Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jesteście zadowoleni z pracy sprzęgła w Waszych Megankach? Ja swoją (1.6 K4M 110 koni, 2009 rok, jakieś 110 000 km przebiegu) mam od stycznia. Od początku sprzęgło chodziło twardo i brało dość wysoko, ale mi to nie przeszkadzało. Przeszkadzało mi za to, że auto przy ruszaniu i zmianie biegów potrafiło nieźle szarpać. Szarpanie to występowało w zasadzie na samym początku jazdy, ustępowało po przejechaniu kilku kilometrów i nie pamiętam, czy kiedykolwiek pojawiało się podczas dalszej jazdy. Po lekturze tego forum, na początku walki z problemem zdecydowałem się na kompletną wymianę płynu hamulcowego. Zrobiłem to w ASO. Po tym zabiegu sprzęgło zaczęło działać zupełnie inaczej, brało o wiele niżej (ale nie przy samej podłodze) a pedał działał lżej niż przed wymianą. Musiałem zmienić przyzwyczajenia, ale jeździło się na tym dość przyjemnie i jakby szarpanie było mniejsze.  Efekt ten utrzymał się... może trzy, cztery dni. Sprzęgło powoli wracało do swojej "starej" charakterystyki pracy. Czy ktoś z Was przechodził przez to samo?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też bierze dość wysoko. Od kiedy kupiłem tak jest. Nie przejmuję się tym bo w MII też brało wysoko (choć niżej). Ostatnio w kuluarach rozmawialiśmy na ten temat z kolegą @droopy i stwierdziliśmy, że takie są uroki marki, bo u niego też łapie wysoko w MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem MI i działało to tak samo. Nawet po wymianie całego zestawu sprzęgła specjalnie niewiele się zmieniło w kwestii wysokości "brania" sprzęgła. To, że pedał chodzi ciężko, to faktycznie może być coś nie tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za odpowiedzi. Sam sposób, w jaki bierze sprzęgło chyba aż tak mnie nie martwi. Zastanawia mnie tylko, skąd ta w sumie podwójna zmiana charakterystyki po wymianie płynu. Zaraz po tym zabiegu mechanik z ASO zrobił jazdę próbną, według niego sprzęgło chodziło idealnie. Chodziło i przestało kilka dni później, czyli wychodzi na to, że ciągle jeżdżę na "nieidealnym" sprzęgle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie to zły objaw odnośnie stanu tarczy sprzęgłowej. Szarpie, jeśli nity  tarczy sprzęgłowej trą o docisk lub koło zamachowe. Następuje większy poślizg i jest to reakcja sprężyn tarczy. Wtedy potrzeba użyć większego nacisku na pedał, żeby pokonać opór sprężyny centralnej. W samochodzie regulacja położenia jest automatyczna, więc tylko tym się objawia. Również wtedy pedał rośnie. Właśnie wyczuwalne to jest zaraz po odpowietrzeniu.

Uszkodzona pompka sprzęgła to głębokie wyciskanie do odsprzęglenia i szybkie zasprzęglanie.  

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, trzecia_bateria napisał:

A jak wytłumaczyć, że sprzęgło szarpie na początku jazdy i przestaje wraz z ujechaniem kilku kilometrów

Też mi się to czasami zdarzy. Tylko Na zimnym. Olewam uznając, że TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Sam sobie ukradnę temat tym długim postem. W ramach walki nie tyle, ze sprzęgłem co z szarpaniem, zacząłem rozglądać się za innymi przyczynami. Głupio byłoby wymieniać sprzęgło za grube pieniądze bez sprawdzenia, czy problem nie leży gdzieś indziej :) No więc czytałem forum i zrobiłem sobie listę rzeczy do sprawdzenia. Na początek te stosunkowo proste:

- MAP sensor wyczyszczony, uszczelka wygląda ok bez pęknięć,

- nowe świece, miałem zamontowane niecałe roczne świece Bosch, teraz są takie sygnowane logiem Renault,

- nowe cewki, oryginalne Beru pamiętały jeszcze fabrykę i na dwóch z czterech było widać już małe pęknięcia, wszystkie cztery zamienione na fabrycznie nowe Beru,

- nowy filtr powietrza, w sumie i tak wypadała zmiana,

- wyczyszczony czujnik położenia wałka rozrządu,

- odłączony elektrozawór KZFR.

To ostatnie pomogło,  bo auto wreszcie jedzie gładko, nie skacze przy ruszaniu i po zmianie z pierwszego biegu na drugi nie czuje nagłego katapultowania w stronę przedniej szyby. Sam elektrozawór wymieniony pół roku temu- poprzednik przepuszczał już olej od strony złącza. Efektów ubocznych po odłączeniu nie widzę- auto na pierwszy rzut oka nie straciło na mocy. To skoro wszystko jest dobrze, to po co w ogóle się odzywam? A no po odłączeniu zaworu zrobiłem sobie przegląd parametrów interfejsem ELM327. Przegląd macie w załącznikach, wszystko to nagrane na rozgrzanym silniku na postoju, przy włączonej klimatyzacji. Zastanawia mnie z tego najbardziej kąt wyprzedzenia zapłonu, bo jak dobrze pamiętam posty @jabrze , powinien on w tych warunkach wynosić do 3 stopni. Tu jest więcej, zawór KZFR podłączony albo odłączony nie ma na to żadnego wpływu. Koło ZFR nie zmieniane od fabryki, nigdy nie terkotało przy odpalaniu. Czujnik temperatury powietrza oraz cieczy chłodzącej pokazują temperaturę ok, sprawdzałem po dłuższym postoju i oba pokazywały temperaturę taką, jaka jest na zewnątrz. Wzrosty temperatur też są bez nagłych przeskoków. Silnik pali bez problemów, za pierwszym wciśnięciem startera. Sporadycznie na każdym z cylindrów zdarzają się pojedyncze wypadnięte zapłony, ale podobno tak już ma być i nic z tym nie zrobię.  Rozrząd to temat- rzeka, jak się dowiedziałem od poprzedniego właściciela, po ostatniej zmianie (kwiecień 2018) trzeba było podjechać na poprawkę. Czy coś jest z moją maszyną nie tak, czy po prostu jestem przewrażliwionym hipochondrykiem? :) 
Ps. Pyclip też jest w stanie robić takie ładne wykresy? :)

Screenshot_20191028-151303.png

Screenshot_20191028-151610.png

Screenshot_20191028-152118.png

Screenshot_20191028-152342.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna analiza.

Duże podciśnienie bo za wysokie obroty.

One wynikają z Twojego konta wyprzedzenia.

Elektrozawór jest odpięty, ale przepuszcza olej delikatnie wypełniając koło. W normalnych warunkach sterowanie jego pracą zaczyna się od 1400 obr.

Wypadania zapłonu mogą wynikać z większej amplitudy zmiany konta. Bardzo ładnie silnik pracuje z różnicą do 2 stopni. Różnica obrotów nie przekracza 20 ( 700 ).

Porównanie na podstawie również ruclipa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za merytoryczną odpowiedź :) Elektrozawór (oryginalny Renault) ma pół roku- możliwe, że poddał się tak szybko? Przewertowałem cały temat o elektrozaworze i zrobię popołudniu albo jutro szybki test. Na początek wymontuje go i trochę nim potrząsnę- w starym zaworze, przy bardziej energicznym machaniu, słychać było pracę tłoczka. Druga rzecz- mam jeszcze stary elektrozawór,  więc wsadzę go w gniazdo, zatka kanały olejowe i nic mi przynajmniej nie chluśnie. Nowy zawór tymczasem podłącze do wtyczki i zobaczę, jak zachowuje się, gdy steruje nim komputer.  Łatwiej mi to zrobić tak, niż szukać zasilacza 12V :D

Ale.. Czy sterowanie elektrozaworem jest zależne tylko i wyłącznie od prędkości obrotowej i ewentualnych błędów zapisanych w ECU?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy w ECU pozostają tylko historyczne. Kasują się zapłonem  Sterowanie przepływem (elektrozaworem) odbywa się sygnałem prostokątnym o różnym wypełnieniu i nie jest zależne od obrotów, tylko od stopnia obciążenia silnika - ( ogólne stwierdzenie przy warunku że gałęź mostka pedału gazu i gałęź mostka odchylenia przepustnicy jest w stanie zrównoważonym). 

Koło i elektrozawór pracuje tylko doraźnie. Pompa smarująca silnika wytwarza ciśnienie uzależnione od obrotów i częśč jego mimo wszystko drogą elektrozaworu powoduje nieznaczne wyprzedzenie zapłonu w czasie równomiernej jazdy. 

Jeśli Twój zawór jest nowy to powinieneś go reklamować. Miałem podobnie (5,5 stopnia) i reklamacja była z wymianą. Podstawowa rzecz, to utrudnione wyciąganie przy wymianie, bo dopasowanie sitka to rozdzielenie kanałów między sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!