Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Który silnik benzynowy? +ocena propozycji


Kondziowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do kupna megane III, mój budżet to maksymalnie 26-27tys. licząc także w cenie ewentualne zakładanie gazu.

Niestety nie wiem na czym mogę polegać.. chcę silnik pod gaz, dynamiki ogromnej być nie musi (no bo do tej pory jeździłem golfem IV 75km, także co bym nie kupił odczuję różnicę :mrgreen: ), ale interesuje mnie tutaj szeroko pojęta bezawaryjność

 

Może dodatkowo ktoś pomógłby we wstępnej ocenie tych dwóch samochodów:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-ID6CpIeF.html  - 1.6 110km

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-przebieg-110tys-km-przebieg-110tys-km-przebieg-110tys-km-ID6CrK5O.html - 1.4 130km

 

Proszę doradźcie ;) Tak czy siak przejadę się prawdopodobnie zobaczyć drugą opcję z mechanikiem, bo blisko..

Edytowane przez Kondziowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dynamika Cię nie interesuje, a chcesz samochodu kompletnie bezawaryjnego, to szukaj 1.6, ale to nie będzie łatwe, bo rzadko się trafiają ładne, a jeżeli są, to schodzą na pniu. Do tego też nie są 100% bezproblemowe, bo trzeba pamiętać o rozrządzie i czasem KFZR lubi nawalić. 

1.4 będzie szybszy i dynamiczniejszy, ale tu pojawia się problem z pękającym UPG i w konsekwencji nawet pękniętą tuleją cylindra, ale to w dużej mierze zależy od tego jak samochód był traktowany.

A co do proponowanych ogłoszeń, to dla mnie 1.4 jest jakiś wiarygodniejszy i lepiej wyposażony, ten z 1.6 wygląda jakby ktoś do wnętrza wlał wiadro plaku. Poza tym, ja sam wolał bym kupić samochód bez gazu i samemu go zagazować w zaufanym zakładzie. Kupowanie samochodu z instalacją, to dodatkowa niewiadoma, która może dużo kosztować w razie problemów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 identyczne wyposażenie tylko mam jeszcze czujniki parkowania przód i dach panoramiczny. Gaz założyłem sobie sam, rozrząd bez KZFR zmieniłem, w niecałe 2 lata nalatałem już 50k i jest wszystko ok. 1.4Tce jak nie było katowane na zimnym to nie będzie miało problemu z uszczelką, ale jak było to jeśli jeszcze nie żre płynu to zacznie. Idiotoodporny i bezawaryjny jest 1.6 koło zmieniasz wraz z rozrządem z 1.5k z robocizną wyjdzie i jeździsz aż silnik stanie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest ten ból ze starszymi rocznikami, że choćbyś się @#!#$ i szukał niezniszczalnego silnika to i tak wszystko sprowadza się do stanu auta, które kupujesz :D prawdopodobnie sobie porównam te dwa, zobaczę co powie diagnosta/mechanik aczkolwiek jeżeli znajdę faktycznie zadbanego 1.6 110km to trochę wygrywa tańszym kosztem ewentualnych usterek. No chyba, że się zakocham w dynamice 1.4 :P

Edytowane przez Kondziowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dynamice zakochasz się na pewno, 1.4 jest dużo lepszy, ale każdy przed Tobą mógł się zakochać nie czekać po odpaleniu aż olej ruszy jak trzeba, po trasie czy jeździe dłuższej nie czekał aż turbo ostygnie, a i ogólnie przy samej jeździe jeździł jak wolnossakiem czyli na zimnym gaz :) to będzie problem tak po prostu. U mnie 1.6 pali od 7l gazu do 11max przy czym te górna granice osiągam lecąc np Wrocław- Rzeszów na tempomacie 160/170km/h. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie bardzo to sprawdzisz tak w jeden dzień, usterka taka że wychodzi z czasem jak dłużej już jeździsz autem to wtedy zauważasz ubytek płynu. W 1.6 też się to zdaza jak w każdym innym silniku, ale o wiele wiele mniejsze ryzyko jest wystąpienia UPG. Oczywiście, nie twierdze że 1.4 każdy na to cierpi, ale poczytaj na forum jak duża liczba jest już po wymianie bądź remoncie silnika. 1.2tce nawet nie patrz tam problemy jeszcze gorsze. Ogólnie 1.6 to muł straszny ( jeśli ktoś ma drugie mocniejsze auto), ale na pewno poczujesz różnice skoro jeździłeś 80konnym autem. Z drugiej zaś strony koło zmiennych faz z zaworem to w sumie największa jego bolączka, ale jak pisałem wyżej Ja nie zmieniałem jak auto kupiłem minęło 50tys od tego czasu i jakieś 35tys od wymiany samego rozrządu bez koła i jest wszystko ok. Świece co 3 wymianę oleju dobry olej i filtry i silnik nie do zabicia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ukrywam, trochę mnie przekonałeś do tego 110km - to moje takie pierwsze autko 'za swoje' i jak miałbym robić po 2-3 miechach remont to bym się chyba załamał :P Ta pierwsza propozycja, którą podałem o tyle jest spoko, że pierwszy właściciel z polski + lpg ma tylko 3 lata więc może nie tak źle - aczkolwiek cena wydaje mi się lekko zaniżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jak najbardziej OK! Nawet jest z czego zbić w sumie. Lpg 3 letnie to albo 30tys albo 100tys wiec na to nie patrz ważne by było dobrze wyregulowane, a właściciel na czas wymieniał filtry. 1.6 na pierwsze auto to dobry wybór, oczywiście nigdy nie wyłapiesz czy koło zmiennych faz nie padnie za miesiąc dwa ( tutaj ważne jak często olej był zmieniany i na jakim poziomie oleju w silniku auto jeździło). Tak samo z UPG czy czymkolwiek innym, ale jak już zrobisz rozrząd i koło ( to może być taki jeden większy wydatek) to dorzuć jeszcze wymianę świec profilaktycznie i ciesz się jazdą. Odpycha się ten silnik tak średnio, a ten 6 bieg to bardziej nadbieg piątki, ale za to można super spalanie zrobić, a przy cenie gazu teraz to nic tylko jeździć ;) powodzenia. Pochwal się jak coś kupisz albo na co się decydujesz 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, co bym nie wybrał używanego może zepsuć się w każdej chwili, dzięki za pomoc Tobie jak i Michałowi ;)
A co do tego odpychania to naprawdę, mój golf ma katalogowo 13,5 do setki, także 3s różnicy.. myślę, że mi to wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem obejrzeć Megane 1.6 110km, mechanik powiedział, że stan mechaniczny jest OK, ale:

 

- na ogłoszeniu pisało, że pierwszy właściciel, a autko sprowadzone z Niemiec w 2016 roku, sprawdzałem po VIN i faktycznie, aczkolwiek wpis przebiegu jest tylko z tego 2016 roku (~97k km).

- nie wyświetla się spalanie samochodu (jaki koszt?)

- w 2016 roku kupione za 6tys euro - co myślicie?

 

Może ktoś jeszcze doradzi?

Edytowane przez Kondziowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kondziowsky napisał:

na ogłoszeniu pisało, że pierwszy właściciel, a autko sprowadzone z Niemiec w 2016 roku

Wielu "miszczów" tak pisze, a później tłumaczy... że w Polsce.

2 godziny temu, Kondziowsky napisał:

w 2016 roku kupione za 6tys euro - co myślicie

A ile teraz chcą?

Jaki to rocznik? Jak w 2016 było to "świeże" auto to bardzo możliwe, ze kupione zostało mocno uszkodzone lub od firmy i nie został zapłacony podatek VAT (czytaj o przekręcie VAT przy fakturze VAT-marża).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce 22.5, pusci za 22k, gaz założony po sprowadzeniu (ma niecałe 3 lata). Mechanik sprawdzał, spód git, klocki/hamulce git, silnik pracuje ok. Jedyne co to że nie podpial pod kompa.. 2009 rok, teraz przebieg prawie 170tys, rozrząd robiony jak miał 110. 

 

Martwi mnie, że po vinie tylko jeden wpis przebiegu i to w tym 2016.. Chyba nie biorę, co? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to jest tylko wpis z przebiegu 2016? Od 2014 roku SKP ma obowiązek spisać przebieg przy każdej wizycie i te dane powinieneś znaleźć w CEPiKu.

Czy na rozrząd są jakieś papiery? Wymieniony na 110kkm ale w którym roku?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pobrałem VIN ze strony autodna.pl i tam jest jeden tylko wpis z przebiegiem - 2016 rok, 97 000 (jak wnioskuje zaraz przed lub zaraz po sprowadzeniu). Wymieniony przy 110k km, papiery są, pokazywał, było to jakieś rok po sprowadzeniu (sieripeń 2017). Na https://historiapojazdu.gov.pl/ wpisuje rejestracje, VIN i datę pierwszej rejestracji ale nie znajduje.

Edytowane przez Kondziowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!