Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskaznik temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niedawna mam  Megane III 1.6  110 km i zastanawia mnie czy wszystko jest ok. z temperaturą płynu chłodzącego. Teraz jak mamy na dworze ok 0 stopni, po przejechaniu ok 1 km pojawia się jeden kwadracik a potem po przejechaniu ok 5 km wskakują od razu 4, czyli wypełnione jest do poziomu. Nigdy nie zdarzyło się aby zapalały się kolejno drugi, trzeci itp. tylko od razu z 1 na 4 czy tak jest we wszystkich Megankach? . Druga rzecz to zaważyłem teraz, że czasami podczas dłuższej jazdy gdzie slinik powinien być rozgrzany  wskaźnik spada na jakiś czas z 4  do jednego kwadracika i po kilku minutach wraca z powrotem do poziomu. kilka razy tak się zdarzyło  gdy na dworze było -3 stopnie. latem takiej sytuacji nie miałem nigdy. Czy to niedokładność czujnika czy coś poważniejszego może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seboss80 przypatrz się dokładnie podziałce. Wskaźnik nie jest podzielony na 4 części jak piszesz, tylko na 2 (jest jeden mniejszy fragment i drugi większy). Jeśli po przejechaniu około 5km pojawia Ci się pełna temperatura (czyli 2 zapalone fragmenty) to jest wszystko OK.

 

16 minut temu, seboss80 napisał:

Druga rzecz to zaważyłem teraz, że czasami podczas dłuższej jazdy gdzie slinik powinien być rozgrzany  wskaźnik spada na jakiś czas z 4  do jednego kwadracika i po kilku minutach wraca z powrotem do poziomu.

Zapewne jest tak, gdy stoisz na postoju. O nic się nie martw, wszystko jest OK.

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa razy tylko m się to zdarzyło muszę zaobserwować. Po przejechaniu kilku kilometrów zapalają się kwadraciki  do poziomu czyli  tak jak na zegarku mała wskazówka na godzinie 9 i tak było cały czas odkąd mam samochód czyli 3 miesiące. Nigdy nie było ani mniej ani więcej bez względu jak jechałem i ile czasu.  Tylko ostatnio podczas jazdy dwa razy zniknęły kwadraciki i został tylko jeden ten pierwszy co mi się zapala po przejechaniu ok 1 km. po kilku minutach z powrotem wróciło wszystko do normy.

Cały czas się zastanawiam dlaczego zapal się najpierw jeden kwadracik a potem odrazu cztery ( do poziomu małej wskazówki godz. 9) Nigdy nie zapaliły się dwa ani trzy...     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, seboss80 napisał:

Cały czas się zastanawiam dlaczego zapal się najpierw jeden kwadracik a potem odrazu cztery ( do poziomu małej wskazówki godz. 9) Nigdy nie zapaliły się dwa ani trzy... 

A czytałeś to co Ci napisałem wyżej? Wskaźnik nie jest podzielony na 4 równe części, tylko na 2 części (jedna mniejsza, a druga większa). Nie ma więc możliwości, aby zapaliło Ci się coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @Silverek, ale tak dla ścisłości są jeszcze dwa kwadraciki na wskaźniku powyżej godziny 9, ale to już sytuacja awaryjna jak przegrzewamy silnik :).   

Prawidłowa, robocza temp. silnika jest faktycznie sygnalizowana przez dwa klocki/kwadraciki/paski (pierwszy zapala się mniejszy, potem zapala się większy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga nie za szybko pojawiaja sie te kwadraciki. Kilometr i ciach jeden i po kolejnych 4 km juz pelen wskazbik ? Chyba ze 1.6 tak maja w moich 1.4 tce wydaje sie ze niexo pozniej te kwadraciki wskakuja moze kwestia tez plynu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 1.6 to względnie stara jednostka, i tam większość energii przekształcana jest na ciepło a nie na pracę. Nowocześniejsze jednostki mają większą sprawność są zrobione z  lepszych materiałów (bloki alu, głowice alu, tuleje cylindrów alu), mniejsze opory podczas pracy a to wszystko wpływa na czas nagrzewania. Pomimo iż turbo jednostki mają chłodnicę oleju (co też wpływa na czas nagrzewania), chłodzone turbo to i tak dość długo się nagrzewają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.10.2019 o 09:08, Silverek napisał:

A czytałeś to co Ci napisałem wyżej? Wskaźnik nie jest podzielony na 4 równe części, tylko na 2 części (jedna mniejsza, a druga większa). Nie ma więc możliwości, aby zapaliło Ci się coś innego...

ok już rozumiem. Myślałem że jest tak jak przy wskaźniku paliwa wszystkie kwadraciki takiej samej wielkości. Moim zdaniem bezsensowny jest ten wskaźnik. gdyby była taki jak od paliwa to dokładniej można by obserwować zmiany temperatury...

Edytowane przez seboss80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, seboss80 napisał:

Moim zdaniem bezsensowny jest ten wskaźnik

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą. Zresztą trzeba się cieszyć tym co jest, np. w clio i capturach wcale takiego wskaźnika nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!