Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łańcuch rozrządu w 1.2 Tce 131 ps


Karolp

Rekomendowane odpowiedzi

A ja z przyjemnością po raz kolejny z kolegą Pitrek się zgadzam, wymieniałem panewki i ściągałem do tego miskę, była tak czysta, że można by było z niej jeść. Olej od nowości wymieniam co 30k km. To co pokazałeś na tym zdjęciu to fota albo ściągnięta gdzieś z netu, albo ktoś jeździł na bardzo paskudnym jakościowo oleju. Tylko czy jeszcze w ogóle, nawet najtańsze tak "podłe" oleje są w sprzedaży? Na pewno istnieje jakaś szara strefa handlu olejami podrabianymi no i tam to już może być meksyk i być może właśnie, taka maź z podróby powstała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, omega napisał:

To co pokazałeś na tym zdjęciu to fota albo ściągnięta gdzieś z netu,

 

W takim razie proszę pokarz mi źródło tych fotek z netu, odwodnij swoją płytką teorię przed wszystkimi kolegami na tym forum, pokaż wszystkim, że witman z franceexpert to ściemniacz.

Mam fotki z wybitym numerem seryjnym tego silnika, więc nie da się niczego podrobić lub zmanipulować.      

Zapraszam niedowiarków do naszego warsztatu, silnik cały czas jest rozłożony, posiadamy też inne modele w magazynku, chyba się domyślasz jakie.

 

 

3 godziny temu, Pitrek napisał:

No właśnie tak uważam - takie zasmolenie silnika to, moim zdaniem, nie kwestia wymiany oleju co 30 tys.

 

 

Nie trzeba wielce szukać obejrzyj filmik na YT, gość mówi o oleju od 0:40 min, jest takich filmów sporo.

 

 

 

3 godziny temu, Pitrek napisał:

Pewnie że wymieniałem

 

i mądrze zrobiłeś

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę próbował udowadniać rzeczy nie do udowodnienia. Jak sam piszesz reprezentujesz warsztat, a to już jest nie do końca uczciwe, bo zwyczajnie w Twoim interesie jest lobbing, czym częściej ludzie wymieniają olej, tym przede wszystkim lepiej nie dla silnika a dla Twojego portfela. Ja stoję dokładnie po drugiej stronie barykady i zależy mi na możliwie małych kosztach utrzymania samochodu. To dla mnie jest priorytet tym bardziej, że kończę budowę domu i zwyczajnie uważam, ze to lepsza inwestycja niż pakować w olej od samochodu, który i tak za 3-5 lat pójdzie na złom.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, omega napisał:

Nie będę próbował udowadniać rzeczy nie do udowodnienia. Jak sam piszesz reprezentujesz warsztat, a to już jest nie do końca uczciwe, bo zwyczajnie w Twoim interesie jest lobbing, czym częściej ludzie wymieniają olej, tym przede wszystkim lepiej nie dla silnika a dla Twojego portfela. Ja stoję dokładnie po drugiej stronie barykady i zależy mi na możliwie małych kosztach utrzymania samochodu.

 

Przecież nigdzie nie napisałem, żeby przyjeżdżać do nas na wymianę oleju czy filtrów, nie wspomniałem słowem o oleju któregokolwiek producenta, to jedynie przestroga i dobra rada dla wszystkich forumowiczy i fanów Renówek do czego doprowadza wymiana oleju co 30tys.km, bo później mamy płacz i narzekania po forach jakie to silniki TCe i dCi  Renault są słabe.

   

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posądzenie kolegi witman o lobbing jest dużą przesadą i niesprawiedliwe. Przecież można znaleźć w sieci dużo podobnych rad od ekspertów. To co witman pisze jest uczciwe i, co najważniejsze, wynika z jego praktyki. Uważam, że jego wiedza jest bardzo przydatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W resztkach demokracji wszyscy kulturalnie możemy mieć swoje zdanie :) Ja jakoś nie wierzę w te zdjęcie miski, bo albo jakaś kobietka w ogóle zapomniała, że olej trzeba wymieniać (tak, są takie przypadki), albo to jakiś milionowy przebieg, ale oczywiście to jest już lekko subiektywne, Natomiast to, ze kolega Witmann jest z branży samochodowej to już fakt. Oczywiście, jak pójdziesz do sądu i sędzia ma tzw konflikt interesu to prosisz o wyłączenie go ze składu, nie podważasz przecież jego uczciwości. To zwyczajnie dobra i zdrowa praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, przestań opowiadać bajki, że ten szlam w misce który pokazałeś jest wynikiem wymian oleju co 30 tys.

Tak jak napisał omega, powodem jest bardzo zły jakościowo olej lub cokolwiek innego, olejopodobnego, które zostało wlane.

Nie jest możliwym obecnie, aby doszło do utworzenia się takich złogów i glutów w dobie olejów pełnosyntetycznych, które mają bardzo dużo uszlachetniaczy i dodatków myjących. Wszystkie nagary i osady są na bieżąco rozpuszczane i tworzą z olejem jedną konsystencję.

Dowodem tego jest mój poprzedni dci, z którym robiłem eksperyment olejowy przez 160 tys km. Dokręcił do 400 tys, ale mniejsza z tym, bo to przecież żaden argument.

 

Nagar na tłokach i spalanie stukowe z powodu brudnego oleju. Teoria rewelacja, normalnie hit.

 

7 godzin temu, Janek9999 napisał:

Olej wymieniam średnio co 10-12 tys. km, z czego pierwsza wymiana miała miejsce przy 3 tys. km. Ostatnio wymianiałem świece zapłonowe i nie stwierdziłem śladów nagaru.

Rozrząd był wymieniany w 2017 w ramach gwarancji (ok 55 tys km). Niestety zrobił się słyszalny, ale nie było jeszcze dramatu.Aktualnie jest OK.

Dobrze rozumiem, że pierwsza wymiana od zakupu po 3 tys, kolejne co 10-12 i mimo to łańcuch dał o sobie znać ?

Niedobrze, że ten wpis się pojawił. Podważasz teorie o inteligentnych opiłkach blokujących napinacz i zaklejających kanały olejowe.

 

1 godzinę temu, ABCMegane napisał:

Przecież można znaleźć w sieci dużo podobnych rad od ekspertów.

Oj tak zdecydowanie w sieci namnożyło się wielu znawców - wyroczni - koryfeuszy z licznymi, bezcennymi radami.

 

Dobrze wiedzieć, że są jeszcze na forum osoby (Pitrek, Omega), które mają swój rozum.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś prosił o fotkę miski z opiłkami.

 

miska.thumb.JPG.b31b153f0f37259bfc00c9b9f635bcaa.JPG

 

Zainspirowani filmikiem ``łysego`` z YT    > film <    postanowiliśmy zrobić własny test

Magnes neodymowy, którym zamieszaliśmy po dnie wiaderka w oleju zlanym po przebiegu 3300km z nowego auta, pełno opiłków oraz skrawków metalu,  niebieskawy kolor skrawów podobnych jak przy obróbce metalu przy skrawaniu świadczy o miejscowym przegrzaniu po docierających się elementach i zapytacie pewnie dlaczego filtr oleju tego nie złapał.

    

opiłki3300.JPG

 

 

44 minuty temu, Pitrek napisał:

Ja obstawiam dolewkę oleju do skrzyni biegów albo płynu chłodniczego "przez pomyłkę". 

 

Z oleju zrobił by się ``majonez`` lub olej by się rozwarstwił.

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2020 o 14:32, sKarlosMegane napisał:

witman, przestań opowiadać bajki, że ten szlam w misce który pokazałeś jest wynikiem wymian oleju co 30 tys.

 

Kolega ma warsztat samochodowy specjalizujący się w BMW - niestety ale widziałem podobne obrazki jak te na zdjęciach Witmana - cały silnik obklejony od środka jakby smołą. W BMW przeważnie dotyczy to w miarę nowych konstrukcji diesla (zarówno 2.0 jak i 3.0). Samochody często z przebiegiem nie przekraczającym 150 tys km mają porozciągane łańcuchy, zatarte panewki a w najgorszych przypadkach korbowody na zewnątrz bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to aż takiej dżumy w tym 1,2TCe to nie było :-)

 

Jest jeszcze jedna ciekawa rzecz o której już chyba kiedyś wspominałem, zrobiłem taki test na moim Sceniku, otóż sterownik wtrysku rejestruje ile silnik wykonał obrotów, więc dokonałem takie pomiary, zbadałem ile silnik wykonał obrotów na autostradzie jadąc praktycznie cały czas na 6biegu, po powrocie zapisałem zarejestrowaną ilość obrotów wykonanych przez silnik i dokonałem drugiego pomiaru w ruchu typowo miejskim po Wrocławiu przejeżdżając taką samą ilość kilometrów jak przy pierwszym pomiarze na autostradzie.

Po posumowaniu okazało się, że w trybie miejskim silnik wykonał 93% więcej obrotów jak na autostradzie przy takim samym dystansie.

 

Po tych pomiarach można powiedzieć, że interwał olejowy 30tys.km po mieście = tyle co 58tys.km po autostradzie, ponadto jeżdżąc w trybie miejskim auto jest często uruchamiane i olej pracuje dużo trudniejszych warunkach, dochodzi do tego styl jazdy i ilość uruchomień na zimnym silniku.

Szkoda, że nie ma możliwości ustawienia interwałów olejowych nie po ilości przejechanych km czy czasie, a po ilości wykonanych obrotów silnika (wału korbowego)

 

@Pitrek czy w tym 1,33tce to była pierwsza wymiana oleju po 30tys.km ?

 

 

 

 

   

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz Witman napisałeś ciekawy i uczciwy post. Zgadzam się także, że zużycie oleju jest zależne od wielu czynników m.in. stylu jazdy, temperatury, kondycji samego silnika i innych. Aż dziw, że inżynierowie we Francji (a może i w innych autach?) tego mądrzej nie badają.  Choćby ze względu na ważny dla wszystkich temat ekologii i odpadów. Ja jeżdżę głownie długie odcinki na nagrzanym silniku DK, gdzie prędkość obrotowa jest mała i być może mógłbym wymieniać olej i co 60k km a ktoś inny powinien co 10 Fajnie jakby tego sam samochód pilnował i wskazywał kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!