Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskaznik temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, Silverek napisał:

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą. Zresztą trzeba się cieszyć tym co jest, np. w clio i capturach wcale takiego wskaźnika nie ma :)

Pierwszy klocek to 50 stopni drugi 75 stopni Celsjusza dobrze to widać na ELM ie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariuszekf, jest zróżnicowanie ze względu na rodzaj silnika (diesel, benzyna) a nawet rok produkcji. W dieslach w 3 fazie drugi klocek zapala się znacznie później niż we wcześniejszych modelach (zdaje się, że przy 80 stopniach zamiast 73). Sprawdzaliśmy to kiedyś z Cinasem porównując zegary do diesla z phII i phIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W Megane 3 110 KM są montowane czujniki temperatury na złącza dwupinowe i czteropinowe. Czy to nie jest tak, że te dwupinowe pokazują od razu przeskok z jednego kwadracika na wyświetlaczu na trzeci kwadracik? W moim aucie tak właśnie jest. Myślałem, że to wina termostatu czy czujnika temperatury więc dziś mi wymienili termostat na nowy. No i dalej mam to samo. Zapala się pierwszy kwadracik a potem dopiero po uzyskaniu temperatury roboczej zapalają się naraz drugi i trzeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na moim przykładzie jednak trzeba było się dokładnie przyglądnąć. Wiem jednak dlaczego myślałem o 3 kwadracikach. Siła autosugestii. Taki sam kołowy wskaźnik paliwa, który jest po lewej składa się z równych kwadracików i człowiek sam sobie sugeruje, że ten po prawej dotyczący temperatury ma takie same kwadraciki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może tak jest.. Osobiście takiego problemu z odczytem temperatury nigdy nie miałem :) Grunt, że wszystko się wyjaśniło, a kolejnym osobom radzę przeczytać ten wątek od początku zamiast powielać te same pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 11:13, Silverek napisał:

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą.

A nie prawda. Z racji tego, że od jakiegoś czasu jeżdżę Skodą to mogę coś powiedzieć. Grupa VAG wrzuca na zegary podgląd na temperaturę oleju. Obserwuję sobie ją dość często, szczególnie rano, w korelacji że wskaźnikiem temp. cieczy. Temperatura robocza diesla 2.0 wynosi około 94-95 stopni i osiągana jest dużo później niż 90 stopni na cieczy. Gdy temp. cieczy ma 50-75% wskaźnika wskakuje 50 stopni temp. oleju. Gdy ciecz ma już 90, olej dopiero jakieś 70 parę. Temperaturę roboczą (przy jeździe w trasie) silnik ten osiąga po przejechaniu dobrych 15 km.

Wracając do Renault kiedyś robiłem testy z ELMem i temperaturą. Jak kolega chce zobaczyć to musi poszukać. Były dość dokładne.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!