Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

nie znalazłem nigdzie podobnego tematu, więc zakładam ten oto:) jestem nowym użytkownikiem forum, więc przy okazji witam wszystkich!

Ale do rzeczy. Miałem przez ostatnie kilka lat 7 samochodów, kierowałem na dłuższe trasy może z 15 (większość w miarę nowe).

Zastanawia mnie charakterystyka zawieszenia w Megane IV hatchback. Z jednej strony jest miękkie na większych nierównościach np policjantach, wygładzonych dziurach, w nierównym terenie. Natomiast bardzo mocno dobija na studzienkach czy nierównych torach kolejowych - wszelkich nagłych, krótkich nierównościach. Nie ma tego wygładzenia, odgłosu "pufff pufff" jakie miałem np w Golfie VI, tylko czuję takie dobicie i "walnięcie" zawieszenia jakby jeszcze wzmacniało tą studzienkę :D.

Podobną zależność zauwazyłem w Nissanie Qashqaiu, Nowym Citroenie C3, Czy Dacii Sandero - zawieszenia ogólnie miękkie, bujające, a na studzienkach walą nieprzyjemnie w porównaniu np do aut z grupy VW, które ogólnie są mniej miękkie, bujające (ale też nie wszystkie) - a które takie nierówności właśnie ładnie pochłaniały,  sprężyście wygładzały (np . Tiguan, rzeczony Golf VI).

Czy Wy również to zauważyliście w Meganie IV? Co ma na to wpływ i czy można to wyeliminować jakimiś modyfikacjami? 

Edytowano przez m.k67

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powodem jest zastosowanie w megane prostej belki w tylnym zawieszeniu.

W golfie i tiguanie masz wielowachacz. O wiele bardziej zaawansowane zawieszenie pozwalające na lepsze wybieranie nierówności, stabilniejsza jazdę w zakręcie i na autostradzie przy wysokich prędkościach. Megane to auto kompakt z grupy budżetowej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No tak, z tym że przód również wali:) dziwi mnie przy tym również to, że np w opiniach na autocentrum i różnych forach ludzie sie rozpływali nad komfortem nowego megane... Dla mnie zawieszenie jest właśnie dość mocno "dobijające" na studzienkach.

 

Istnieje możliwość rozmiękczenia nieco zawieszenia? Np jakies inne amortyzatory, cokolwiek?

Edytowano przez m.k67
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mniejsze koło z oponą o wyższym profilu albo zmiana na Golfa 8 :) który będzie na jesień. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opony mam 16 :D a na golfa juz mnie nie stac bo wszystko wydalem na megane xD Da sie wymienic cos w zawieszeniu np amortyzatory na cos innego? Ew założyć Air Ride?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka charakterystyka pracy zawieszenia, tak zostało zestrojone zawieszenie, zresztą jest to cecha charakterystyczna wszystkich modeli gamy Renault. 

Czy coś da się zrobić. Pewnie, że tak. Wszystko można zmienić, przebudować, tylko pozostaje kwestia budżetu.

Nie było jazd przed zakupem auta? Przecież możesz na dobę nawet dostać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Lelupi Więc właśnie o to pytam, co konkretnie można zrobić :) Była jazda, nie mówię, ze jest tragedia, tylko że nie jest idealnie z tym dobijaniem na małych nierównościach. Zwyczajnie mnie to dziwi przy miękkim zawieszeniu, z czego to wynika. Częściowo Sarna1 ładnie wytłumaczył. Natomiast poniżej 70 tys to było auto bezkonkurencyjne przy zakupie - w tej cenie miałem jedynie vw polo z nieco gorszym wyposażeniem. Reszta aut, które brałem pod uwagę wcześniej, po skalkulowaniu okazały się za drogie. Także i tak pewnie bym go wziął ponownie ze względu na całokształt. 

 

Dla Twojej informacji - jeździłem jeszcze m.in. Leonem, Skodą Rapid, VW Polo właśnie.

Polo miał najprzyjemniejsze zawieszenie z nich wszystkich, ale cenowo polecieli w kosmos i był jednak zbyt mały.

Kia poleciała z cenami w kosmos również, w tamtym okresie gdy wyszedł nowy model miałbym dużo uboższą wersję ceeda za parę tysięcy więcej. Poza tym z tego co słyszałem też jest twardy i słabo wyciszony.

 

Rapid również dobijał, podobnie jak Megane i ogólnie wchodziła już Scala więc zrezygnowałem.

Leon raczej również stosunkowo sztywny, dziury wybierał sztywno, choć nie dobijał - z tym że lepiej trzymał się drogi, lecz silnik był bardziej ospały i ogólnie Leon wydał mi sie dość nudny.

 

Tak po krótce dlaczego wybrałem Megane. A, no i jeszcze atrakcyjne finansowanie którego nie dostałem w salonach innych marek. 

Po prostu wszystkie inne dostępne dla mnie opcje były gorsze.

Edytowano przez m.k67

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@m.k67 Pozostaje "brać" studzienki między koła :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I następnym razem kupić „dojrzalsze” auto z zawieszeniem wielowachaczowym a może i adaptacyjnym- jeżeli zależy ci na komforcie. 

 

Jak to mówią z g... bata nie ukręcisz. Utwardzić zawieszenie to nie problem ale w drugą stronę będzie kłopot szczególnie przy belce z tylu. Taki urok. 

 

Golfa 7 teraz kupisz w bardzo dobrych ofertach, ja bym zmienił a nie męczył się meganką. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Sarna1 napisał:

I następnym razem kupić „dojrzalsze” auto z zawieszeniem wielowachaczowym a może i adaptacyjnym- jeżeli zależy ci na komforcie.

Teraz praktycznie wszystkie "dojrzalsze" auta mają belkę skrętną w podstawie a wielowahacz w mocniejszych wersjach silnikowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 w megane GT i RS jest zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, we wszystkich wersjach mających 4control. Focus 4 generacji ma zawieszenie wielowahaczowe tylko w najmocniejszych jednostkach benzynowych i diesla, w Octavii wielowahacz z tyłu jest tylko z silnikami mocniejszymi niż 150KM, w Golfie "już od" 122KM. Nie wiem jak w Leonie, ale w najsłabszych wersjach też jest belka, Cupra zapewne ma wielowahacz. 308 w cywilnych wersjach też ma belkę, nie wiem jak w GTi. W nowej Mazdzie 3 i Fiacie Tipo jest belka skrętna w każdej wersji silnikowej. Scala ma belkę skrętną w dieslu, i wielowahacz w benzynie. Civic, Ceed i i30 mają w każdej wersji wielowahacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

HAHAHAHA WIELOWAHACZ z tyłu w renault. mistrz bede pokazywał na imprezach hahaha

@lol19pl 4 control na wielowahaczu widać ze masz 1.5 dci bo bzdury piszesz. moge wyjsc przed dom i zrobic zdjęcie haha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@sadisticescape tak podaje autocentrum, ciężko znaleźć inne informacje, bo renault się tym nie chwali w porównaniu do innych. Zapewne masz rację, ja mam 1.2Tce.

Ps. współczuję imprez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...