Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tce ogromne spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, Meganexxx napisał:

Podobno mam bardzo wytarte wałki rozrządu i podpory ale koszt tego to jakieś 5-7 tyś. zł więc tego nie robię.

Auto masz od nowości?

Prawdopodobnie, silnik przejechał jakiś dystans bez właściwego smarowania,

Nawet Święty Boże nie pomoże, jeżeli wałki rozrządu i podpory wytarte,

Należy doprowadzić do stanu pierwotnego oraz sprawdzić;

   a/ stan panewek wału,

   b/ stan łożyskowania turbiny,

   c/ stan kompresji silnika ; gładzie cylindrowe, pierścienie.  

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

 

Auto kupiłem niedawno i okazało się że uszczelka pod głowicą była w tragicznym stanie. Wytarte ponad normę są podpory wałków w glowicy i nie da się ich szlifować plus do wymiany 2 walki rozrządu. Muszę kupić nową głowicę i 2 walki. Koszt na pewno koło 7 tysięcy .

 

,,Nawet Święty Boże nie pomoże, jeżeli wałki rozrządu i podpory wytarte'' 

 

Czyli twierdzisz że to może mieć znaczenie ?

 

Panewki niby sa w miarę okej.

Pierścienie do wymiany puszczają dalej jak były zalane naftą na próbę.

Cylindry nie pekniete i mechanik twierdzi że są w porządku.

 

Czy te walki itp mogą mieć na to wpływ? Mechanik twierdzi że nie .

 

Co jeszcze mogę szukać 

 

Wrzucam fotki cylindrów i wałków rozrządu 

 

Nacisnąć na fotkę aby powiększyć 

 

Screenshot_20191123-110312_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110316_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110319_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110327_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110300_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110304_Gallery.jpg

Edytowane przez Meganexxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Meganexxx napisał:

Panewki niby sa w miarę okej.

Pierścienie do wymiany puszczają dalej jak były zalane naftą na próbę.

Cylindry nie pekniete i mechanik twierdzi że są w porządku.

 

Czy te walki itp mogą mieć na to wpływ?

Mechanik twierdzi że nie .

A jednocześnie musisz???

34 minuty temu, Meganexxx napisał:

Muszę kupić nową głowicę i 2 walki.

Wytarte wałki i podpory, to opiłki metalu wędrujące z olejem po całym silniku oraz turbinie,

Silnik do generalnego remontu - warto aby mechanik sporządził kosztorys naprawy, 

lub zakup używanego silnika. 

'' Z pustego to i Salomon nie naleje ''

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde ale masakra w silniku i powodzenia w szukaniu części do niego. Sam goły slupek w niewidomym stanie to ok 6000 zł skoro tak wyglada gora to jak wygląda dół....

 

Pomo o twojej tragedii mógłbyś nagrać jak pracuje ten silnik na zimno i ciepło i tu wrzucic? 

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje idealnie na zimnym jak i na ciepłym. Nie zauważam żadnych spadków mocy ani nic w tym stylu.

Wrzucę filmiki jutro bądź pojutrze.

 

Przy rozpedzaniu na 2 3 lub 4 biegu jak kręcę do 3 tysięcy obrotów to aktualne spalanie pokazuje 10-15-20 A nawet do 25 L ale jak jadę potem już na 4 5 lub 6 biegu stała prędkością 80-100km/h to spalanie pokazuje aktualne 4/5/6 L więc może on przy rozpedzaniu bierze ogromnie dużo A potem już normalnie 4-7L i wychodzi średnia 12L. ???

Edytowane przez Meganexxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na taki przebieg i niewiadoma historie silnika to az dziw ze jezdzi z takim stanem gory silnika aczkolwiek nigdy nie wiadomo co sie ma pod maska dopoki sie nie zacznie cos psuć.

 

generalnie te meganki z tym silnikiem pala takie ilosci , mam dwie jedna i druga w gazie , benzyna w miescie 10 w trasie 7.5, gazu w miescie 11-12 w trasie 8.5-9 takze realny wynik zalezy tez w jakim stanie masz uklad hamulcowy czy cos gdzies nie ociera i spowalnia autko przez co pali wiecej .

Swoich do 3 tys nie krece bo nie ma potrzeby turbo zalacza sie przy 2 do 2.5 tys obr i kolejny bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Meganexxx napisał:

Przy rozpedzaniu na 2, 3 lub 4 biegu jak kręcę do 3 tysięcy obrotów, to aktualne spalanie pokazuje 10-15-20 a nawet do 25 L

Przy takim zużyciu, ten silnik długo nie ujedzie, 

1/ Jeżeli jest ;

     a/ awaria sondy  -  to komputer wywala błąd,

     b/ przy częściowym zużyciu sondy  -  błędu brak, reakcji brak..,

           Komputer inny niż clip, może nic nie pokazać,

2/ Producenci zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) przy przebiegu ok ; 100.000 do 160.000 km ,

     Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

          -  zasilanych gazem LPG,

          -  z zużytym silnikiem o niskiej kompresji itp.,

3/ Uszkodzona I sonda lambda jest w stanie doprowadzić do ;

        - wypalenia zaworów - zbyt uboga mieszanka lub

       - rozwalić katalizator - zbyt bogata mieszanka, a nawet ulec przegrzaniu i zapaleniem się katalizatora,

4/ Sondy stosować oryginalne bo zamienniki w reno nie sprawdzają się oraz ulegają szybkiemu uszkodzeniu

5/ Sondy lambda, sprawdza się na pracującym i nagrzanym silniku za pomocą oscyloskopu,

      a/ wykres działania  I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 – 1               

      b/ uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

            1920529091_SondaI.thumb.png.18eb14a524e740a558d9f576bdc82896.png

      c/ jeżeli dojdzie do uszkodzenia sondy lub jest ona na tyle „ stara ”, że ;

               - te wartości nie są uzyskiwane,

              - i wykres nawet nie zbliża się do nich,

             Sondę należy uznać za zużytą lub uszkodzoną  i dokonać wymiany na nową,

6/ II sonda za katalizatorem ;

      a/ stoi w miejscu w przedziale 0,6 V – 0,8 V,

      b/ im bardziej II sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

      c/  jeżeli napięcie drugiej sondy spada poniżej 0,5 V oznacza to;

             - że w spalinach jest dużo tlenu , a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

             

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!