Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Interprertacja wyników CDIF3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!,

Nie znalazłem nikogo z Clipe'm. Skorzystałem z DCIF3. Nie wiem jak teraz interpretować wyniki . Dwa dni temu w aucie stwierdzono Clip'em ok.15g osadów w Fapie,  a dzisiaj wyszło 37,3g . Czy to jest wiarygodne? ,   ilość nieudanych regeneracji 3942?.  A wyniki korekcji  wtryskiwaczy? Ponadto zarejestrowano 2 kody błędów :

- obwód czujnika ciśnienia doładowania - ZA WYSOKIE NAPIĘCIE - p0235

- zgodność informacji multipleksu / ogranicznika prędkości  - P1525

20191017_171329.jpg

Edytowane przez bilion11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bilion11 napisał:

- obwód czujnika ciśnienia doładowania - ZA WYSOKIE NAPIĘCIE - p0235

I/ Czujnik ciśnienia doładowania to czujnik ciśnienia w układzie ssącym, który ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ;

       1/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

       2/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

       3/ na wartość sygnału do elektrozaworu podciśnienia turbiny, który decyduje o wychyleniu łopatek kierownic turbiny;

             a/ sprawdzić czy wężyki podciśnienia szczelne, drożne, nie popękane,

             b/ czy któryś wężyk nie spadł z końcówek elektrozaworu?

             c/ czy sztanga turbiny chodzi lekko?

       4/ na elektrozawór egr,

II/ Zalecam ponadto ;

     1/ sprawdzić/wymienić filtr powietrza,

     2/ przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania, oraz jego styki elektryczne,

     3/ zapewnić szczelność czujnika ciśnienia doładowania,

     4/ sprawdzić czy przy włączonym zapłonie na pinach czujnika jest napięcie 5 V i zmienia się wraz ze zmiana obrotów podczas jazdy;

          Wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie, maleje opór w czujniku, co powoduje wzrost napięcia na stykach,

    5/ sprawdzić szczelność całego układu dolotowego.

    

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<ok> Dzięki za wskazówki. Na dieslach się nie znam ,   jeździłem tylko Pb+ LPG. Mam parę pytań:

I 3:

a/+ b/-  elektrozawór jest poniżej strzałki nr3? ; wężyki na swoim miejscu , nie zapchane , nie popękane

c/ czy sztanga turbiny / oznaczona 2?/ chodzi lekko? - jak to się sprawdza?

II:

1.filtr wymieniony na oryginalny

2. styki przeczyszczone, a jak się czyści  czujnik?

3. zapewnić szczelność czujnika ciśnienia doładowania- przesmarować czymś oring czujnika?

4/ muszę poprosić sąsiada

5/  jak to się sprawdza?

  Mam pytanie odnośnie wymiany zaworu odmy. Przy demontażu zaworu trzeba przeciąć opaskę nr2? Jeśli tak to gdzie taką dostać- jest mocowana za pomocą20191018_171951.thumb.jpg.2a18d0849ba383f6038be3f29d467c0a.jpg

jakiegoś "kołka " do klawiatury?

Czy przy wymianie odmy wymienia się jeszcze coś ?- przychodzą tam jakieś uszczelki  itp?

Przepraszam za " lakoniczność " pytań .                         

 

 

 

Edytowane przez bilion11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty wtryskiwaczy mieszczą się z dużym zapasem w normie, nie ma co tam szukać. Ten błąd 0235 jest stały czy sporadyczny ewentualnie archiwalny. Jeżeli to drugie to mogło być jakieś jednorazowe niedomaganie. Wszelkie aktywne usterki układu wtryskowego skutkują wyświetleniem komunikatu na tablicy wskaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bilion11 napisał:

Dzięki za wskazówki.

1/ Szereg odpowiedzi na proste pytania znajdziesz w Google ;

1373441525_Elektrozawrturbosprarki.thumb.png.f0337bae33704e39467b612ca8fd4609.png

 a/ Elektrozawór turbosprężarki,

2 godziny temu, bilion11 napisał:

czy sztanga turbiny chodzi lekko? - jak to się sprawdza?

705288562_Gruszkazesztangsztang19dci.thumb.png.5bae407265e6272b7f8148ad26b556da.png

b/Chodzi o to aby;

   -  sztanga gruszki chodziła w pełnym zakresie bez oporów,

   -  a tym samym bez oporów zmieniała położenie kierownic w turbinie,

   -  kierownice nie mogą być zasyfione sadzą, uniemożliwiającą swobodne ich poruszanie,

3 godziny temu, bilion11 napisał:

2. styki przeczyszczone, a jak się czyści  czujnik?

3. zapewnić szczelność czujnika ciśnienia doładowania- przesmarować czymś oring czujnika?

c/ Czyścimy sprayem np; LIQUI MOLY 4066,

d/ Wymieniamy oring lub używamy silikonu wysokotemperaturowego,

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

5/ sprawdzić szczelność całego układu dolotowego.

e/ Sprawdzić czy ;

    1/ cały układ dolotowy jest kompletny,

    2/ czy nie ma nieszczelności na łączeniach, opaski całe, dociągnięte,

    3/ czy nie ma pęknięć przewodów dolotowych,

    4/ ciśnienie doładowania należy sprawdzać podczas jazdy, ( nie na postoju ) bo zależne jest od kilku czynników;

               -  ciśnienia atm,

               -  otwarcia VNT ( system zmiennej geometrii łopatek ),

               -  otwarcia egr,  

          a/ na b.jałowym ciśnienie doładowania powinno być ok .1 bar ,

          b/ przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania )

                -  ok. 2,5 bar dla 1,9 dci /130 KM,

3 godziny temu, bilion11 napisał:

Mam pytanie odnośnie wymiany zaworu odmy.

f/ Silnik ma tylko przebieg 78.000 km ;

     -  dlaczego chcesz wymieniać zawór odmy olejowej,

     -  wytrzymuje on średnio około 200.000 km lub więcej,

     -  szereg informacji uzyskasz w temacie;

      Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

b/Chodzi o to aby;

   -  sztanga gruszki chodziła w pełnym zakresie bez oporów,

   -  a tym samym bez oporów zmieniała położenie kierownic w turbinie,

Musze sobie sprawić jakąś strzykawkę i przewód  i sprawdzić gruszkę/ tak widziałem na  you tube/

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

e/ Sprawdzić czy ;

    1/ cały układ dolotowy jest kompletny,

    2/ czy nie ma nieszczelności na łączeniach, opaski całe, dociągnięte,

    3/ czy nie ma pęknięć przewodów dolotowych,

    4/ ciśnienie doładowania należy sprawdzać podczas jazdy, ( nie na postoju ) bo zależne jest od kilku czynników;

               -  ciśnienia atm,

               -  otwarcia VNT ( system zmiennej geometrii łopatek ),

               -  otwarcia egr,  

          a/ na b.jałowym ciśnienie doładowania powinno być ok .1 bar ,

          b/ przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania )

                -  ok. 2,5 bar dla 1,9 dci /130 KM,

pkt. 4 będę musiał znaleźć kogoś z clipem i niech sprawdzi

 

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

f/ Silnik ma tylko przebieg 78.000 km ;

     -  dlaczego chcesz wymieniać zawór odmy olejowej,

     -  wytrzymuje on średnio około 200.000 km lub więcej,

Zdejmowałem przewody które są z zaworem odmy i w środku widać było ślady oleju. Ktoś na forum pisał że żywotność membrany to max 7-8 lat. Chcę posprawdzać wszystko i powymieniać hurtem żeby mieć święty spokój .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bilion11 napisał:

będę musiał znaleźć kogoś z clipem i niech sprawdzi

Bardzo dobry kierunek działań,

Polecam ;

   -  olej Valvoline Synpower 5W40 wymieniany co około 10.000 km,

   -  markowe filtry oleju i paliwa; mann, knecht, purflux,

   -  tankować paliwo na sprawdzonych stacjach,

   -  po usunięciu usterki P0235, powinno dojść do ;

           - wypalenia zupełnego fap-a oraz ilość udanych regeneracji powinna wzrosnąć o 1,

          -  dokładnie zlustrować instalację fap-a,

   -  należy ograniczyć jazdy do minimum do czasu usunięcia usterki,

  Po usunięciu awarii należy często wypadać na trasę celem wypalenia fap-a jeżeli ;

    - charakter jazd jest na krótkich dystansach i po mieście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Polecam ;

   -  olej Valvoline Synpower 5W40 wymieniany co około 10.000 km,

   -  markowe filtry oleju i paliwa; mann, knecht, purflux,

   -  tankować paliwo na sprawdzonych stacjach,

   -  po usunięciu usterki P0235, powinno dojść do ;

           - wypalenia zupełnego fap-a oraz ilość udanych regeneracji powinna wzrosnąć o 1,

          -  dokładnie zlustrować instalację fap-a,

   -  należy ograniczyć jazdy do minimum do czasu usunięcia usterki,

  Po usunięciu awarii należy często wypadać na trasę celem wypalenia fap-a jeżeli

 Olej zalany Eurol  Actence 5W30 RN0720 C4 +  100 ml Archoil AR9100 Nano, filtry oryginalne tankuję tylko na Lotosie I  Circle/ ma paliwa z Lotosu/ , reszta to moim zdaniem nie nadaje się do tankowania, przynajmniej Pb i LPG/ to z własnych doświadczeń - przejechane ok 1 mln km/ i nie sądzę żeby inaczej było z ON.   

"dokładnie zlustrować instalację fap-a" co należy posprawdzać?

Wracając do załączonego przeze mnie zdjęcia .Strzałką nr. 2 oznaczyłem opaskę  która mocuje przewód odmy do klawiatury - gdzie coś takiego można dostać?

Czy zamiast  LIQUI MOLY 4066  można użyć do czyszczenia cct izopropanolu?

 

 

49 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 

 
 
 

 

Edytowane przez bilion11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bilion11 napisał:

Olej zalany Eurol  Actence 5W30 RN0720

Jest to przepisowy olej ( RN0720 ) dla fap-a,

1 godzinę temu, bilion11 napisał:

"dokładnie zlustrować instalację fap-a" co należy posprawdzać?

 -  oprócz diagnozy z clipa z wynikiem OK,

 -  stan wężyków od czujników ciśnienia, 

 -  stan instalacji elektrycznych do czujników temperatury i ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 19.10.2019 o 17:46, Andrzej-2010 napisał:

Jest to przepisowy olej ( RN0720 ) dla fap-a,

 -  oprócz diagnozy z clipa z wynikiem OK,

 -  stan wężyków od czujników ciśnienia, 

 -  stan instalacji elektrycznych do czujników temperatury i ciśnienia.

Sprawdzone wszystko ok. Jako że nie mam na chwilę obecną scanów z Clipa dalsza dyskusja nic nie wniesie. jak trafie na " normalnego " człowieka z Clipem to powrócę  do wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!