Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Grandtour GT 2.0tce?


Chucky

Rekomendowane odpowiedzi

   Witam. Jestem nowy na forum i zaczynam swoją przygodę z Renaultem. Zamierzam kupić Megane III Grandtour. Stoję przed dylematem - GT 2.0 Tce 180 czy 1.6 16v 110 GT-line? Może ktoś mi podpowie czy elementy zawieszenia oraz układ hamulcowy są te same? Czy nie strzelę sobie w kolano kupując GT 180 z kosztami utrzymania. Wiem, że 2.0 ma dwumas i turbo oraz sporo pije, ale wrzuciłbym lpg. Zresztą ta słabsza już ma lpg BRC. Obie są z dobrą historią serwisową i są zadbane. GT 180 jeździ super, tylko czy jej utrzymanie mnie nie dobije? 

Może ktoś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie i układ hamulcowy jest inny. To zupełnie inne auta, musisz się przejechać. GT jest dość twarda, trzeba o tym pamiętać. Zawieszenie GT line to taki złoty środek między GT, a standardem. Koszty utrzymania będzie generować tylko paliwo, oba silniki bezproblemowe.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Chucky napisał:

GT 180 jeździ super, tylko czy jej utrzymanie mnie nie dobije? 

1/ Silnik 2,0 TCe chwalony za trwałość, świetną dynamikę i brak uciążliwych awarii;

      a/ blok wykonany z żeliwa,

      b/ wtrysk pośredni,

      c/ hydrauliczna regulacja luzów zaworowych, zalecenia;

             - olej markowy,

            - wymiana co ok;10.000 km,

      d/ KZFR - jest bardziej trwałe niż w 1,6 ,

      e/ koło 2- masowe trwałe ;

             - żeby je uszkodzić musiałbyś mocno się starać i katować auto,

              - chipowanie może przyspieszyć jego awarie,

       f/  turbina ;

             - w silniku benzynowym turbina jest dużo mniej wysilona aniżeli w dieslu,

      g/ chwalony za bezawaryjność,

      h/ niskie koszty serwisu ,

       i/  dostępność części duża,

2/ Nie jest to silnik do jazdy po mieście i na krótkich odcinkach,

      A/ Świetna dynamika przekłada się na wysoki poziom spalania ;

            -  dużo zależy od techniki jazdy, długości tras i stanu technicznego,

            -  w trasie od 7 do 9 l benzyny na 100 km,

            -  w mieście rzędu 10 – 12 l /100 km,

            -  w cyklu mieszanym ok. 9 litrów benzyny,

            -  w metropoliach ( Kraków, Wrocław ) rzędu 12 -14 l/100 km.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Jeździłem już tą GT 180 - coś pięknego. Tylko martwię się o potencjale koszty w przyszłości-zawieszenie i hamulce. Silnik jest super trwały bo kolega miał taki w zwykłej wersji Grandtour. Nie do zajechania nawet z lpg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Chucky napisał:

Nie do zajechania nawet z lpg. 

Każdy silnik można bardzo szybko zajechać, jeżeli;

  - nie kumaty instalator gazu,

  - źle dobrane komponenty,

  - źle wystrojona instalacja 

I bardzo szybko może być;

   -  dziura w tłoku,

   -  wypalone zawory i gniazda,

   -  głowica do roboty.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ale biorę pod uwagę tylko polecane warsztaty lpg. Energy Gaz Polska w Warszawie lub Dobry Warsztat w Stanisławowie Pierwszym. Raczej znają się na rzeczy. 

Tylko sprężyny na tył masakrycznie drogie. 600 pln sztuka. Amorki zresztą też niewiele tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydowałem się na tą słabszą 1.6 w GT-linie, ale zawieszenie w niej niestety jest to samo co w GT 180.  Jednak w głowie ciągle mi siedzi prawdziwa GT 180. No cóż, może kiedyś? Zadecydował rozsądek i niższa cena.https://www.olx.plhttps://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-gt180-2-0t-sport-grandtour-gt-line-2010r-serwis-unikat-szwajcaria-ID6Cubq0.html?/oferta/renault-megane-1-6-16v-110km-gt-line-biala130tyslpgserwispiekna-CID5-IDBzatG.html#c24fc16edf;promoted

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!