Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa


TePe

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem z Megane 3 phI silnik 1.5dCi 90KM. Problem o tyle dziwny że nie powoduje żadnych negatywnych skutków na działanie samochodu (albo ja ich nie widzę). Jedynie ubytek w komforcie. Kilka tygodni temu zaczął pojawiać się błąd Skontroluj układ wtrysku paliwa, nie działa też wtedy ogranicznik i tempomat. Nie zauważam żadnej różnicy w pracy samochodu z błędem lub bez. Nie widzę też żadnej różnicy w jego pracy teraz a wcześniej kiedy błąd nie występował. Błąd pojawia się zawsze kiedy silnik odpalam zimny i znika jak jest nagrzany. Potem co jakiś czas pojawia się na już nagrzanym silniku. Zauważyłem że jak jest nagrzany i błąd się pojawi to znika od razu po wyraźnym dodaniu gazu podczas jazdy. Na komputerze pojawił się błąd Czujnika temperatury wydechu przed turbina oraz błąd świec żarowych (P0545, P0380), z tym że z tego co pamiętam jak raz sprawdzałem to po skasowaniu, błąd na desce się pojawił a na kompie był tylko ten z temperaturą wydechu. Rozumiem że to ten wkręcony w kolektor wydechowy do którego kostki jest dostęp z tyłu nad rozrządem, tak? Po jego wypięciu nie widziałem żadnej różnicy. Czy ktoś miał podobny problem? Pytam bo widziałem już kilka tematów o tym ale nigdzie nie było mowy o braku problemów z pracą silnika podczas wystąpienia bledu, dodatkowo rozwiązania czasem były inne niż ten czujnik. Wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa został zmieniony jakieś 2 tygodnie temu, bez różnicy.

 

Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek sugestie i pomoc przed bezsensownymi próbami naprawy i wydaniem niepotrzebnie pieniędzy.

Edytowane przez TePe
Dodanie błędu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak, mam DPF. Komputer pokazuje 5h od ostatniego wypalania i poziom zapchania ~6g.  Ten numer błędu to nie z CLIPa ale podobnie się nazywał na urządzeniu diagnostycznym mojego mechanika. Jednak nie łączył bym tego że świecami, przed chwilą pojechałem to sprawdzić i kiedy auto się rozgrzało sprawdziłem błędy, były właśnie te dwa. Skasowałem przy braku żadnego błędu na desce. Pojechałem trochę, pojawił się błąd Sprawdź układ wtrysku paliwa. Po sprawdzeniu błędów na komputerze, nie pojawił się ponownie błąd świec, jedynie ten z temperaturą spalin. Zauważyłem że dużo rzadziej pojawia się kiedy jeździ się na wysokich obrotach, no i też błąd momentalnie znika kiedy wkręcę go na obroty kiedy silnik jest ciepły. Zastanawiam się nad zapchanych EGR albo rzeczywiście tym czujnikiem temperatury spalin. Coś może podpowiedzieć to że.blad znika jak się go wkreci na ciepłym na obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd świec pojawia się tylko wskutek uruchamiania na zimnym silniku. Jeżeli błąd skasujesz na ciepłym silniku i silnik uruchomisz dopóki jest jeszcze ciepły to oczywiście błąd świec się nie pojawi.

4 godziny temu, TePe napisał:

na kompie był tylko ten z temperaturą wydechu. Rozumiem że to ten wkręcony w kolektor wydechowy do którego kostki jest dostęp z tyłu nad rozrządem,

To jest ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę te świece. Czy wypięcie tego czujnika na czas jazdy testowej będzei dobrym pomysłem żeby sprawdzić? Drugie pytanie któe mi się nasuwa to czy świece powodowałyby pojawianie się i znikanie błędu podczas jazdy na rozgrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, TePe napisał:

Czy wypięcie tego czujnika na czas jazdy testowej będzie dobrym pomysłem żeby sprawdzić?

Błąd leży w niesprawnych świecach,

Niesprawne świece żarowe mają bardzo duży wpływ na prawidłowość pracy fap-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TePe napisał:

Czy wypięcie tego czujnika na czas jazdy testowej będzei dobrym pomysłem żeby sprawdzić

Wypięcie tego czujnika powinno spowodować wyświetlenie komunikatu o usterce układu wtryskowego. Co do tego błędu P0545 to czy na pewno taki symbol błędu się wyświetlił a nie np. P1545? 

 

1 godzinę temu, TePe napisał:

Drugie pytanie któe mi się nasuwa to czy świece powodowałyby pojawianie się i znikanie błędu podczas jazdy na rozgrzanym silniku?

Świece pracują krótko po uruchomieniu silnika, max do 3 minut. Później są wyłączone. Podczas wypalania filtra nie są załączane, stwierdzone empirycznie przynajmniej  w moim silniku o mocy 110 KM.

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem, świece nie biorą udziału w wypalaniu sadzy w silniku 1.5 dci 110 KM, sprawdziłem to na swoim silniku, nie piszę, że to na pewno dotyczy też silnika 90 KM bo w tym silniku nie sprawdzałem. Przeważnie jak coś piszę to wcześniej sprawdzam na swoich obecnych lub wcześniej użytkowanych autach z grupy Renault. Kolega Andrzej 2010 ma swoje doświadczenia, pewnie też praktyczne i skoro pisze że świece żarowe biorą udział w wypalaniu filtra to pewnie tak jest, ja się z tym nie spotkałem w grupie renault a to jest forum użytkowników tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia co powoduje zaświcenie komunikatu oprócz błędu  świecy żarowej, ten błąd 0545 nie występuje w sterowniku silnika sid305. Sprawdź clipem błędy zanim zaczniesz wydawać niepotrzebnie kasę. Dla pewności, masz silnik K9K 834?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy ktoś orientuje się kto jest producentem oryginału tego czujnika tempratury spalin? Jakiś producent wart polecenia? Wszędzie widzę NGK, a to raczej porządna firma, da radę?

Edytowane przez TePe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam. Czy udalo Ci sie rozwiązać problem? Mam dokladnie takie same objawy jaj Ty. Nie dziala mi tempomat i ogranicznik, blad jaki był w sterowniki to P0545. Mechanik podlaczyl komputer i stwierdził że jest to czujnik kontroli/temperatury spalin przed turbina. Czy wymieniac ten czujnik i gdzie on sie znajduje? Czy jest możliwa jego wymiana bez kanału? Jeżeli tak to czy coś musze ściągnąć itp? Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem czy mogę jezdzic tak dalej. Z samochodem jest jak narazie wszystko ok i dziala tak jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!