Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana megane z 3 na 4


mlodyrochu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zastanawiam się na zmianie z megane 3 coupe na 4 i tu mam myśli różne przeszukalem całe forum i nic nie mogłem znaleźć może Wy mi polecacie jaki silnik jest dobry co myslicie o tym silniku 1.2 tce 130 jazda tylko po miescie i do pracy możecie coś o tym silniku napisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Pamietaj ze szalu nie bedzie jezeli chodzi o dynamike aczkolwiek jezdzisz 1.6 to bedzie cos porownywalnego.

silnik mozna zagazować ale trzeba pare gratów dołożyc wiec koszta powyzej 3tys za instalacje.

mozna na forum poczytać ze megane IV sypia sie , jakość wnetrza jest duzo gorsza niz w megane III pytanie czy warto ? nie lepiej clio 5 inowacyjne , przelom renault w tych czasach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bierz pod uwagę tylko 1.3 i to 140 KM bardzo przyjemna jazda. śmigałem 5 lat Megane III z silnikiem 1.6. teraz od roku Megane IV i powiem tak: we wszystkim jest lepiej - jakość, cisza, brak skrzypienia tapicerki, materiały, siedzenia, hamulce, klima, spalanie itd.. już o silniku nie wspomnę to jest bajka  - w końcu przyśpiesza i mało pali. Nie wiem skąd złe opinie ale ja jestem Bardzo zadowolony i nic się nie popsuło....

 

Rożnica pomiędzy 1.2 a 1.3 jest ogromna to zupełnie inne silniki i nie chodzi tu o samą koncepcję bo tu jest podobnie tylko o użyte materiały, a w szczególności lepszy osprzęt i Nissanowskie tłoki. Czasami jeżdżę w firmie 1.2 ale to nie ma porównania szczególnie na dole - znacznie lepszy, moment i niżej no i spalanie znacznie mniejsze w 1.3. w mieście 1.2 łyka 9-10 litrów, a 1.3 w tych samych warunkach 7 - 7,5...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Pitrek napisał:

Ooooo.. To widzę że na forum, oprócz mnie, jest jedna osoba zadowolona z 1,3 :-)

 

Bo naprawdę nie widzę w tym aucie nic złego, a zalet ma od groma...

 

Co ciekawe dużo złych opinii piszą ludzie, którzy nie mają tego silnika wiec gdzie tu sens...

Tak to u nas jest WieśVagen się psuje i naprawa kosztuje 10 tyś - "co cóż to super auto - miało prawo" Renault się popsuje naprawa 300 zł - "co za złom"

No cóż polska mentalność - niemieckie to i g.. śliczne..

 

Uwierz mi zadowolonych jest bardzo dużo tylko nie piszą na forum bo nie mają o czym...

 

I jeszcze jedno, pamiętacie Megane III z początku produkcji? Przeszło150 poprawek - pękające szyby, łączniki, belka tylna, elektronika, cewki, koło zmiennych faz, panewki, klocki, linki, przecieki itd..

Uważam ze i tak jak na początek produkcji jest SUPER...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Satisati jeździłem z tym silnikiem na jeździe próbnej kombi i byłem pod wrażeniem jak ładnie się zbierał bardzo mi się podoba 4 i jestem w trakcie kupienia jak się trafi 1.3 140km to też rozwiąże zakup 

Edytowane przez mlodyrochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, satisati napisał:

Czasami jeżdżę w firmie 1.2 ale to nie ma porównania szczególnie na dole - znacznie lepszy, moment i niżej no i spalanie znacznie mniejsze w 1.3. w mieście 1.2 łyka 9-10 litrów, a 1.3 w tych samych warunkach 7 - 7,5...

Jaka jest średnia prędkość przy takim spalaniu? Rozumiem, że styl jazdy identyczny i odpada "deptanie" firmowego samochodu? W moim przypadku obie jednostki piją 9-12. Im dłużej podróżuję przez miasto, tym więcej...

Pytam się, bo nie zauważyłem wiekszej różnicy między 1.2 130 a 1.3 140. Podobnie jest z przyspieszeniem - oba osiągają setkę w podobnym czasie. Za to w 1.3 160 już czuć przewagę, zwlaszcza w przypadku EDC :). Manual ogranicza mocno ten silnik :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia wychodzi około 40 km/h, różnica jest zawsze pomiędzy nimi, szczególnie w spalaniu, co do osiągów fakt można mieć podobne tylko 1.2 trzeba bardziej deptać niż 1.3 i spalanie jest wtedy znacznie większe, 1.3 znacznie lepiej ciągnie od dołu..

Wczoraj 1.3 zrobiłem trasę 100 km prędkość przepisowa 50 - 90 spalanie 4.8. Dla 1.2 to wynik nieosiągalny..

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!