Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie znalazłem nigdzie podobnego tematu, więc zakładam ten oto:) jestem nowym użytkownikiem forum, więc przy okazji witam wszystkich!

Ale do rzeczy. Miałem przez ostatnie kilka lat 7 samochodów, kierowałem na dłuższe trasy może z 15 (większość w miarę nowe).

Zastanawia mnie charakterystyka zawieszenia w Megane IV hatchback. Z jednej strony jest miękkie na większych nierównościach np policjantach, wygładzonych dziurach, w nierównym terenie. Natomiast bardzo mocno dobija na studzienkach czy nierównych torach kolejowych - wszelkich nagłych, krótkich nierównościach. Nie ma tego wygładzenia, odgłosu "pufff pufff" jakie miałem np w Golfie VI, tylko czuję takie dobicie i "walnięcie" zawieszenia jakby jeszcze wzmacniało tą studzienkę :D.

Podobną zależność zauwazyłem w Nissanie Qashqaiu, Nowym Citroenie C3, Czy Dacii Sandero - zawieszenia ogólnie miękkie, bujające, a na studzienkach walą nieprzyjemnie w porównaniu np do aut z grupy VW, które ogólnie są mniej miękkie, bujające (ale też nie wszystkie) - a które takie nierówności właśnie ładnie pochłaniały,  sprężyście wygładzały (np . Tiguan, rzeczony Golf VI).

Czy Wy również to zauważyliście w Meganie IV? Co ma na to wpływ i czy można to wyeliminować jakimiś modyfikacjami? 

Edytowane przez m.k67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem jest zastosowanie w megane prostej belki w tylnym zawieszeniu.

W golfie i tiguanie masz wielowachacz. O wiele bardziej zaawansowane zawieszenie pozwalające na lepsze wybieranie nierówności, stabilniejsza jazdę w zakręcie i na autostradzie przy wysokich prędkościach. Megane to auto kompakt z grupy budżetowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, z tym że przód również wali:) dziwi mnie przy tym również to, że np w opiniach na autocentrum i różnych forach ludzie sie rozpływali nad komfortem nowego megane... Dla mnie zawieszenie jest właśnie dość mocno "dobijające" na studzienkach.

 

Istnieje możliwość rozmiękczenia nieco zawieszenia? Np jakies inne amortyzatory, cokolwiek?

Edytowane przez m.k67
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka charakterystyka pracy zawieszenia, tak zostało zestrojone zawieszenie, zresztą jest to cecha charakterystyczna wszystkich modeli gamy Renault. 

Czy coś da się zrobić. Pewnie, że tak. Wszystko można zmienić, przebudować, tylko pozostaje kwestia budżetu.

Nie było jazd przed zakupem auta? Przecież możesz na dobę nawet dostać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lelupi Więc właśnie o to pytam, co konkretnie można zrobić :) Była jazda, nie mówię, ze jest tragedia, tylko że nie jest idealnie z tym dobijaniem na małych nierównościach. Zwyczajnie mnie to dziwi przy miękkim zawieszeniu, z czego to wynika. Częściowo Sarna1 ładnie wytłumaczył. Natomiast poniżej 70 tys to było auto bezkonkurencyjne przy zakupie - w tej cenie miałem jedynie vw polo z nieco gorszym wyposażeniem. Reszta aut, które brałem pod uwagę wcześniej, po skalkulowaniu okazały się za drogie. Także i tak pewnie bym go wziął ponownie ze względu na całokształt. 

 

Dla Twojej informacji - jeździłem jeszcze m.in. Leonem, Skodą Rapid, VW Polo właśnie.

Polo miał najprzyjemniejsze zawieszenie z nich wszystkich, ale cenowo polecieli w kosmos i był jednak zbyt mały.

Kia poleciała z cenami w kosmos również, w tamtym okresie gdy wyszedł nowy model miałbym dużo uboższą wersję ceeda za parę tysięcy więcej. Poza tym z tego co słyszałem też jest twardy i słabo wyciszony.

 

Rapid również dobijał, podobnie jak Megane i ogólnie wchodziła już Scala więc zrezygnowałem.

Leon raczej również stosunkowo sztywny, dziury wybierał sztywno, choć nie dobijał - z tym że lepiej trzymał się drogi, lecz silnik był bardziej ospały i ogólnie Leon wydał mi sie dość nudny.

 

Tak po krótce dlaczego wybrałem Megane. A, no i jeszcze atrakcyjne finansowanie którego nie dostałem w salonach innych marek. 

Po prostu wszystkie inne dostępne dla mnie opcje były gorsze.

Edytowane przez m.k67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I następnym razem kupić „dojrzalsze” auto z zawieszeniem wielowachaczowym a może i adaptacyjnym- jeżeli zależy ci na komforcie. 

 

Jak to mówią z g... bata nie ukręcisz. Utwardzić zawieszenie to nie problem ale w drugą stronę będzie kłopot szczególnie przy belce z tylu. Taki urok. 

 

Golfa 7 teraz kupisz w bardzo dobrych ofertach, ja bym zmienił a nie męczył się meganką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

I następnym razem kupić „dojrzalsze” auto z zawieszeniem wielowachaczowym a może i adaptacyjnym- jeżeli zależy ci na komforcie.

Teraz praktycznie wszystkie "dojrzalsze" auta mają belkę skrętną w podstawie a wielowahacz w mocniejszych wersjach silnikowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 w megane GT i RS jest zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, we wszystkich wersjach mających 4control. Focus 4 generacji ma zawieszenie wielowahaczowe tylko w najmocniejszych jednostkach benzynowych i diesla, w Octavii wielowahacz z tyłu jest tylko z silnikami mocniejszymi niż 150KM, w Golfie "już od" 122KM. Nie wiem jak w Leonie, ale w najsłabszych wersjach też jest belka, Cupra zapewne ma wielowahacz. 308 w cywilnych wersjach też ma belkę, nie wiem jak w GTi. W nowej Mazdzie 3 i Fiacie Tipo jest belka skrętna w każdej wersji silnikowej. Scala ma belkę skrętną w dieslu, i wielowahacz w benzynie. Civic, Ceed i i30 mają w każdej wersji wielowahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAHAHAHA WIELOWAHACZ z tyłu w renault. mistrz bede pokazywał na imprezach hahaha

@lol19pl 4 control na wielowahaczu widać ze masz 1.5 dci bo bzdury piszesz. moge wyjsc przed dom i zrobic zdjęcie haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!