Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana megane z 3 na 4


mlodyrochu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zastanawiam się na zmianie z megane 3 coupe na 4 i tu mam myśli różne przeszukalem całe forum i nic nie mogłem znaleźć może Wy mi polecacie jaki silnik jest dobry co myslicie o tym silniku 1.2 tce 130 jazda tylko po miescie i do pracy możecie coś o tym silniku napisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Pamietaj ze szalu nie bedzie jezeli chodzi o dynamike aczkolwiek jezdzisz 1.6 to bedzie cos porownywalnego.

silnik mozna zagazować ale trzeba pare gratów dołożyc wiec koszta powyzej 3tys za instalacje.

mozna na forum poczytać ze megane IV sypia sie , jakość wnetrza jest duzo gorsza niz w megane III pytanie czy warto ? nie lepiej clio 5 inowacyjne , przelom renault w tych czasach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bierz pod uwagę tylko 1.3 i to 140 KM bardzo przyjemna jazda. śmigałem 5 lat Megane III z silnikiem 1.6. teraz od roku Megane IV i powiem tak: we wszystkim jest lepiej - jakość, cisza, brak skrzypienia tapicerki, materiały, siedzenia, hamulce, klima, spalanie itd.. już o silniku nie wspomnę to jest bajka  - w końcu przyśpiesza i mało pali. Nie wiem skąd złe opinie ale ja jestem Bardzo zadowolony i nic się nie popsuło....

 

Rożnica pomiędzy 1.2 a 1.3 jest ogromna to zupełnie inne silniki i nie chodzi tu o samą koncepcję bo tu jest podobnie tylko o użyte materiały, a w szczególności lepszy osprzęt i Nissanowskie tłoki. Czasami jeżdżę w firmie 1.2 ale to nie ma porównania szczególnie na dole - znacznie lepszy, moment i niżej no i spalanie znacznie mniejsze w 1.3. w mieście 1.2 łyka 9-10 litrów, a 1.3 w tych samych warunkach 7 - 7,5...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Pitrek napisał:

Ooooo.. To widzę że na forum, oprócz mnie, jest jedna osoba zadowolona z 1,3 :-)

 

Bo naprawdę nie widzę w tym aucie nic złego, a zalet ma od groma...

 

Co ciekawe dużo złych opinii piszą ludzie, którzy nie mają tego silnika wiec gdzie tu sens...

Tak to u nas jest WieśVagen się psuje i naprawa kosztuje 10 tyś - "co cóż to super auto - miało prawo" Renault się popsuje naprawa 300 zł - "co za złom"

No cóż polska mentalność - niemieckie to i g.. śliczne..

 

Uwierz mi zadowolonych jest bardzo dużo tylko nie piszą na forum bo nie mają o czym...

 

I jeszcze jedno, pamiętacie Megane III z początku produkcji? Przeszło150 poprawek - pękające szyby, łączniki, belka tylna, elektronika, cewki, koło zmiennych faz, panewki, klocki, linki, przecieki itd..

Uważam ze i tak jak na początek produkcji jest SUPER...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Satisati jeździłem z tym silnikiem na jeździe próbnej kombi i byłem pod wrażeniem jak ładnie się zbierał bardzo mi się podoba 4 i jestem w trakcie kupienia jak się trafi 1.3 140km to też rozwiąże zakup 

Edytowane przez mlodyrochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, satisati napisał:

Czasami jeżdżę w firmie 1.2 ale to nie ma porównania szczególnie na dole - znacznie lepszy, moment i niżej no i spalanie znacznie mniejsze w 1.3. w mieście 1.2 łyka 9-10 litrów, a 1.3 w tych samych warunkach 7 - 7,5...

Jaka jest średnia prędkość przy takim spalaniu? Rozumiem, że styl jazdy identyczny i odpada "deptanie" firmowego samochodu? W moim przypadku obie jednostki piją 9-12. Im dłużej podróżuję przez miasto, tym więcej...

Pytam się, bo nie zauważyłem wiekszej różnicy między 1.2 130 a 1.3 140. Podobnie jest z przyspieszeniem - oba osiągają setkę w podobnym czasie. Za to w 1.3 160 już czuć przewagę, zwlaszcza w przypadku EDC :). Manual ogranicza mocno ten silnik :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia wychodzi około 40 km/h, różnica jest zawsze pomiędzy nimi, szczególnie w spalaniu, co do osiągów fakt można mieć podobne tylko 1.2 trzeba bardziej deptać niż 1.3 i spalanie jest wtedy znacznie większe, 1.3 znacznie lepiej ciągnie od dołu..

Wczoraj 1.3 zrobiłem trasę 100 km prędkość przepisowa 50 - 90 spalanie 4.8. Dla 1.2 to wynik nieosiągalny..

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!