Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blad „skontroluj układ wydechowy”


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem przedwczoraj samochód Renault megane 3 1.4 tce 130km benzyna

Po przejechaniu 50km od kupna zatrzymałem się na stacji, zatankowałem, odpaliłem samochód i wyskoczył błąd „skontroluj układ wydechowy”, dzwoniłem do sprzedającego lecz nie odebrał i oddzwonił po dwóch godzinach, opowiedziałem o wszystkim i powiedziałem, ze jutro sprawdze co to jest. Sprawdziłem na stacji diagnostycznej błąd nazywał się „nastawnik walka rozrządu” – usterka została wykasowana przez komputer, po przejechaniu 30’km błąd wyskoczył na nowo

 

Moje główne pytanie to: Co trzeba wymienić ? 

Dodatkowo zapytam: Obowiązuje mnie rękojmia, czy to podchodzi pod wadę ukryta ? Wygram sprawę jeśli usterka będzie poważna ? 

2EDB8493-1C03-496B-9375-92F300374229.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione od osoby prywatnej czy od handlarza? Umowa prywatna, faktura? Jeśli faktura to VAT-marża czy 23%? Czy pełna kwota zapłacona widnieje na umówie lub fakturze?

20 godzin temu, Kaasi1 napisał:

usterka została wykasowana przez komputer, po przejechaniu 30’km błąd wyskoczył na nowo

To by wskazywało na duże prawdopodobieństwo, że usterka była już w aucie w momencie kupna i przed sprzedażą została skasowana. Ewentualnie przykry zbieg okoliczności.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem od osoby prywatnej, umowa kupna sprzedazy - na umówie faktyczna wartość jaka zapłaciłem za samochód.
 

Mam potwierdzenie tego, ze usterka była wcześniej, auto było również na stacji kontroli ale tam nic nie wykryli 

1 godzinę temu, pbet napisał:

Auto kupione od osoby prywatnej czy od handlarza? Umowa prywatną, faktura? Jeśli faktura to VAT-marża czy 23%? Czy pełna kwota zapłacona widnieje ba umówie lub fakturze?

To by wskazywało na duże prawdopodobieństwo, że usterka była już w aucie w momencie kupna i przed sprzedażą została skasowana. Ewentualnie przykry zbieg okoliczności.

 

Edytowane przez Kaasi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.11.2019 o 15:08, Kaasi1 napisał:

Po przejechaniu 50 km od kupna zatrzymałem się na stacji,

zatankowałem,

odpaliłem samochód i wyskoczył błąd  „ skontroluj układ wydechowy ”,

Wszystko wskazuje na to, że zatankowałeś syf paliwo,

Na kulturę pracy tego silnika bardzo duży wpływ ma paliwo ;

   -  jakość paliwa,

  - oktanowość,

Częsty przypadek - to wypadające zapłony po zapaleniu zimnego silnika,

Dnia 10.11.2019 o 15:08, Kaasi1 napisał:

Sprawdziłem na stacji diagnostycznej błąd nazywał się „nastawnik walka rozrządu” –

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Wszystko wskazuje na to, że zatankowałeś syf paliwo,

Na kulturę pracy tego silnika bardzo duży wpływ ma paliwo ;

   -  jakość paliwa,

  - oktanowość,

Częsty przypadek - to wypadające zapłony po zapaleniu zimnego silnika,

W tym silniku brak jest KZFR, czyli nastawnika wałka rozrządu,

 

Nie tankuje syf paliwa, tankowałem w lotosie i mam dowód na to, ze błąd wystepywal wcześniej, niestety za późno się dowiedziałem. Dodatkowo podczas podpisywania umowy sprzedawca nie wyłączał auta dlatego by podczas włączenia błąd sie nie ukazał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kaasi1 napisał:

Dodatkowo podczas podpisywania umowy sprzedawca nie wyłączał auta dlatego by podczas włączenia błąd sie nie ukazał 

Gazu nie ma???

Czym się objawia ten błąd w pracy silnika?

Czy po nagrzaniu silnika błąd znika?

Czy silnik głośno pracuje tylko na zimnym silniku?

Czy jest delikatne jakby grzechotanie przy przyspieszaniu?

Czy w trakcie jazdy, niemiarowy odgłos grzechotania słyszalny jest w kabinie, dochodzący od strony pasażera ?

Należy podłączyć auto pod clipa, celem szczegółowej diagnozy;

 - Możliwe, że tzw; błąd nastawnika wałka rozrządu to ;

       - wg; clipa  - niezgodność pomiarów na czujnikach położenia dolnego i górnego wałka,

      -  a to wiadomo wówczas o co chodzi!!!


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Gazu nie ma???

Czym się objawia ten błąd w pracy silnika?

Czy po nagrzaniu silnika błąd znika?

Czy silnik głośno pracuje tylko na zimnym silniku?

Czy jest delikatne jakby grzechotanie przy przyspieszaniu?

Czy w trakcie jazdy, niemiarowy odgłos grzechotania słyszalny jest w kabinie, dochodzący od strony pasażera ?

Należy podłączyć auto pod clipa, celem szczegółowej diagnozy;

 - Możliwe, że tzw; błąd nastawnika wałka rozrządu to ;

       - wg; clipa  - niezgodność pomiarów na czujnikach położenia dolnego i górnego wałka,

      -  a to wiadomo wówczas o co chodzi!!!


 

Nie ma gazu w aucie

nie widzę by się czymś objawiać ale tez nie znam się na samochodach, samochod był podpinany pod kompa, usterka usunięta ale pojawiła się na nowo. 
Chyba lekko grzechoczę silnik jak nadsłuchuje przy otwartej klapie na luźnym biegu. 
 

edit: pod tego profesjonalnego kompa (chyba właśnie ten clip )

no wyskoczyło to co opisałem: http://fault-code.com/p0011-usterka-nastawnika-walka-rozrzadu/

Edytowane przez Kaasi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczność podpięcia pod clipa, czyli urządzenia diagnostycznego przeznaczonego do reno.

Czy odgłos grzechotania słyszalny/dochodzący jest od strony pasażera / po stronie prawego przedniego koła?

Edit - dopisałeś po moim wpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 tce ma zmienne fazy na wałku ssącym, sterowane jest za pomocą ciśnienia oleju, a ono jest regulowane elektrozaworem. Ten układ jest raczej trwały, rzadko ulega uszkodzeniom. Ważny jest oczywiście olej (norma, klasa jakość itp itd...). Oczywiście jeżeli sam nastawnik jest uszkodzony to kapa. Trza wymienić a przy okazji rozrząd. Błąd może też wyskoczyć jak rozrząd jest rozciągnięty i nie ma synchronizacji wałka z tym co chce komputer. Tak czy siak trza zajrzeć w rozrząd jak grzechocze.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potwierdzą się te przypuszczenia to z tego co pamiętam wymiana rozrządu w 1.4 Tce to nie jest tania impreza. Ja bym takie auto spróbował oddać z uwagi na udowodnione ukrywanie usterki czyli sprzedający z premedytacją zataił ją przed Tobą. Cholera wie jaka jeszcze mina tam się czai. Jeśli masz dowody to nie powinien robić problemów. Jak będzie robił i się jednak zdecydujesz to nie będzie łatwa droga.

 

Jak długo poprzedni właściciel był w posiadaniu tego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pbet napisał:

Jeśli potwierdzą się te przypuszczenia to z tego co pamiętam wymiana rozrządu w 1.4 Tce to nie jest tania impreza. Ja bym takie auto spróbował oddać z uwagi na udowodnione ukrywanie usterki czyli sprzedający z premedytacją zataił ją przed Tobą. Cholera wie jaka jeszcze mina tam się czai. Jeśli masz dowody to nie powinien robić problemów. Jak będzie robił i się jednak zdecydujesz to nie będzie łatwa droga.

 

Jak długo poprzedni właściciel był w posiadaniu tego auta?

Poprzedni właściciel miał 2 lata auto, miesiąc temu robił przegląd, wymianę filtrów i nowe oc, a teraz je sprzedaje. Sprzedający również nie zdaje sobiw sprawy z tego, ze mam dowód na to, ze zataił sprawę (chociaż wydaje mi się, ze bez dowodu i tak bym to wygrał). Od razu chciałem oddać auto, ale nie zgodził się - tu tez podejrzane jest to, ponieważ gdyby był auta pewien to by je przyjął, a tak pozbył się problemu i myśli ze sprawa się zakończy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kaasi1 napisał:

Od razu chciałem oddać auto, ale nie zgodził się - tu tez podejrzane jest to, ponieważ gdyby był auta pewien to by je przyjął, a tak pozbył się problemu i myśli ze sprawa się zakończy

No to już wiesz, że wpadłeś na minę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pbet napisał:

Jeśli masz dowody to nie powinien robić problemów.

Jak będzie robił i się jednak zdecydujesz to nie będzie łatwa droga.

1/ Jak pokazuje życie, najkorzystniej dla obu stron jest się dogadać;

       -  ponieważ zakupiłeś to auto, tzn ; że auto odpowiada Twoim wymaganiom,

       -  zaproponuj sprzedającemu konieczność pokrycia kosztów naprawy usterki silnika,

          spowodowane błędem p0011  wg; kosztorysu sporządzonego przez aso,

 

14 godzin temu, Kaasi1 napisał:

Sprzedający również nie zdaje sobie sprawy z tego, ze mam dowód na to, ze zataił sprawę

(chociaż wydaje mi się, ze bez dowodu i tak bym to wygrał).

 2/ W sądzie bez dowodów, nie ma szans na pozytywny wynik,

 

18 godzin temu, Kaasi1 napisał:

Chyba lekko grzechoczę silnik jak nadsłuchuje przy otwartej klapie na luźnym biegu. 

3/ Skoro słychać grzechotanie tzn; że ; 

      a/ łańcuch pracuje bardzo niestabilnie,

      b/ ociera po obudowach łańcucha i produkuje opiłki metalu,

            - które dostają się do oleju silnikowego,

     c/  co może stwarzać problem z ;

           -  panewkami silnika,

           -  wałkami w głowicy,

          -  a nawet z łożyskowaniem turbiny,

4/ Koniecznie zalecam - jeżeli są ślady zeszlifowań na obudowach ;

      a/ demontaż miski olejowej i jej czyszczenie,

      b/ kontrole panewek silnika, wałków w głowicy, łożyskowania turbiny,

      c/  wymianę kpl; rozrządu,

      d/ płukankę układu smarowania silnika, żeby opiłki nie pływały po całym silniku z olejem,

      e/  wykonanie szeregu zdjęć przyczyn awarii,

      f/  wymianę oleju i filtra oleju,

5/ Kontrolę prawidłowości działania nastawnika faz zaworów ssących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!