Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kobieta kupuje Megankę


aniagdy

Rekomendowane odpowiedzi

Renault Megane (bogata wersja) który silnik brać? jeżdżę 25-30 tys rocznie..

 

A)

59 900 pln 
1.2 TCe 130 KM 96kW
rocznik 2016 
przebieg 75 100
dostępny u mnie w mieście

 

B)

59 900 
1.5 dCi 110 KM 81 kW
rocznik 2017 
przebieg 23 743
dostępny na końcu Polski (12h pociągiem)

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tym pytaniem "czym pani do tej pory jeździła"? Aktualnie nie mam auta a wcześniej jeździłam różnie: Hyundai i30, Peugeot 307, Land Rover, Renault Laguna Kombi, VW Golf Wagon, VW Polo, Skoda Fabia i wiele innych różnych aut. Czemu Megane?  Szukam już długo i zapętlam się w jakieś opcje typu nowe Tico czy Duster ale kompletnie ich nie czuję. Skupiłam się zatem na tym co intuicyjnie mi mówi "to auto pasuje do Ciebie" :)

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wiadomość. Doszłam do takiego samego wniosku czytając inny wątek porównujący silniki TCe 130 (1.2) i dCi 110 :) Czy kupując auto od dealera też powinnam je sprawdzić na niezależnym kanale? Niestety nie mam faceta więc muszę to jakoś rozsądnie zorganizować. Na jakie elementy w dieslu zwracać uwagę przy zakupie i sprawdzaniu stanu pojazdu? Czy jeśli kupuję auto od dealera (i mam pisemną gwarancję 3 miesięczną) to mogę takie sprawdzenie na kanale wykonać dopiero po powrocie do swojej miejscowości? Obawiam się, że w razie jakichkolwiek problemów ciężko będzie mi o cokolwiek walczyć, jeśli kupię auto na 2 końcu Polski (a niestety mój wymarzony model jest bardzo daleko - u mnie na razie nic).

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używane u dilerów też bywają powypadkowe i zaniedbane. Różnie bywa. Przed podróżą możesz zlecić wykonanie raportu z oględzin w Dekra lub innej firmie. Płacisz i dostajesz pełną informację.  

Osobiście bralbym diesla. 1.5 to prosty i sprawdzony silnik. Bez ryzyka można zrobić remap silnika na ok130KM. Wtedy super się zbiera i fajnie jeździ.  

Podaj link do tych ofery, może ktoś  miejscowy pomoże 

 

Edytowane przez Komarek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkaszczegoly/renault/megane/2016/27688 

 

Zastanawia mnie niski przebieg jak na diesla. Czytałam też o instalacjach wtryskowych Delphi (nie polecana) i Siemens (polecana) - rozglądając się też za Astrą K. Czy w Megankach też mam zwrócić uwagę jaka jest ta instalacja? Co najczęściej siada w silniku 1.5 dCi? Mam dylemat bo u mnie w Gdyni w tych pieniądzach mam od ręki Megankę demo (niewielki przebieg), ale niestety w uboższej wersji (ten paskudny ręczny..) no i w benzynie. Ten diesel najlepiej mi leży ale daleko i boję się wtopy. Jakbym mogła go jakoś sprawdzić przez niezależną osobę / firmę to pojadę od zaraz. Czy automatyczna skrzynia ma wpływ na większe spalanie?

 

PS: Dzwoniłam do dealera i auto kupione u nich od nowości + serwisowane. Gdy zapytałam o firmę instalacji wtryskowej pan odpowiedział "Kompi"? Zapytałam czy jest pewien ale nie jest i będzie się dowiadywał. Ja wiem wszystko o usługach które sprzedaję (trochę dziwne, że nie wie?)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6cdti-136km-enjoy-tempomat-czujniki-parkowania-automatyczna-klima-ID6C5oJa.html#47425aa080

 

A tutaj miejscowa Astra K (1.5 136 KM), 2017 rok, 82 532 przebieg, trochę taniej. Dzisiaj gość w uberze powiedział, żebym trzymała się z daleka od silników Opla (nie wiem czy miał na myśli tylko benzynowe). Doczytałam więc, że te silniki Opla mają trefne diesle ale jak wtryski Siemensa to w miarę ok. Bardziej skłaniam się do Meganki ale zastanawiam się właśnie jakie u niej są bolączki i na co uważać.

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Wrocławia i okolic jest wielu użytkowników forum. Sam w Bydgoszczy i okolicach oglądałem wiele samochodów z czego tylko dwa zostały kupione przez zadowolonych użytkowników.

Warto założyć nowy konkretny temat o oględzinach auta w okolicach Wrocławia i sprawa będzie prosta.

Wyposażenie i przebieg tego auta jest extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się niestety, że nie mam czasu na organizowanie oględzin (prędzej ktoś je kupi). Można dokupić ubezpieczenie roczne na Europę za ok 1000-1200. Nie wiem kompletnie czy to ważne czy odpuszczać skoro auto od nich i u nich serwisowane? Auto jest zarezerwowane ale nie przez potencjalnego kupującego a jego właściciel zostawia je w rozliczeniu i wymienia na inne. Dostał 2 propozycje i ma podjąć decyzję w poniedziałek. Jak się na coś zdecyduje to wtedy Meganka pójdzie do mnie :) Tylko te wtryski mnie martwią, nie wiem co tam jest, ale się dowiem. Z góry dziękuję za każdą cenną uwagę :)

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 cdti opla 136 km jest kłopotliwe. Ma duże problemy. Poczytaj forum astry. Nazywany whisper diesel jest masowo reklamowany przez sieci handlowe które mają floty. 

Do tego ktoś w 1.5 roku zrobił 80 000 km czyli 50 000 rocznie. 

 

Za to silnik 1.4 - 140 w oplu jest spoko ale nie nadaje się do gazu, szczególnie fabryczna instalacja. 

Opel K jest chwalony jako taki. 

 

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aniagdy napisał:

Zastanawia mnie niski przebieg jak na diesla.

1/Nigdzie nie znalazłem informacji że;

      - auto bezwypadkowe,

      - auto bezkolizyjne,

2/ Faktura Vat-marża, a więc należy ustalić;

      - czy auto było kupione na firmę i było zwolnione z Vatu ;

      Zakup auta na fakturę Vat Marża ,

3/ Tylko auto bezwypadkowe, daje gwarancję, że przez długi czas nadwozie nie będzie korodowało,

      Naprawy lakiernicze należy zweryfikować miernikiem grubości lakieru.

      Grubość powłok lakierniczych ;

         -  fabrycznie pomalowane                            -               ok. 100  um,

         -  więcej warstw lakieru                                 -             200 - 250 um

         -  warstwy ze szpachlą                                  -             400, 600, 1000 um

         -  pomiar fabrycznego lakieru z Hondy       -             20 – 30 um,

4/ 

20 godzin temu, aniagdy napisał:

Renault Megane (bogata wersja) który silnik brać? jeżdżę 25-30 tys rocznie..

 

To jest tylko 2500 km na miesiąc, czyli ok.100 km dziennie;

   - to jak na diesla, to nie jest poprawny przebieg, chyba że w jednym skoku,

  -  skłaniał bym się do benzyny + LPG . 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarz. Co do mojej jazdy to jeżdżę po 1/4 Polski więc to są trasy różnie czasem w ciągu dnia tylko 100 km a czasem 660 km (trasa na Szczecin). Nie muszę jeździć codziennie ale jak ustawiam sobie delegację to czasem jeżdżę non stop 2-3-4 dni a pozostałe dzień biurowy w domku więc auto będzie stało. Weekendowo planuję więcej zwiedzać PL więc też trasy (tego nie uwzględniłam w szacowany przebieg). 

 

Faktura Vat-marża - Doczytałam i chodzi ogólnie o auta używane (Polskie i sprowadzane). Z tego co zrozumiałam obowiązek zapłaty podatku spoczywa na sprzedającym. W tym wypadku osoba fizyczna zostawiająca auto w rozliczeniu (albo firma? nie wiem jak właściciel kupował) albo podatek powinien opłacić dealer przyjmujący auto w rozliczeniu. Rozumiem, że pomiędzy właścicielem a dealerem powinna być przy tej transakcji sporządzona jakaś umowa / faktura sprzedaży i kopia tego dokumentu byłaby dla mnie zabezpieczeniem (że podatku płacić nie będę) - dobrze to zrozumiałam? Ja jestem osobą prywatną kupującą auto do użytku prywatnego.

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukałem używanego Diesla z małym przebiegiem to raz niski przebieg wynikał z awarii silnika i sporu z importerem o partycypacje w kosztach naprawy  ;) . Warto przejrzeć dokładnie wydruk serwisowy, jeśli auto jest po flotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, elmatero napisał:

Jak szukałem używanego Diesla z małym przebiegiem to raz niski przebieg wynikał z awarii silnika i sporu z importerem o partycypacje w kosztach naprawy  ;) . Warto przejrzeć dokładnie wydruk serwisowy, jeśli auto jest po flotowe.

 

Dziękuję za wiadomość. Auto jest od nowego kupione u tego dealera, jeździł nim starszy pan i teraz zostawia je w rozliczeniu wymieniając na inne. Serwisowane też u nich (przejrzę dokumentację serwisową i naprawy). Jeśli samochód posiada awarię silnika to rozumiem, że chroni mnie rękojmia? Dealer daje możliwość dokupienia rocznej gwarancji - czy warto to dokupić czy raczej w tym konkretnym przypadku jest to strata kasy? W końcu chroni mnie rękojmia od wszelkich wad fabrycznych lub ukrytych (nie uwzględnionych w dokumentacji ASO)? Dealer daje mi również możliwość dokupienia rocznej gwarancji za 1000-1200 zł - warto czy nie warto?

 

W tym wypadku rozumiem, że dokumentem potwierdzającym zakup jest faktura vat marża (zamiast umowy kupna-sprzedaży)? Gdzie zatem otrzymuję informację określającą stan techniczny pojazdu? Czy powinnam poprosić o kopię dokumentacji ASO?

 

Z góry dziękuję za pomoc :) 

 

Podatek opłacony (dostanę zaświadczenie) :)

Układ wtryskowy BOSH - Wasze opinie?

Edytowane przez aniagdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aniagdy napisał:

Jeśli samochód posiada awarię silnika to rozumiem, że chroni mnie rękojmia?

To zależy czy zakup będzie na fakturę VAT23% czy VAT-marża. Szczegóły do znalezienia w Internecie i na forum.

3 godziny temu, aniagdy napisał:

Dealer daje możliwość dokupienia rocznej gwarancji - czy warto to dokupić czy raczej w tym konkretnym przypadku jest to strata kasy?

Zależy jakie są ograniczenia. Jeśli nie ma lub nie ma ich dużo i gwarancja obejmuje kluczowe elementy auta to tak, warto.

3 godziny temu, aniagdy napisał:

Gdzie zatem otrzymuję informację określającą stan techniczny pojazdu? Czy powinnam poprosić o kopię dokumentacji ASO?

Auto kupowane w ASO też trzeba zawsze porządnie sprawdzić. To nie zawsze są 100% pewniaki ale prawdopodobieństwo wtopienia jest mniejsze niż u Mietka w komisie.

3 godziny temu, aniagdy napisał:

W końcu chroni mnie rękojmia od wszelkich wad fabrycznych lub ukrytych (nie uwzględnionych w dokumentacji ASO)?

Nie jesli będzie to VAT-marża. Ewentualnie tak pod warukiem, że wiedzieli i specjalnie ukryli ale jak to udowodnić? Przy VAT-marża ASO/komis jest tylko pośrednikiem w sprzedaży i jego odpowiedzialność jest mocno ograniczona.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!