Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnięcie auta i szarpanie po ruszeniu na niskich biegach


Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, jabrze napisał:

Szkoda, że w użytkownikach brakuje naszych miejscowości

To było widoczne w poprzedniej wersji forum. Zostało nagle usunięte i nie wiadomo z jakiego powodu. Ja też dokładam swojego plusika do tego, aby przywrócić nazwy miejscowości. Je w profilu podaje się dobrowolnie, ktoś nie chce, to nie wpisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, droopy napisał:

X

Nawet o tym nie pomyślałem.

39 minut temu, Jedras napisał:

X

To odczyt wskaże jak jest - mogę się mylić. Do tego Ci mechanik nie jest potrzebny. Wystarczy ELM i smartfon.

Szuranie nie świadczy o uszkodzonym kole. To jest coś z osprzętu silnika - możliwe, że alternator lub jedna z rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ELM i smartfon - jak już pisałem naprawdę nie znam się na mechanice. jeżeli byłbyś tak uprzejmy i poprowadził mnie za rękę co i jak powinienem sprawdzić (plus za pomocą jakich przyrządów ) to będę wdzięczny mega, bo faktycznie też czytałem o tym ze ludzie topili pieniądze na nowe części a później się okazywało ze problem jak był tak jest. Ja chciałbym tego uniknąć...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możemy odczytać to clipem lub ddt, ale trzeba to mieć.  Najłatwiej ELM327 i programem bezpłatnym na androida Torque lub innym. Elm musi być porządny, który się komunikuje z samochodem. Bardzo dużo ludzi ma taki interfejs. Skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Jedras napisał:

z Nowego Tomyśla. Rozumiem ze mam kupić ELM327 i ściągnąć program?

 

Do Poznania masz kawałek drogi, ale tam jest  silna grupa. Skontaktuj się z kimś na pv. To nawet nie 5 minut w celu dokonania pomiaru na wolnych obrotach. Dodatkowo raz przygazować i zaobserwować jak szybko spada kąt przesunięcia zapłonu do obrotów. (czas odpływania oleju z koła - zawór wtedy jest zamknięty).

Może warto ściągnąć z Alieexpres. Podam ci link na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 14.09.2019 o 14:08, Jedras napisał:

 Koło nie było wymieniane. Rozrząd + pompa wody

Czy jeżeli wymienię koło problem ustąpi?

 

Czy jeżeli wymienię koło problem ustąpi?

odp. Jeżeli babci urośnie wąs to będzie dziadkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 19.09.2019 o 12:51, Jedras napisał:

Panowie, dziękuję za wasze odpowiedzi i pomoc, jednakże chyba faktycznie byłoby najlepiej jakby któryś z Was mógł spojrzeć na to moje nieszczęsne auto...

W chwili obecnej skłaniam się ku problemowi z KZFR. pytanie - skoro wymieniłem rozrząd w lipcu, bez wymiany koła, a teraz koło chce wymienić, to czy muszę też wymienić pasek? Auto mało bardzo jeździło od tamtego czasu...

 

Hej, powiem Ci tak, objawy miałem identyczne. Po starcie na zimnym ruszał i nagle "dostawał muła" a po chwili jechał normalnie albo zapalał i gasł po chyba 10sek. Terkotanie koła pojawiło się może dosłownie ze 2x. Wymieniłem KZFR i po problemie.

 

Ja też byłem chwilę po wymianie rozrządu (oczywiście wcześniej objawów nie było żadnych więc koło olałem :) ). W takiej sytuacji teoretycznie można wymienić sam pasek ale okazało się, że w międzyczasie puścił uszczelniacz na wałku wydechowym a spod pompy wody cieknie płyn więc finalnie się wnerwiłem i wymieniłem jeszcze raz cały komplet.

 

Zawór KZFR też przerabiałem ale on u mnie dawał zupełnie inne objawy. Samochód szarpał podczas normalnej jazdy i wywalał błędy położenia koła nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym. Z tym cholerstwem jest akurat mniejszy problem bo można podmienić i zrobić testy bez rozkręcania rozrządu jeżeli oczywiście masz taką możliwość. 

 

Podsumowując, jak dla mnie przy rozrządzie w tym silniku lepiej odżałować te parę stówek, wymienić koło i mieć święty spokój bo inaczej to jest loteria. KZFR jest raczej kiepsko wykonane i przy takiej budowie wcale się nie dziwię, że się psuje. W moim miedziana tulejka blokująca była tak zjechana, że koło nie miało szans poprawnie działać. Podobno w nowszych modelach to poprawili ale nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi panowie, najdziwniejsze jest to, że kiedy zaczeły się przymrozki problem sam z siebie zniknął. Nagle ni z tego, ni z owego nagle nie gaśnie, chodzi równiutko i jedzie jak marzenie. nie mam pojęcia co o nim sądzić.

obecnie jestem na etapie szukania nwego auta - tez dla żony. szukam Megane III coupe, znalazłem fajną w silniku 1,5 dCi. i teraz się zastanawiam... podobno Renault poprawił te silniki w porównaniu do Megane II. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault poprawił silnik na praktycznie bezawaryjny chociaż są wyjątki ale jak powiedzenie mówi , wyjątek potwierdza regułę. Kupuj z silnikiem na osprzęcie siemens-continental.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!