Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnięcie auta i szarpanie po ruszeniu na niskich biegach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Problemem moim jest to, iż po wymianie rozrządu, auto które do tej pory było w miarę bezawaryjne mechanicznie (elektonika to inna sprawa), zaczęło wariować.

Mianowicie - auto gaśnie. Odpalam, pochodzi chwilę, zupełnie normalnie równiutko a później nagle gaśnie. Odpalam ponownie, pochodzi chwilkę i gaśnie.

Jak trzymam na obrotach oczywiście nie gaśnie, ale chce ruszyć - i obroty spadają i gaśnie. 

jak już uda mi się ruszyć, to auto szarpie, zarówno na jedynce jak i dwójce. Później jak już wjadę na wyższe biegi, auto jedzie w miarę normalnie ale te dolne to masakra jakaś.

Tym bardziej, że autem jeździ żona.

Auto było u mechanika, który wymieniał mi rozrząd w ramach reklamacji. niestety, mechanik powymieniał świece, czujnik połozenia wału, map sensor, uszczelki, wyczyścił przepustnicę, wyczyścił styki - a problem nie ustąpił.

Proszę was o pomoc, mam do tego samochodu coraz mniej cierpliwości najchetniej bym ją podpalił... 
POMOCY!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić stan tego zespołu.

Wystarczy rozgrzać silnik do temperatury pow. 70 stopni i na wolnych obrotach zmierzysz przesunięcie zapłonu. Jeśli wynik będzie do trzech stopni, to oznacza,że jest sprawny.

Podaj również wartość wolnych obrotów, przez co określimy szczelność układu dolotowego od przepustnicy do cylindrów. Ma to związek z szarpaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany Julek, w jaki sposób zmierzę przesunięcie zapłonu? niestety jestem kiep z mechaniki samochodowej, umiem wymienić koło, żarówki, itd, ale to o czym piszesz to dla mnie czarna magia. wiem tylko że auto gaśnie na zimnym i jak chce ruszać. jak ruszę na zimnym i wysprzęglę to gaśnie. zanim zgaśnie, jest poziom obrotów 1000 na wolnych. i nagle gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ;

1/ masz filtr paliwa montowany na przewodzie paliwowym w okolicy lewego tylnego koła, to należy go wymienić,

2/ jeżeli filtra paliwa tam nie masz to ;

     a/ pojemnik z paliwem umieść powyżej silnika,

      b/ podaj benzynę bezpośrednio do silnika,

      c/ uruchom silnik i obserwuj,

3/ możliwe, że pompa paliwowa w baku ma słabą wydajność i nie daje rady podać dużej ilości paliwa ;

     a/ wężyk tłoczący nie jest szczelny i część paliwa jest pompowana ponownie do baku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 a/ pojemnik z paliwem umieść powyżej silnika,

      b/ podaj benzynę bezpośrednio do silnika,

      c/ uruchom silnik i obserwuj,

Andrzej Ty tak na serio? Przecież tam nie ma gaźnika. A silnik to nie ropniak tylko benzyna gdzie paliwo musi być podane pod ciśnieniem przynajmniej 3,5 bar. Dawka paliwa jest określona tylko czasem otwarcia wtryskiwacza i bardzo zależy od ciśnienia dostarczonego paliwa. Porządny mechanik zmierzy ciśnienie i postawi diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu się obrażasz, napisałem ten post bo faktycznie zainteresowany tematem mógłby tak zrobić tym bardziej patrząc na Twoją wysoką reputację na tym forum. I dziwił by się, że silnik nie odpala. Na tym polega forum, jeden pisze tak pisze, drugi to ewentualnie prostuje. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 @aniewa - obydwoje jesteście aktywnymi autorytetami i poświęcanie dużo czasu na bezinteresowną pomoc. Przynieśliście dla wielu olbrzymie oszczędności i rozwiązaliście niejeden skomplikowany problem. Pomagacie użytkownikom, ale również mechanikom. Przykład - wchodzę do warsztatu kolegi; scenic na podnośniku, a on ma w laptopie otwarte nasze forum i zatrzymał się na wypowiedzi aniewa. Oczywiście ja dla niego też jestem ukryty bo tak jest wygodniej.

Szkoda, że w użytkownikach brakuje naszych miejscowości (nie są to dane wrażliwe ), bo wiele tematów można rozwiązać na skróty. Może moderator weźmie to pod uwagę, bo inne fora zawierają tą podstawową rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za wasze odpowiedzi i pomoc, jednakże chyba faktycznie byłoby najlepiej jakby któryś z Was mógł spojrzeć na to moje nieszczęsne auto...

W chwili obecnej skłaniam się ku problemowi z KZFR. pytanie - skoro wymieniłem rozrząd w lipcu, bez wymiany koła, a teraz koło chce wymienić, to czy muszę też wymienić pasek? Auto mało bardzo jeździło od tamtego czasu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło źle pracuje w następstwie uszkodzonego elektrozaworu sterującego. Skłaniałbym się do sprawdzenia przesunięcia zapłonu, żeby niepotrzebnie nie tracić pieniędzy, jeśli przy zapalaniu nie masz jeszcze terkotania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie żadnego terkotania po odpaleniu nie słyszę. ale słyszę za to takie jakby szuranie na pracującym silniku.

mam nadzieję ze mój mechanik będzie wiedział jak zmierzyć przesunięcie zapłonu. 

czyli najpierw zasugerowac sprawdzenie przesunięcia zapłonu, a dopiero następnie ewentualnie wymiana kzfr?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!