Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam problem odnośnie wyskakującego komunikatu "Usterka ładowania akumulatora" która pojawia się po przejechaniu ostatnio już 6km.
Po ponownym odpaleniu auta błąd znika i tak w kolko.
Wszystko zaczęło się od wymiany alternatora. Zauważyłem ze założony  jest altek 14V stardax stx101673 wzięty z katalogu a nie 12 jak był w oryginale valeoTG11C065.

Czy może to być przyczyną wyskakiwania błędu? Czy wystarczy wymienić regulator napięcia? Ładowanie 14,26V .

Edytowane przez Golden78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Golden78 napisał:

Wszystko zaczęło się od wymiany alternatora.

Zauważyłem ze założony  jest altek 14V stardax stx101673 wzięty z katalogu a nie 12 jak był w oryginale valeoTG11C065.

Należy udać się z reklamacją ;

  1/ niezgodności typu wpisanego alternatora ze stanem faktycznym,

       Jeżeli nie pomoże wpisanie właściwej wersji alternatora od UPC, to;

  2/  będzie konieczność montażu alternatora oryginał valeo TG11C065,

       Auta reno słabo tolerują nie oryginalne części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Golden78 napisał:

udało się odczytać błędy DF007 oraz DF034.

Błąd DF007;

   - świadczy o braku łączności regulatora napięcia z modułem UPC,

  - charakteryzuje się zaświecenie komunikatu  " Usterka ładowania akumulatora" 

     i  kontrolki STOP po upływie około 10 minutach pracy silnika,

Błąd DF034 ;

   - niezgodności typu wpisanego alternatora ze stanem faktycznym,

1 godzinę temu, Golden78 napisał:

Jak można wpisać do UPC wersje alternatora?

Za pomocą clipa,

Reklamuj  usługę ; 

 Stardax – kolejna nowa marka Lauber

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, odświeżę kotleta :) ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu.

Mam dwa pytania, mianowicie:

- w mojej M2 ph2 wyskakuje mi błąd df034 (mam maxiecu) typ alternatora pokazuje TG11 110 Valeo, a fizycznie na alternatorze jest TG11C060, domniemam że to nie jest to samo!? Ogólnie nic się nie dzieje, auto pali i jeździ.

- pytnie drugie, tak przy okazji (zastanawiam się od pewnego czasu) UCH pokazuje mi 'typ silnika K9K', 'typ paliwa Diesel', wszystko fajnie i spoko, tylko że mam 1.6 16v lpg

 ?

nadmienie że auto jest z polskiego salonu.

Tak słyszałem, takie chodzą słuchy na mieście, że podobno cuda działy się w tych salonach renault w tamtych latach. Więc ma mnie to dziwić czy nie?

 

może ktoś, coś, wie i kojarzy !?

dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Rbt86 napisał:

 

?

Tak słyszałem, takie chodzą słuchy na mieście, że podobno cuda działy się w tych salonach renault w tamtych latach. Więc ma mnie to dziwić czy nie?

może ktoś, coś, wie i kojarzy !?

dzięki i pozdrawiam

Jakbyś je kupił z salonu to nie Miałbyś składaka. Sprawdź czy na liście rozwijanej w UPC jest w wyborze właściwy alternator do Twojego silnika. Poprzednik tego nie przestawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2022 o 22:48, jabrze napisał:

Jakbyś je kupił z salonu to nie Miałbyś składaka. Sprawdź czy na liście rozwijanej w UPC jest w wyborze właściwy alternator do Twojego silnika. Poprzednik tego nie przestawił.

Właśnie wczoraj próbowałem, ale w tym maxiecu nie widzę takiej możliwości, dotarłem jedynie do takiej opcji jak 'regulacja alternatora'. Spróbuję dzisiaj jeszcze raz, szukać tego w opcjach silnika czy uch ?

Co do składaka, sprawa jest dziwna, gadałem ostatnio z jednym gościem, bo chciałem sobie założyć składane lusterka, no i założyłem tylko trochę inaczej, ale facet mnie oświecił że składane lusterka były tylko z HF, no a ja HF nie mam (no i tak faktycznie było w katalogach sprzedaży), żadnej instalacji, żadnej anteny, a instalacja pod składane lusterka była!?

W dniu 2.10.2022 o 00:45, szwagier24a napisał:

UPC było wymienione od wersji dci.

UPC to rozumie że chodzi o skrzynkę bezpieczników w komorze silnika po stronie kierowcy? Zakładając ledy faktycznie się zdziwiłem bo po wyciągnięciu było coś innego niż w schematach, ale dokopałem się do innych schematów z tzw. 'nowsze modele' i wszystko grało.

Btw. Raczej żeźby nikt nie zrobił, jedynie kto to ASO mogło, pierwszy właściciel serwisował do końca 80 tys., Poprzedni właściciel to miła pani nie mająca pojęcia o aucie i zrobiła przez 3 lata 5 tyś. km.

 

Sprawdziłem jeszcze raz, mam tylko możliwość regulacji alternatora, ale chyba macie rację, coś tu nie gra... Coś jest nie tak z tym UPC, UPC pokazuje mi jakbym nie miał klimy, a w UCH jest ok - klima automatyczna, dodatkowo w opcjach sterownika silnika co jakiś czas pojawia mi się błąd

df624 - połączenie multipleksowe UPC, usterka szyny

 

Czyli wszystkie drogi prowadzą do UPC...

Czy ewentualna podmiana to tylko znalezienie pasującego dla silnika 1.6 i po temacie, bez parowania z UCH i innych historii?!

 

Dzięki

 

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej skupiłbym się na usterce: połączenie multipleksowe UPC niż na jego wymianie. W UCH chyba jest przebieg, immobilizer.

Miałem przed lifta i polifta jednocześnie: w przed lifcie żadnych problemów a w polifcie czasem wskakiwał błąd połączenia multipleksowego, ale nie powodował jakiś problemów z autem.

Napisz do Maxiecu prośbę o przywrócenie funkcjonalności programu - wiem, że była taka możliwość zmiany alternatora bo sam takie coś robiłem w jednej MII. Uwaga: zmiana rodzaju w oprogramowaniu będzie możliwa jeżeli z kablami będzie wszystko ok - musiałem wymienić wiązkę dwuprzewodową od alternatora do UPC - niby przejście miała, ale dopiero po wymianie dało się zapisać zmianę modelu alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwość jest, w programie są jakby dwie wersje UPC, w zaznaczonym ptaszkiem jest taka możliwość, w tym drugim (mi ten sterownik wykrywa, takiej możliwości nie ma...)

Pamiętasz które to złącze to multipleksowe w UPC?  Złącze czarne MT1?

 

Czasem wyskakuje mi również błąd df016 - obwód czujnika poziomu oleju (w module zestawu wskaźników), w schematach (nr schemat 243) widzę że są to piny 11 i 12 w UPC złącze MT1, coś dużo zbieżności..

 

 

Screenshot_20221002-112917_Chrome.jpg

Screenshot_20221002-114159_Adobe Acrobat.jpg

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo nie pamiętam bo robiłem to 4 lata temu. Nie mam już takiego auta aby nawet sprawdzić. W programie te opcje wyglądają trochę inaczej.

czujnik poziomu oleju: jest z tyłu silnika, wkręcony w bloku na styku z miską olejową. Na złącze czujnika z pod pokrywy odmy/ pokrywy zaworów lubi cieknąć olej na to złącze. Zaczął bym od sprawdzenia tej wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.10.2022 o 20:02, szwagier24a napisał:

Na złącze czujnika z pod pokrywy odmy/ pokrywy zaworów lubi cieknąć olej na to złącze. Zaczął bym od sprawdzenia tej wtyczki.

W końcu znalazłem czas i wjechałem na kanał, czujnik suchutki. Brakuje peszla na początku, kable są odsłonięte, ale to uzupełnię. Coś tam się poci z pod pokrywy zaworów za prawej strony, ale ta homeopatyczna ilość oleju kapie w okolice koła pasowego wału korbowego. Dzisiaj podłączyłem znowu pod komputer a błąd czujnika poziomu oleju dalej wyskakuje....

Chce się zabrać za sprawdzenie połączenia alternator-upc, no i zonk, wg schematu do alternatora (wtyczka 103) biegną dwa przewody, a u mnie jest jak na foto (jeden przewód), co ciekawe od ostatniego postu błędy złego alternatora i multipleksu jak na razie nie wystąpiły.

Chyba jestem za głupi na renault, w astrze 2 było to jakieś takie bardziej...przewidywalne i logiczne ?

20221014_201952.jpg

20221014_212205.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Rbt86 napisał:

 

Chce się zabrać za sprawdzenie połączenia alternator-upc, no i zonk, wg schematu do alternatora (wtyczka 103) biegną dwa przewody, a u mnie jest jak na foto (jeden przewód),

Może ktoś usunął jeden przewód bo uznał, że jest niepotrzebny ?.

Jeden z tych przewodów odpowiada za wzbudzenie alternatora a drugi to sygnał obciążenia i stawiam na to, że o chodzi o ten brakujący. Wtedy, przypuszczam, że alternator generuje prąd na max bez względu na warunki pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Rbt86 napisał:

a u mnie jest jak na foto (jeden przewód)

Prawidłowo, w M II ph 2 był już jeden przewód łączący alternator z modułem UPC.

image.thumb.png.52050c611a9e7832a087b2b0bbc99be6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!