie u mnie po zjeździe z s7 od strony Radomia do Warszawy, nigdy się nie wyłącza na pierwszych światłach. Oczywiście Insignia jeździ dalej i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!