Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskaznik temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, Silverek napisał:

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą. Zresztą trzeba się cieszyć tym co jest, np. w clio i capturach wcale takiego wskaźnika nie ma :)

Pierwszy klocek to 50 stopni drugi 75 stopni Celsjusza dobrze to widać na ELM ie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariuszekf, jest zróżnicowanie ze względu na rodzaj silnika (diesel, benzyna) a nawet rok produkcji. W dieslach w 3 fazie drugi klocek zapala się znacznie później niż we wcześniejszych modelach (zdaje się, że przy 80 stopniach zamiast 73). Sprawdzaliśmy to kiedyś z Cinasem porównując zegary do diesla z phII i phIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W Megane 3 110 KM są montowane czujniki temperatury na złącza dwupinowe i czteropinowe. Czy to nie jest tak, że te dwupinowe pokazują od razu przeskok z jednego kwadracika na wyświetlaczu na trzeci kwadracik? W moim aucie tak właśnie jest. Myślałem, że to wina termostatu czy czujnika temperatury więc dziś mi wymienili termostat na nowy. No i dalej mam to samo. Zapala się pierwszy kwadracik a potem dopiero po uzyskaniu temperatury roboczej zapalają się naraz drugi i trzeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na moim przykładzie jednak trzeba było się dokładnie przyglądnąć. Wiem jednak dlaczego myślałem o 3 kwadracikach. Siła autosugestii. Taki sam kołowy wskaźnik paliwa, który jest po lewej składa się z równych kwadracików i człowiek sam sobie sugeruje, że ten po prawej dotyczący temperatury ma takie same kwadraciki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może tak jest.. Osobiście takiego problemu z odczytem temperatury nigdy nie miałem :) Grunt, że wszystko się wyjaśniło, a kolejnym osobom radzę przeczytać ten wątek od początku zamiast powielać te same pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 11:13, Silverek napisał:

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą.

A nie prawda. Z racji tego, że od jakiegoś czasu jeżdżę Skodą to mogę coś powiedzieć. Grupa VAG wrzuca na zegary podgląd na temperaturę oleju. Obserwuję sobie ją dość często, szczególnie rano, w korelacji że wskaźnikiem temp. cieczy. Temperatura robocza diesla 2.0 wynosi około 94-95 stopni i osiągana jest dużo później niż 90 stopni na cieczy. Gdy temp. cieczy ma 50-75% wskaźnika wskakuje 50 stopni temp. oleju. Gdy ciecz ma już 90, olej dopiero jakieś 70 parę. Temperaturę roboczą (przy jeździe w trasie) silnik ten osiąga po przejechaniu dobrych 15 km.

Wracając do Renault kiedyś robiłem testy z ELMem i temperaturą. Jak kolega chce zobaczyć to musi poszukać. Były dość dokładne.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!