Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylne amortyzatory


Rekomendowane odpowiedzi

To ja też się podepnę  do tego pytania bo na przeglądzie technicznym powiedzieli że po nowym roku powoli trza będzie szykować się do wymiany ...hmm przy przebiegu 50 tyś ??

 

pozdrawiam

Edytowane przez TOJO
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie nowe amortyzatory mają sprawność około 70%.

Amortyzatory które dopuści SKP muszą mieć minimum 30%

Z tego co widzę OE robiło Monroe (przódi tył), dla tyłu są już dostępne zamienniki z Monroe OESpectrum 376257SP.

Przody w przygotowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lionel2000 napisał:

 

Amortyzatory które dopuści SKP muszą mieć minimum 30%

Z tego co widzę OE robiło Monroe (przódi tył), dla tyłu są już dostępne zamienniki z Monroe OESpectrum 376257SP.

Przody w przygotowaniu.

 

Gdzie można nabyć tylne amortyzatory Z Monroe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pytać w sklepach, produkt dostępny od kwartału IV 2019 więc pewnie dostępność będzie ograniczona. 

Na wiosnę powinny się pojawić, dystrybucja idzie na całą Europę więc trochę to potrwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Lionel2000 napisał:

Trzeba pytać w sklepach, produkt dostępny od kwartału IV 2019 więc pewnie dostępność będzie 

Na wiosnę powinny się pojawić, dystrybucja idzie na całą Europę więc trochę to potrwa.

A Czy amortyzatory bilstein też są godne polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pitrek napisał:

A przegląd techniczny gdzie był robiony? W ASO czy w stacji kontroli przy ASO? Takie stacje z definicji naganiają klientów serwisowi. Ja nigdy w żadnym aucie nie wymieniałem amorów. A dojeżdżałem do >200 tys km. I sprawdzałem je w stacji kontroli pojazdów - nadal pracowały dobrze. 

Dziwna sprawa  bo przegląd gwarancyjny miałem w ASO dwa miesiące temu i nic nie mówili na temat zużycia amortyzatorów a teraz miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny po trzech latach(osiedlowa stacja daleko od ASO)  i chłop powiedział że są na poziomie 30-40 % i że w po nowym roku trza będzie się przyjrzeć sprawie , co  ciekawe w Toyocie wymieniałem przy 130 tyś a w Hyundai wcale a miało 5 lat i ok 80 tyś.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, makintosz napisał:

A Czy amortyzatory bilstein też są godne polecenia?


to najlepsze amortyzatory jakie znam.

Nigdy nie miałem z nimi problemu. Zarówno seryjne B4, sportowe B6 jak i B8. Zdecydowanie lepsze niż seria. Robią olbrzymie przebiegi. Dodatkowo serie b6 i b8 możesz ustawić pod własne potrzeby i preferencje np w warszawskim Zerkopolu. 
do meg 4 masz dostępny w zamienniku przód i tył  bilsteina b4, b6 i b8 performance tył jest tez AL-KO. Też bardzo dobry 

producent. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę że większość tych amortyzatorów jest oferowana w bardzo szerokim zakresie od Megane IV poprzez Talismana itd.

To są dwa różne samochody a jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do ...

Odnośnie Bilsteina wypowiem się czysto branżowo. Amortyzatory wyczynowe jak najbardziej OK, natomiast seria to już standardowe zawory bez "wodotrysków", dlatego

osobiście uważam że nie warto przepłacać. Z drugiej strony kto bogatemu zabroni.

 

8 godzin temu, TOJO napisał:

Dziwna sprawa  bo przegląd gwarancyjny miałem w ASO dwa miesiące temu i nic nie mówili na temat zużycia amortyzatorów a teraz miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny po trzech latach(osiedlowa stacja daleko od ASO)  i chłop powiedział że są na poziomie 30-40 % i że w po nowym roku trza będzie się przyjrzeć sprawie , co  ciekawe w Toyocie wymieniałem przy 130 tyś a w Hyundai wcale a miało 5 lat i ok 80 tyś.

 

Hmm tu sprawa jest bardzo prosta, ASO nie chwali się że amortyzatory zbliżają się do końca bo nie leży to w ich interesie do puki samochód jest na gwarancji.

Ponadto jeżeli amortyzatory spełniają wymaganie min. 30% to dla nich też jest wszystko OK.

Na samym końcu przywołam metody pomiaru i stanu urządzeń pomiarowych (ich kalibracji) oraz warunków zewnętrznych.

O warunkach zewnętrznych można zresztą pisać epopeje. Wynika to z faktu że układ pomiarowy mierzy ogólną sprawność całego zawieszenia czyli pracę wszystkich elementów
sprężystych oraz jest obarczony błędem powodowanym przez siłę bezwładności (szczególnie tylna oś).

 

Co do wytrzymałości samych amortyzatorów to nie da się tego porównać 1:1.  To zależy od wielu czynników.

U mnie w szczeniaku przody też jeszcze oryginalne mimo że ma ponad 170 tyś. km a sprawność na SKP ponad 40%.

Nie mniej jednak na wiosnę planuję ich wymianę.

 

Sprawdzajcie stan osłon amortyzatora (szczególnie z przodu), bo to głównie ich uszkodzenie powoduje znaczne skrócenie żywotności amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lionel2000 napisał:

Zwróćcie uwagę że większość tych amortyzatorów jest oferowana w bardzo szerokim zakresie od Megane IV poprzez Talismana itd.

 

Odnośnie Bilsteina wypowiem się czysto branżowo. Amortyzatory wyczynowe jak najbardziej OK, natomiast seria to już standardowe zawory bez "wodotrysków", dlatego

osobiście uważam że nie warto przepłacać. Z drugiej strony kto bogatemu zabroni.

 

 


Za czasów moich przygód z dystrybucja części i usługami warsztatowymi handlowałem różnymi markami. Na bilsteina nigdy nie miałem żadnej reklamacji. Seria B4 kosztuje tyle co Monroe KYB czy inne Delphi a ZAWSZE gwarantowała zadowolenie klienta.

seria b6 i b8 to najlepsze amortyzatory na jakich jezdzilem. Jeżeli ktoś lubi czuć auto to b6 i seryjna sprężyna lub b8 i sportowa zrobią z samochodu super stabilna furę.

 

a z tym przepłacaniem - nie od dziś wiadomo że „tanie mięso to psy jedzą”. Kupisz raz porządna rzecz to będzie służyła długo i bezawaryjnie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!