Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Karolp

Megane III phII Łańcuch rozrządu w 1.2 Tce 131 ps

Recommended Posts

Czy to normalne, że rozrząd zaczął hałasować przy przebiegu 90 tysięcy ? Auto było serwisowane w ASO. Czy możecie polecić jakiś dobry warsztat do wymiany tego rozrządu na śląsku i jaki jest orientacyjny koszt ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak Cię interesuje Dolny Śląsk (Wrocław) to kolega @witman na pewno pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten Górny Śląsk mnie bardziej interesuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.08.2019 o 23:16, Karolp napisał:

Czy to normalne, że rozrząd zaczął hałasować przy przebiegu 90 tysięcy ?

Co ile wymieniasz olej?

Na jakim oleju jeździsz?

Łańcuch rozrządu jest 1-no rzędowy ( taki sam dla TCe ; 0,9 ; 1,2 ; 1,4 ) i jest kiepskiej jakości,

Warto go sprawdzić w momencie zauważenia ;

    -   głośnej pracy silnika (diesel),

    -   błędów wypadania zapłonu,

W odróżnieniu od paska rozrządu, który pęka bez wstępnych oznak, łańcuch daje słyszalne oznaki zużycia.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej był wymieniany częściej od zaleceń producenta. Przy około 20,40,60 i 80. Elf 5w40. Zna ktoś orientacyjną cenę wymiany tego łańcucha ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Karolp napisał:

Olej był wymieniany częściej od zaleceń producenta.

Przy około 20,40,60 i 80.

Elf 5w40.

No i masz odpowiedź na Twoje pytanie,

1/ Trzeba bardzo uważać na ;

       a/ jakość oleju ; olej elf to olej z najniższej półki,

       b/ jego stan ,

       c/  jego ciśnienie,

2// Napinacz łańcucha jest sterowany ciśnieniem oleju ;

       a/ stary olej,

        b/ przepalony, o znikomych własnościach smarnych ,

       c/ nie markowy - to parametry oleju siadają ,

3/ A to wiąże się z nieprawidłowym działaniem napinacza łańcucha oraz ;

      a/ nie napięty łańcuch ociera o pokrywę głowicy i rozrządu, powstają opiłki metalu,

      b/ istnieje konieczność wymiany rozrządu oraz,

     c/ wymiany oleju i filtra - minimum, bo opiłki metalu pływają w oleju,

     d/ kumaty mechanik zaleca nawet płukankę silnika,

    e/ może być problem; z panewkami, wałkami w głowicy, turbiną.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autoryzowany serwis leje taki olej. To znaczy że się nie znają i leja słaby olej ? Producent decyduje, że taki ma być. Dziwne to trochę dla mnie, ale ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Karolp napisał:

To znaczy że się nie znają i leja słaby olej ?

Zapytaj tych orłów z aso, dlaczego tak wcześnie siada łańcuch a może i cały rozrząd. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednym siada, innym nie siada,  był problem z napinaczem i jego jakością. Jak siadło na gwarancji to zmieniali komplet, jak mi, jak po No to sory. Zmieniasz sam. 

 

Co do oleju. Możliwe ze elf nie jest najlepszy ale żeby mieć pewność ze to wina oleju trzeba by zalać nowiutki silnik innym olejem, polecanym przez @Andrzej-2010, a drugi zostawić na elfie i obserwować. 

Tylko taki test pozwoliłby mówić o elfie że jest słaby - inaczej to pisanie farmazonów ;).

 

p.s. Traffic na elfie lata po 700 tys i chodzi ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Sarna1 napisał:

Jak siadło na gwarancji to zmieniali komplet, jak mi, jak po No to sory.

    To przy jakim przebiegu Ci to siadło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Sarna1 napisał:

Jednym siada, innym nie siada,  był problem z napinaczem i jego jakością.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

2// Napinacz łańcucha jest sterowany ciśnieniem oleju ;

       a/ stary olej,

        b/ przepalony, o znikomych własnościach smarnych ,

       c/ nie markowy - to parametry oleju siadają ,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 Sory ale to co zacytowałeś nie ma potwierdzenia w życiu. Chyba ze sam robiłeś takie badania i pójdziesz na zakład że na innym oleju problem nie wystąpi. 

 

@Karolp

 

samochód miał ok 30 tys przebiegu. Serwis poinformował mnie że w niektórych modelach montowany był wadliwy napinacz rozrządu. Jak łańcuch zaczął grzechotać to na gwarancji wymienili komplet. Mam na te elementy 24 msc gwarancji. Samochód został w rodzinie więc będę wiedział czy coś się dzieje :)  teraz ma ok 45 i jest cisza. 

Dla obalenia teorii Andrzeja-2010, znam 2 egzemplarze należące do pewnej firmy produkującej okna które maja odpowiednio 220 i 260 tys i rozrząd był wymieniany przy 180 ze względu na przebieg. Nic nie dzwoniło a jeżdżą tylko na elf i serwisowane są tylko w aso :)

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Karolp napisał:

Autoryzowany serwis leje taki olej. To znaczy że się nie znają i leja słaby olej

leją taki jaki im marka każe w to zależy z kim marka podpisze umowę. Jakby podpisali umowę z kujawskim i ten olej będzie spełniał parametry dla danego silnika to ci taki będą lać (a czy z 1szego tłoczenia czy nie to już nie twoja brocha :F).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 3.08.2019 o 14:02, Andrzej-2010 napisał:

 

 

czytam również fora francuskie (http://www.megane3.fr/forum/viewtopic.php?f=87&t=15557&sid=8427936a1acb3d0739632d904b3751e7&start=192) i okazuje się, że po zmianie napinacza i łańcucha problem na nowo powraca. Niektórzy z forumowiczów również dokonali  kosztownej zmiany pompy oleju, ale to również nie pomagało i problem nadal nie był rozwiązany.

 

jeszcze wkleję fragmenty z francuskiego forum (niestety słabe tłumaczenie translatora)

Re: Dystrybucja problemów na 1.2 TCE 130

# 176Wiadomość od Manu » 21 września 2018, 09:53

Witam, mam również M3 1.2 tce 130 z 2014 roku (40k km), w zeszłym tygodniu słyszałem także znaczny hałas klikania podczas przyspieszania (2500/3000 trs) na zimno, ale nie na gorąco, o ile z pewnością problem napinacza przewidywałem opróżnienie (ostatni wrócił do prawie 2 lat i 16000 km), zrobiłem rzecz, że hałas zniknął. Zastanawiam się, ten napinacz wydaje się bardzo wrażliwy na jakość oleju, a pomiędzy tymi dwoma wymianami oleju silnik zaczął zużywać nieco więcej oleju po 10/12000 km, bez wcześniejszego dodawania. Mam wrażenie, że gdy tylko olej zacznie się degradować, wpływa to na napinacz i zużycie (oleju).

Z drugiej strony mam dostęp do części Renault, z ciekawości udokumentowałem różne pojazdy 1,2 tce 130 i czy to będzie mega 3 czy mega 4 od 2015/2016, a nawet 2017 zawsze znajdziemy ten sam odnośnik zestaw łańcucha (nr ref. 130C12345R) i ten sam numer referencyjny napinacza (nr ref 130706425R) sprzedawane w sprzedaży detalicznej, jak oryginalnie zamontowane. Jeśli pojawił się problem z napinaczem, dlaczego Renault miałby go sprzedawać? Ci, którzy mają zestaw łańcucha do wymiany, nieuchronnie otrzymają ten sam potencjalnie „problematyczny” napinacz.

 

Re: Dystrybucja problemów na 1.2 TCE 130

# 148Wiadomość od pierre78 » 07 czerwca 2018, 22:46

Witam,

Dołączam do tego forum dotyczącego tego silnika 1.2 tce 130, aby również świadczyć o problemie napinacza łańcucha i który charakteryzuje się tym znaczącym grzechotaniem / klikaniem między 1500 a 2500 obr / min, mój megane pochodzi z maja 2016 r. Z 19000 km i jadę w Renault 4 razy przez 1 rok, a ostatecznie usłyszeli, że nie było rozwiązania tego problemu, jest to znane i ze względu na problem konstrukcyjny i produkcja tego silnika została zatrzymana i nowy blok 1.3 tce go zastępuje. W warsztacie przeprogramowują ciśnienie oleju, a kliknięcie jest mniej słyszalne, ale po zmianie napinacza problem powróci, więc nie rób nic, technik zalecił mi, aby co roku wymieniać olej lub maksymalnie 12 000 km, ponieważ gwarancja minęła i jeśli silnik się zepsuje, renault nie bierze w tym udziału, ale zawsze trzeba będzie zapłacić z własnej z kieszeni.

 

Edytowano przez karek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Karola i innych użytkowników. Miałem ten sam problem z dziwnym dzwiękiem silnika przy 90 tys. Jeździłem 2 miesiące po mechanikach i wymieniali wszystko po kolei jednak dzwięk nie ustawał. Był u 3 mechanikach i każdy stawał później na rozrządzie jednak ja mówiłem żeby go nie tykali gdyż wymieniany był na gwarancji przy 48 tys. na gwarancji w serwisie. Przypadkowo trafiłem do serwisu i ku mojemu zdźiwieniu trawiłem na kompetentną i rzetelną osobe która powiedziała mi krótko-SILNIK DO WYMIANY. Jednak to był rozrząd i do tego narzekałem cały czas na zużycie oleju. Długo by pisać co musiałem spełnić alby główny serwis to zatwierdził i dodał dofinansowanie od siebie ale suma sumarum mam już nowy silnik i jestem po 1 przeglądzie po tys km i narazie jest dobrze. Olej stoi w miejscu. Pozdrawiam jeżeli macie jakieś pytania to piszcie może coś doradze albo pomoge. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...