Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylne amortyzatory


Rekomendowane odpowiedzi

To ja też się podepnę  do tego pytania bo na przeglądzie technicznym powiedzieli że po nowym roku powoli trza będzie szykować się do wymiany ...hmm przy przebiegu 50 tyś ??

 

pozdrawiam

Edytowane przez TOJO
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie nowe amortyzatory mają sprawność około 70%.

Amortyzatory które dopuści SKP muszą mieć minimum 30%

Z tego co widzę OE robiło Monroe (przódi tył), dla tyłu są już dostępne zamienniki z Monroe OESpectrum 376257SP.

Przody w przygotowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lionel2000 napisał:

 

Amortyzatory które dopuści SKP muszą mieć minimum 30%

Z tego co widzę OE robiło Monroe (przódi tył), dla tyłu są już dostępne zamienniki z Monroe OESpectrum 376257SP.

Przody w przygotowaniu.

 

Gdzie można nabyć tylne amortyzatory Z Monroe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pytać w sklepach, produkt dostępny od kwartału IV 2019 więc pewnie dostępność będzie ograniczona. 

Na wiosnę powinny się pojawić, dystrybucja idzie na całą Europę więc trochę to potrwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Lionel2000 napisał:

Trzeba pytać w sklepach, produkt dostępny od kwartału IV 2019 więc pewnie dostępność będzie 

Na wiosnę powinny się pojawić, dystrybucja idzie na całą Europę więc trochę to potrwa.

A Czy amortyzatory bilstein też są godne polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pitrek napisał:

A przegląd techniczny gdzie był robiony? W ASO czy w stacji kontroli przy ASO? Takie stacje z definicji naganiają klientów serwisowi. Ja nigdy w żadnym aucie nie wymieniałem amorów. A dojeżdżałem do >200 tys km. I sprawdzałem je w stacji kontroli pojazdów - nadal pracowały dobrze. 

Dziwna sprawa  bo przegląd gwarancyjny miałem w ASO dwa miesiące temu i nic nie mówili na temat zużycia amortyzatorów a teraz miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny po trzech latach(osiedlowa stacja daleko od ASO)  i chłop powiedział że są na poziomie 30-40 % i że w po nowym roku trza będzie się przyjrzeć sprawie , co  ciekawe w Toyocie wymieniałem przy 130 tyś a w Hyundai wcale a miało 5 lat i ok 80 tyś.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, makintosz napisał:

A Czy amortyzatory bilstein też są godne polecenia?


to najlepsze amortyzatory jakie znam.

Nigdy nie miałem z nimi problemu. Zarówno seryjne B4, sportowe B6 jak i B8. Zdecydowanie lepsze niż seria. Robią olbrzymie przebiegi. Dodatkowo serie b6 i b8 możesz ustawić pod własne potrzeby i preferencje np w warszawskim Zerkopolu. 
do meg 4 masz dostępny w zamienniku przód i tył  bilsteina b4, b6 i b8 performance tył jest tez AL-KO. Też bardzo dobry 

producent. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę że większość tych amortyzatorów jest oferowana w bardzo szerokim zakresie od Megane IV poprzez Talismana itd.

To są dwa różne samochody a jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do ...

Odnośnie Bilsteina wypowiem się czysto branżowo. Amortyzatory wyczynowe jak najbardziej OK, natomiast seria to już standardowe zawory bez "wodotrysków", dlatego

osobiście uważam że nie warto przepłacać. Z drugiej strony kto bogatemu zabroni.

 

8 godzin temu, TOJO napisał:

Dziwna sprawa  bo przegląd gwarancyjny miałem w ASO dwa miesiące temu i nic nie mówili na temat zużycia amortyzatorów a teraz miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny po trzech latach(osiedlowa stacja daleko od ASO)  i chłop powiedział że są na poziomie 30-40 % i że w po nowym roku trza będzie się przyjrzeć sprawie , co  ciekawe w Toyocie wymieniałem przy 130 tyś a w Hyundai wcale a miało 5 lat i ok 80 tyś.

 

Hmm tu sprawa jest bardzo prosta, ASO nie chwali się że amortyzatory zbliżają się do końca bo nie leży to w ich interesie do puki samochód jest na gwarancji.

Ponadto jeżeli amortyzatory spełniają wymaganie min. 30% to dla nich też jest wszystko OK.

Na samym końcu przywołam metody pomiaru i stanu urządzeń pomiarowych (ich kalibracji) oraz warunków zewnętrznych.

O warunkach zewnętrznych można zresztą pisać epopeje. Wynika to z faktu że układ pomiarowy mierzy ogólną sprawność całego zawieszenia czyli pracę wszystkich elementów
sprężystych oraz jest obarczony błędem powodowanym przez siłę bezwładności (szczególnie tylna oś).

 

Co do wytrzymałości samych amortyzatorów to nie da się tego porównać 1:1.  To zależy od wielu czynników.

U mnie w szczeniaku przody też jeszcze oryginalne mimo że ma ponad 170 tyś. km a sprawność na SKP ponad 40%.

Nie mniej jednak na wiosnę planuję ich wymianę.

 

Sprawdzajcie stan osłon amortyzatora (szczególnie z przodu), bo to głównie ich uszkodzenie powoduje znaczne skrócenie żywotności amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lionel2000 napisał:

Zwróćcie uwagę że większość tych amortyzatorów jest oferowana w bardzo szerokim zakresie od Megane IV poprzez Talismana itd.

 

Odnośnie Bilsteina wypowiem się czysto branżowo. Amortyzatory wyczynowe jak najbardziej OK, natomiast seria to już standardowe zawory bez "wodotrysków", dlatego

osobiście uważam że nie warto przepłacać. Z drugiej strony kto bogatemu zabroni.

 

 


Za czasów moich przygód z dystrybucja części i usługami warsztatowymi handlowałem różnymi markami. Na bilsteina nigdy nie miałem żadnej reklamacji. Seria B4 kosztuje tyle co Monroe KYB czy inne Delphi a ZAWSZE gwarantowała zadowolenie klienta.

seria b6 i b8 to najlepsze amortyzatory na jakich jezdzilem. Jeżeli ktoś lubi czuć auto to b6 i seryjna sprężyna lub b8 i sportowa zrobią z samochodu super stabilna furę.

 

a z tym przepłacaniem - nie od dziś wiadomo że „tanie mięso to psy jedzą”. Kupisz raz porządna rzecz to będzie służyła długo i bezawaryjnie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!