Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klimatyzacja załącza się cyklicznie co 15sek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, zamieniłem moja Meganke 2 na 3 letniego Fluenca z silnikiem 1,6 Sce 114KM i powoli zaczynam żałować. Autko jest na przedłużonej gwaranci do sierpnia 2020. Problem polega na tym ze klimatyzacja załącza  się i po 10-15sek wyłącza się i tak w kolko czy stoję czy jadę. Samochód mam na przedłużonej gwarancji i bylem z tym w serwisie Dąbrowskich w Zabrzu i podłączyli maszynkę i stwierdzili ze wszytko jest ok i ze ten typ tak ma . Podjechałem sobie do następnego serwisu jakim jest Keller w Gliwicach i oni stwierdzili ze coś jest nie halo. Bylem już trzeci raz i nie potrafią sobie z tym poradzić. Za pierwszym razem podłączyli maszynkę do klimatyzacja coś tam poczyścili i stwierdzili ze jest ok, odebrałem i dalej to samo. Za drugim razem zmienili położenie czujnika temp parownika  i wsadzili go w miejsce 5cm dalej od parownika w taka zaślepkę gumowa.Efekt taki ze klima wyłączała się  w cieple dni po ok 5min jak było chłodniej to po ok 3min a z ciekawości wsadziłem termometr do kratki i temp spadała do -2, -4,5 i wtedy wyłączało sprężarkę,  temp podskoczyła do +12, +14 i ponownie załączała się sprężarka. Odstawiłem ponownie na serwis, stwierdzili ze czujnik temp jest uszkodzony- wymienili go na nowy wsadzili go  w swoje miejsce. Dziś odebrałem i dalej to samo co 10-15 sek się wyłącza. Ma ktoś pomysł co się z nią dzieje ?????  W przyszłym tygodniu ponownie jadę do nich i zaczynam wątpić czy sobie z tym poradzą. Wiem ze klimatronik tak działa ze jak uzyska zadana temp to może ja wyłączać, tylko ze jak ustawiam ręcznie na 15,5st to powinna chodzić cały czas. Jak będzie się tak cyklicznie zalączac to za chwile będę wymieniał sprzęgło a później sprężarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na klimatyzacja załącza się cyklicznie co 15sek
  • 2 tygodnie później...

Panowie ręce mi opadły. Zadzwonili do mnie w sobotę ze auto gotowe. Przychodzę i dalej to samo, po załączeniu pochodzi ok 15sek i wyłącza i tak w kółko. Powiedziałem ze auta nie odbieram, stwierdzili ze w poniedziałek będą wysyłać maila do działu technicznego Renault zapytaniem co może być powodem takiego działania. Dzis dostałem telefon ze zostało zwołane konsylium w salonie, mechanicy plus kierownictwo serwisu i doszli do wniosku ze taki jest u mnie typ sprężarki i ze to  tak będzie działać, ze nawet podobno w moim układzie niema zaworu rozprężnego i ze to właśnie moja sprężarka reguluje cały układ klimatyzacji i dlatego takie cykliczne wyłączanie. Bez żadnego kontaktu z działem technicznym wydali samochód  ze świadectwem homologacji ze cykliczne wyłączanie i załączanie to prawidłowe działanie klimatyzacji. Na pytanie czemu nie zasięgnęli informacji u góry co jest nie tak, to stwierdzili ze nie pytają bo wszystko jest ok. Jestem załamany podejściem serwisu. Jest tu ktoś co jeździ fluencem z 2016 roku????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starej beemce też tak działał mi układ klimy. Sprężarka cały czas cykala :) a auto miało 20 lat jak je sprzedawałem i działało. 

 

Napisz lepiej jaka jest amplituda temperatur w kratkach wylotowych. Leci np 3 stopnie a potem rośnie do 14 i dopiero sprężarka się załącza czy temperatura wewnątrz jest utrzymywana ciagle na jednakowym poziomie. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Fluence nie ma nic wspólnego z małymi, sprytnymi rączkami projektantów z Korei? W Koleosie, który jest lekką przeróbką wizualną Samsunga QM5 klimatyzacja właśnie tak działa. Kilkanaście sekund pracuje, a potem chwila przerwy i też tak w kółko. Również wentylatory chłodnicy załączają się na maksa tylko w czasie pracy klimy, co brzmi jak startujący odrzutowiec. Zarówno spec od klimy, jak i mechanik pracujący w ASO Renault potwierdzili, że to normalne, taki patent Nissana, który też dostarczał podzespoły do Koleosa. Kolega w Nissanie Murano ma klimę działającą też w opisywany sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Sarna1 napisał:

W starej beemce też tak działał mi układ klimy. Sprężarka cały czas cykala :) a auto miało 20 lat jak je sprzedawałem i działało. 

 

Napisz lepiej jaka jest amplituda temperatur w kratkach wylotowych. Leci np 3 stopnie a potem rośnie do 14 i dopiero sprężarka się załącza czy temperatura wewnątrz jest utrzymywana ciagle na jednakowym poziomie. ?

 temperatura z nawiewu dochodzi do 3st i wyłącza i ociepla się tak do 14st i załącza i tak w kółko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, lufa napisał:

Coś jest źle. Nie może tak często się wyłączać. Oni dokładnie wiedzą jaki czujnik ją wyłącza.  

 no właśnie rozłożyli ręce i stwierdzili ze tak ma byc a jak przyjmowali auto to wszyscy byli zdziwieni ze tak cyklicznie chodzi a teraz jest ok i tak ma byc

Przed chwilą, Sarna1 napisał:

No to co jest zepsute. Stawiam na czujnik temp wewnętrznej.

wymienili na nowy bo powiedzieli ze mieli przypadki ze świrował. ale po wymianie nic się nie zmieniło

 

18 minut temu, Yetiq napisał:

Czy Fluence nie ma nic wspólnego z małymi, sprytnymi rączkami projektantów z Korei? W Koleosie, który jest lekką przeróbką wizualną Samsunga QM5 klimatyzacja właśnie tak działa. Kilkanaście sekund pracuje, a potem chwila przerwy i też tak w kółko. Również wentylatory chłodnicy załączają się na maksa tylko w czasie pracy klimy, co brzmi jak startujący odrzutowiec. Zarówno spec od klimy, jak i mechanik pracujący w ASO Renault potwierdzili, że to normalne, taki patent Nissana, który też dostarczał podzespoły do Koleosa. Kolega w Nissanie Murano ma klimę działającą też w opisywany sposób.

tylko mnie to trochę dziwi. bo jak go kupiłem to miał 1,5roku i jak miałem klimę włączona to nie odczuwałem cyklicznego działania nawet jak na tempomacie jeździłem a od jakoś pół roku kiedy wybrałem się do Niemiec to wtedy wyczułem ze cyka lewo i prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , kolego misiek126 teraz 99% samochodów na rynku ma sprężarkę klimatyzacji bez sprzęgiełka więc skąd masz wiadomość że twoja jest starego typu? te stare były modne parę lat wstecz teraz w związku z ochrona środowiska i wyśrubowanymi normami emisji spalin dawają do samochodów  sprężarki nowego typu ponieważ są dużo bardziej oszczędniejsze od sprzegiełkowych starego typu tutaj https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/  masz opisana zasadę działania sprężarek nowego typu które teraz stosują wszyscy producenci od paru lat a propo twojego problemu z cyklicznym wyłączaniem sprężarki to moim zdaniem masz problem z wentylatorem chłodnicy działa ci pewnie tylko 2 bieg i masz za szybko wzrastające ciśnienie w układzie i sterownik wylącza sprężarkę z powodu zbyt dużego ciśnienia przy pracującym prawidłowo wentylatorze na 1 biegu klima ma ciśnienie w normie i rzadko kiedy włącza się 2 bieg przeważnie jest to w korkach czy podczas upałów powyżej 30 st.c a u ciebie pewnie nie zalącza 1 bieg i przez 15 sek. ciśnienie wzrasta do takiego stanu że klima się wyłącza potem 2 bieg schładza czynnik przez następne sekundy i sprężarka się znowu włącza ; w grande punto które miałem 1 bieg załączał się się od bodajże 6 atmosfer a powyżej 15 czy 18  atm.  nie pamiętam dokładnie włączał się 2 bieg i działał aż do zbicia ciśnienia do 10 atm.i tak wkoło ;jak miałem walniety rezystor wentylatora to nie miałem 1 biegu i klima działała ale co jakiś czas włączał się odrazu 2 bieg i przygasały nawet światła bo Grande ma wentylator o mocy 500w i bierze sporo prądu na 2 biegu po wymianie klima zrobiła się wydajniejsza i dużo cichsza z racji mniejszych ciśnień w ukladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.08.2019 o 19:49, misiek126 napisał:

. Problem polega na tym ze klimatyzacja załącza  się i po 10-15sek wyłącza się i tak w kolko czy stoję czy jadę.

Czy wentylator chłodnicy wchodzi na wysokie obroty zaraz po włączeniu klimy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, fullxda napisał:

Witam , kolego misiek126 teraz 99% samochodów na rynku ma sprężarkę klimatyzacji bez sprzęgiełka więc skąd masz wiadomość że twoja jest starego typu? te stare były modne parę lat wstecz teraz w związku z ochrona środowiska i wyśrubowanymi normami emisji spalin dawają do samochodów  sprężarki nowego typu ponieważ są dużo bardziej oszczędniejsze od sprzegiełkowych starego typu tutaj https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/  masz opisana zasadę działania sprężarek nowego typu które teraz stosują wszyscy producenci od paru lat a propo twojego problemu z cyklicznym wyłączaniem sprężarki to moim zdaniem masz problem z wentylatorem chłodnicy działa ci pewnie tylko 2 bieg i masz za szybko wzrastające ciśnienie w układzie i sterownik wylącza sprężarkę z powodu zbyt dużego ciśnienia przy pracującym prawidłowo wentylatorze na 1 biegu klima ma ciśnienie w normie i rzadko kiedy włącza się 2 bieg przeważnie jest to w korkach czy podczas upałów powyżej 30 st.c a u ciebie pewnie nie zalącza 1 bieg i przez 15 sek. ciśnienie wzrasta do takiego stanu że klima się wyłącza potem 2 bieg schładza czynnik przez następne sekundy i sprężarka się znowu włącza ; w grande punto które miałem 1 bieg załączał się się od bodajże 6 atmosfer a powyżej 15 czy 18  atm.  nie pamiętam dokładnie włączał się 2 bieg i działał aż do zbicia ciśnienia do 10 atm.i tak wkoło ;jak miałem walniety rezystor wentylatora to nie miałem 1 biegu i klima działała ale co jakiś czas włączał się odrazu 2 bieg i przygasały nawet światła bo Grande ma wentylator o mocy 500w i bierze sporo prądu na 2 biegu po wymianie klima zrobiła się wydajniejsza i dużo cichsza z racji mniejszych ciśnień w ukladzie.

dzięki kolego za zainteresowanie się tematem. Sprężarkę mam na pewno starego typu bo jest na niej tradycyjne sprzęgło i w komorze silnika widać jak szczela sprzęgło i żadnych kabli elektrycznych niema przy kompresorze. Czynnik w układzie jest jeszcze r134. po załączeniu klimy pierw uruchamia się wentylator a za 5sek szczela sprzęgło sprężarki. Czy wentylator wskakuje od razu na drugi bieg to ci nie powiem bo tego nie zaobserwowałem. Wiem ze na pewno nie wyłącza jej z wysokiego bo poprosiłem kolegę co zajmuje się klimami stacjonarnymi żeby podłączył zegary to był zdziwiony ze ledwo ciśnienie się dźwignie to za chwile spada i tak w kolko, ze nawet ciśnienia nie doszły do granic normalnej pracy. Był święcie przekonany ze wylatywała z wysokiego a tu psikus.

Poza tym na czas naprawy dostawałem clio które zjechało z taśmy produkcyjnej 07.2019 i miało przejechane 300km. Jest w niej  nowy czynnik r1234 czy jakoś tak i tez miał tradycyjna sprężarkę, po załączeniu klimy pierw startował wentylator i klasyczny dźwięk podczas załączenia sprzęgła sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MIII były dwa rodzaje sprężarki.

1- z sprzęgłem elektromagnetycznym

2 - z sprzęgłem zrywalnym i zaworem wydajności sprężarki. 

Może warto zainteresować się czujnikiem ciśnienia klimatyzacji, odczytać jakie wartości ciśnienia przekazuje dla sterownika silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!