Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ryzyko awarii silnika


Rekomendowane odpowiedzi

No i przechwaliłem auto, stanąłem dziś pod kościołem i zgasiłem, ale chciałem trochę przeparkować. 2 próby nie odpalił. Wyskoczył komunikat RYZYKO AWARII SILNIKA. Podłączyłem ten mój SDPROG i zdiagnozował Błąd P0191 Czujnik cisnienia szyny (listwy) paliwowej "A" - sygnal nieprawidlowy (poza zakresem pracy) Nie da się go skasować bo powraca. Za 3 razem samochód odpalił i normalnie jeździ, ale RYZKO świeci się cały czas. Jestem na wsi i przejechałem się ok 30km i jest OK bo dziś musze do Warszawy wrócić. Jakieś MADRE doświadczenia ktoś cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, omega napisał:

Za 3 razem samochód odpalił i normalnie jeździ, ale RYZKO świeci się cały czas.

1/ Czy nie zatankowałeś czasem syfiastego paliwa?

     - jeździsz na rezerwie?

2/ Czy nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową?

3/ Warto przeczyścić styki na ;

     A/ czujnikach ;

            -  ciśnienia paliwa,

            -  wydatku paliwa,

     B/ sterowniku silnika,

4/ Warto zrobić próbę przelewową wtrysków;

      - możliwie, że któryś wtryskiwacz przelewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad przyszedł i błąd zniknął. Zdjąłem pokrywę w poszukiwaniu czujnika ciśnienia paliwa, ale za cholerę tam nic takiego nie ma na szynie ani z boku. Są natomiast dwa na pompie wtryskowej z czego jeden to ten: https://allegro.pl/oferta/megane-3-iii-1-5-czujnik-cisnienia-paliwa-00952250-7718643703 i w opisie na Allegro jest, że od ciśnienia. Andrzej, powiedz mi taką rzecz jak wiesz, czy to jest ten właśnie czujnik ciśnienia paliwa? ps. obie kostki spsikalem specjalnym sprayem do konektorów elektrycznych. To maja pompa na zdjęciu i ten czujnik w niej.

pompa.jpg

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, omega napisał:

Sąsiad przyszedł i błąd zniknął.

Sąsiad skarb.:-D Ja bym dzisiaj nie wracał. Coś się sąsiadowi należy.:notacrook:

To tak żartem, swego czasu też miałem podobną przygodę. Czwarty wtryskiwacz odmówił posłuszeństwa ale po kilkunastu  minutach samo samo przeszło i tak do tej pory bez błędów. Zrobione ponad 15 kkm. Trzymam kciuki:D

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna mi to powoli brzydko pachnieć sterownikiem. Rozmawiałem z moim mechanikiem i w tym silniku miał jeden przypadek, gdzie właśnie był ten sam komunikat, wymienili czujnik i nic nie pomogło. Jutro zajadę jeszcze do renówki. ps. Piwkowanie z sąsiadem było wczoraj, dziś już trzeba do domu i brać się za robotę ostro bo jak tak dalej pójdzie, trzeba będzie na nowa brykę zarobić :)

Aniewa, a Ty się orientujesz czy ten czujnik to ten długi, wąski na pompie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz to podaj kod silnika ale z tego co wiem to pompa siemens-continental nie mała czujnika ciśnienia w pompie tylko w listwie wtryskowej. W pompie masz regulator ciśnienia i regulator wydatku oraz czujnik temperatury paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dzięki Aniewa za very proffesional odpowiedz! Tylko nie sądziłem, że to będzie to. Zobacz, u mnie jakby inaczej to wygląda, wychodzą tam też przewody ciśnienia/podciśnienia z których jeden idzie do pompy wtryskowej. Rzuć okiem na te moje fotki please. ps. Dojechałem bez żadnych problemów do Warszawy.

IMG_20191111_200249.jpg

IMG_20191111_200355.jpg

ależ Ty masz czysto pod tą maska, jak byś z fabryki wyjechał, mam nadzieje, że specjalnie dla tej fotki nie myłeś silnika he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to samo co u mnie. Do pompy nie dochodzą żadne przewody ciśnienia-podciśnienia. Jedyny przewód paliwowy z pompy idzie do elektrozaworu piątego wtryskiwacza.

Widoczna wtyczka jest od czujnika ciśnienia paliwa. Obok z lewej strony czarna rurka służy do ewentualnego odprowadzenia wycieków paliwa nad osłonę silnika. 

Dzięki za uwagę co do czystości pod maską silnika, po prostu przy myciu samochodu lubię podnieść maskę i lekko przetrzeć to co na wierzchu.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm tylko te czujniki po opisie wyglądają tak: https://allegro.pl/listing?string=CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA 1.5 DCI MEGANE III&bmatch=baseline-cl-dict42-aut-1-5-1024&stan=używane  Spróbujesz mi namierzyć jakiś numer albo cos, po czym ten czujnik mógłbym zidentyfikować?

Taki namierzyłem ja w Inter Cars producenta MEAT&DORIA, tylko moja wyobraźnia z jednym nie może sobie nijak poradzić, każdy normalny czujnik ciśnienia właśnie wygląda jakoś tak a u Ciebie i u mnie na tych zdjęciach nie ma takiej nakrętki do odkręcenia go. Ten mógłbym zamówić na jutro, choć nawet dla mnie cena to 533PLN fiuuu fiuu, ale to muszę mieć pewność, że będzie pasował nawet nie to czy on jest temu winien, bo tu mogę zaryzykować.

czujnik MD.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według wszystkich danych powinien być czujnik 5WS40208. Na zdjęciach widać tylko wtyczkę, cały czujnik jest ukryty pod osłoną, posiada dużą nakrętkę na klucz chyba 27.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten sam co i ja namierzyłem. On jest w IC za 533zł No właśnie tę pokrywę wczoraj zdjąłem i nic, zaraz wezmę lusterko i jeszcze raz na to będę się gapił. Trochę jednak zmniejszyłem ambicje nie kupię mu nówki za taką kasę, dostanie ten: https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-paliwa-nissan-1-5dci-110km-6188573884, jak wynika z opisu jest dokładnie od tego samego motoru. Jak ma to być samochód budżetowy to już takim pozostanie do śmierci (złomowania)

Czujnik zmówiony na czwartek umówiłem się na wymianę. Trochę jeszcze utargowałem z ceny, ale... dziś rano w ogóle nie dało się jechać co 100m gasł i walił już także innymi błędami: czujnik temperatury, błąd w obwodzie wtryskiwaczy. Jak się rozgrzał już jest OK No, lekko zdaje się nie będzie.

Pojechałem niedawno na rower wokół Kampinosu przejażdżka ok 2h i jak wróciłem na parking i samochód wystygł, to już po 10m (słownie dziesięć metrów) jechałem. Co ruszyłem trochę to błąd i silnik gaśnie, ale tym razem błąd: P0184,"Czujnik A temp. paliwa - przerwa". To stawałem, błąd kasowałem, uruchamiałem, postałem 3 min i znowu 10m do przodu. Po ok 10x jak tylko złapał jedną kreskę temperatury jak ręką odjął wszystkie problemy. Normalnie samochód jak z salonu i tak sobie do domu wróciłem :) Jutro wystawiam go z rana i rozgrzewam pół h a później jazda. ps ten błąd pozostał do teraz na szczęście, nie da się go wykasować już. Może w razie co kogoś z elektroniki samochodowej w Warszawie-okolicach polecicie?

Więc tak, rano wciąż błąd był, ale samochód jechał bez rozgrzewki (ciepło?) Podjechałem do serwisu ASO DECAR i w biurze pokazałem błąd, pokazałem że nie można go skasować, także zapisali mnie na przyszły czwartek. Pozałatwiałem parę spraw na mieście i patrzę, a tu... po błędach ani śladu. Czekam aż się ochłodzi. Przy okazji pytałem o sterowniki to koszt sterownika + zgranie oprogramowania z aktualnego 380zł Tu w Kielcach można to zrobić jakby tfu ftu ktoś, kiedyś: https://allegro.pl/uzytkownik/Cornvita?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=seller-more&bi_c=Product&bmatch=baseline-cl-dict42-uni-1-5-1024

Dziś też bez błedów i bez problemów. Aniewa, ten błąd w opisie OBD ma:

Potential causes for this code to set are: pen, shorted, or damaged wiring or connectors Defective fuel temperature/composition sensor Faulty intake air temperature sensor A bad ambient temperature sensor PCM or a PCM programing error

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0184
Copyright OBD-Codes.com

Czy u Ciebie (u Was) też czujnik temperatury w lusterku reaguje z takim dużym opóźnieniem?  Dziś wyjechałem z garażu gdzie było 12 stopni i przejechałem ok 15-20 min jak zeszło na 6. Wydaje mi się, że on jakoś szybciej reagował.

Nadzieja wraca :) Wymieniliśmy na warsztacie ten czujnik temperatury zewnętrznej w lusterku, ale on z tym błędem chyba niewiele miał wspólnego, natomiast jak pisałem mój SDPROG nie pokazywał już błędu natomiast warsztatowy, bardziej profesjonalny komputer już tak. Właśnie wskazywał na czujnik ciśnienia w listwie i nie dawał się wykasować. Po wymianie czujnika błąd dało się wykasować i po uruchomieniu już nie powrócił. Jutro mam jeszcze raz podjechać na komputer. Tylko tak, ten czujnik który zamówiłem jest inny niż oryginał, dobrze Aniewa wytypowałeś numer: 5WS40208 (ja zresztą też, jak na górnym zdjęciu) a założyłem ten: https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-paliwa-nissan-1-5dci-110km-6188573884 Komputer pokazywał 2 parametry z listwy, zarówno żądanie sterownika jak i odczyt z czujnika i te wartości prawie się pokrywały i tak ma ponoć być. Są te prawidłowe czujniki w IC ale po 542zł i nie bardzo się kwapię do kupna, jak działa ten z Nissana. Co o tym myślicie? Koszt: 130zł czujnik razem z przesyłką, 135 zł w ASO czujnik temperatury, 260zł robocizna = 525zł jak będzie OK to tragedii nie będzie. Pierwsza moja poważna naprawa wreszcie hehe

Edytowane przez omega
dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda prawie jak z fabryki:-D. Nie miałeś obaw myć myjką ciśnieniową, ja chyba bym się nie decydował. Najważniejsze, że wszystko jest naprawione. :applause:

Gdzieś przegapiłem Twój poprzedni post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!