Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Który silnik benzynowy? +ocena propozycji


Kondziowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no patrząc chociażby na rozrząd, czy eksploatację (filtry, klocki, tarcze) to ceny wg mnie są ok. Nie znam się też na tyle żeby sprawdzać coś więcej prawdę mówiąc. Mój mechanik mówił że to taki standard wśród tego segmentu jeśli chodzi o koszta. 

 

Co do konkretnych części tego nie pamietam dokładnie, jak dopytam to na pewno się jeszcze odezwę - była mowa o zawieszeniu m.in.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to tylne tarcze hamulcowe są razem z łożyskami. Na upartego możesz zmienić tarcze i zostawić stare łożyska, ale jest szansa, że się uszkodzą przy przekładaniu. Przednie wymieniasz bez konieczności inwestowania w łożyska.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę znów wojna o to czy 1.6 jest szybkie czy nie :D. Ja machnąłem w półtora roku ponad 40tyś i jakoś żyję wyprzedam, i jeżdżę. Kolego nie martw się Lewarek to auto klasy mocno średniej koszt części nie jest wysoki, na pewno nie będziesz przez to musiał nie spać po nocach :D. Z droższych części to właśnie tarcze tył ;) no i rozrząd, ale to jak w każdym aucie rozrząd zawsze się wymienia po kupnie samochodu "dla spokojności" jak to mówią :D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2019 o 20:20, krzychu73 napisał:

To dlaczego kupiłeś m3 1.6 ? Byłeś wtedy dziadkiem?

Nie byłem, to po prostu była zła decyzja, nie zawsze podejmujemy dobre.....

Auto jest niebezpieczne podczas wyprzedania i to jedyny z nim problem...

Do jazdy bez wyprzedzania nadaje się wyśmienicie...

 

Dnia 20.09.2019 o 20:54, pbet napisał:

@krzychu73 Mistrzu :) Szacun.

W sumie to chyba zacznę pisać, że właściciele 1.4 Tce to frajerzy@satisati

 

Ma silnik 1.3 FAP... i nie słyszałem żeby komuś w nim UPG padał..

Narzazie silnik sprawuje się wyśmienicie i nie będę go porównywał do 1.6 bo to porównywanie malucha do mercedesa..

Co do awaryjności, wszystko się psuje więc zobaczymy. Na razie problemów ZERO....

Mam 5 lat gwarancji wiec mam to gdzieś, a w końcu wyprzedzanie i spalanie (nie miałem gazu) nie jest koszmarem...

Edytowane przez satisati
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, satisati napisał:

Auto jest niebezpieczne podczas wyprzedania i to jedyny z nim problem...

Może warto ponowić kurs na prawo jazdy, albo chociaż udać się na kurs podnoszący umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, satisati napisał:

Auto jest niebezpieczne podczas wyprzedania i to jedyny z nim problem...

 

Jak to mówią "uderz w stół, nożyczki się odezwą" :) od siebie dodam tylko tyle, że warto jest przed manewrem wyprzedzania zredukować bieg o czym może wielu ludzi nie wiedzieć. Nie zależnie od tego ile mam pod maską, i jakim autem jadę to i tak redukuje, automaty 300konne też to robią. Przyjemniej jest jechać nie zmieniając biegów dlatego właśnie wymyślono skrzynie automatyczne, przy manualnej skrzyni warto czasami biegu redukować, choćby jadąc pod górkę :) . 110koni w wolnossaku to nie jest dużo fakt, przyjemniej jeździ mi się 200konnym dieslem, ale litości nie przesadzajmy ludzie jeżdżą wolniejszymi autami. Jak się nie potrafi jeździć to i 250konny kompresor nie pomoże :D. Jak to mówią " Ch*jowej baletnicy to i rąbek u spódnicy przeszkadza" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, pbet napisał:

 Twój poziom wypowiedzi. Nie zrozumiałeś.

 

Jest to subiektywna dyskusja techniczna (forum), wymiana poglądów, spostrzeżeń, zależności. Poziomu kolego Tobie brak jeśli komuś w ten sposób odpisujesz.

Napisałem jakie mam spostrzeżenia na temat tego silnika, żeby kolega nie popełniaj mojego błędu i go nie kupował, bo jego czasy dawno minęły, tak jak malucha....

Takie jest , moje subiektywne zdanie, a jeśli kolega ma inne to ok, ma kolega do tego pełne prawo.. Nie zmienia jednak to faktu, że jest to stara, przestarzała, nie spełniając nowych norm emisji spalin, paliwożerna i wycofana, jednostka benzynowa...

32 minuty temu, kataryniarz napisał:

Może warto ponowić kurs na prawo jazdy, albo chociaż udać się na kurs podnoszący umiejętności.

No cóż, kierowcą rajdowym nie jestem, jeżdżę z rodziną, biegi redukuję, wypadku, ani stłuczki odpukać nigdy nie miałem.. Co do kursu to możne i by się przydał, zawsze podnoszenie umiejętności jest ok... 

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, satisati napisał:

Jest to subiektywna dyskusja techniczna (forum)

To jest subiektywna dyskusja techniczna?

Dnia 20.09.2019 o 15:10, satisati napisał:

silnik dla dziadka z temperamentem ślimaka

 

28 minut temu, satisati napisał:

żeby kolega nie popełniaj mojego błędu i go nie kupował

Rozumiem, że wg Ciebie każdy posiadacz auta z tym silnikiem na forum, a jest nas sporo, popełnił błąd? Gratuluję :)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, satisati napisał:

Nie zmienia jednak to faktu, że jest to stara, przestarzała, nie spełniając nowych norm emisji spalin, paliwożerna i wycofana, jednostka benzynowa...

No kurczę jest to silnik stary, ale widać przeżyje ten nowy super 1.6Sce z którym więcej problemów jak korzyści. Co do tego paliwożerności czy norm emisji spalin :D no błagam, to tak jakby wierzyć w to, że wszystkie benefity które otrzymujemy "z góry" to dobro i manna z nieba :D . Prawidłowo działający silnik spełnia te normy ;) . Mamy busy fabryczne bez adblue i dpf spełniające euro 6, a są busy z wszystkimi tymi unijnymi dodatkami i również mają euro 6 :D bez tych dziwadełek tez trzymają normę, ale muszą mieć i już. 1.6 nie jest paliwożerny chyba, że nie potrafi się jeździć męczy auto na wysokich biegach przy niskich obrotach bądź kręci jak silnik z RS'a :) . Nie ma się co kłócić, autor chce auto oszczędne a przy tym w miare dynamiczne i w coupe ten silnik mu to zapewni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pbet napisał:

To jest subiektywna dyskusja techniczna?

Tak jest, bo ja tak oceniam ten silnik.

 

Rozumiem, że wg Ciebie każdy posiadacz auta z tym silnikiem na forum, a jest nas sporo, popełnił błąd? Gratuluję :)

Nie każdy, bo jeden woli blondynki inny brunetki, dla jednego najbardziej istotny jest koszt km, dla innego reakcja na pedał przyśpieszenia.

JA popełniłem błąd ponieważ najbardziej cenię sobie elastyczność i przyśpieszenie przy wyprzedzaniu bez kręcenia do 6 tyś obrotów.

Dzielę się więc swoją opinią, żeby podobnie myślące osoby nie popełniły mojego błędu zakupu auta z tym silnikiem, który 110 KM osiąga przy 6 tyś obrotów (kto normalny jeździ z taką prędkością obrotową aby wykorzystać moc) , a nisko moment obrotowy ma rodem z lat osiemdziesiątych..... Lubiłem bardzo to auto, było fajne i niezawodne ale ten silnik wszystko psuł. Jak wsiadałem do kumpla 1.5  ropniaka, niby z tą samą ilości koni, to mnie zawsze szlak trafiał, że jego tak ładnie się zbiera w porównaniu do mojego.

Miałem kupić ropniaka ale jak na jeździe testowej przejechałem się  1.3 140 KM 240 Nm dostępnego od 1,5 tyś obrotów, to w końcu czułem, że auto się zbiera bez bólu i bez turbo dziury...

Po prostu teraz przyjemnie i bezpieczniej mi się jeździ. A jeśli ktoś z posiadaczy dla niego - super silnika 1.6, poczuł się urażony to przepraszam, chciałem pomóc - KONIEC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nikt tu nikogo nie nawróci.
Dla jednych do wyprzedzania potrzebna jest moc dla innych umiejętności.

 

Ja chyba już stary jestem bo nie denerwuje mnie bujanie się w trasie 90km\h za ciężarówką choćbym 300 konnym autem jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerażają mnie niektóre posty. 1.6 jest niebezpieczny do wyprzedzania? Jak się rozpoczyna wyprzedzanie mając z 60-70 na 6 biegu to na pewno. Chociaż wtedy to większe zagrożenie stanowi kierowca.. Tak abstrahując to jeszcze w 2010 roku wychodziła Octavia z silnikiem 1.4 16v 80 KM. To dopiero musi być igranie z ogniem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jasiostasio napisał:

Octavia z silnikiem 1.4 16v 80 KM. To dopiero musi być igranie z ogniem..

Golfy też były 1.6 102 konie, Aurisy 1.6 124, Focus 115. To są auta dla ludzi lubiących życie na krawędzi... :D

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!