Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tce ogromne spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, Meganexxx napisał:

Podobno mam bardzo wytarte wałki rozrządu i podpory ale koszt tego to jakieś 5-7 tyś. zł więc tego nie robię.

Auto masz od nowości?

Prawdopodobnie, silnik przejechał jakiś dystans bez właściwego smarowania,

Nawet Święty Boże nie pomoże, jeżeli wałki rozrządu i podpory wytarte,

Należy doprowadzić do stanu pierwotnego oraz sprawdzić;

   a/ stan panewek wału,

   b/ stan łożyskowania turbiny,

   c/ stan kompresji silnika ; gładzie cylindrowe, pierścienie.  

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

 

Auto kupiłem niedawno i okazało się że uszczelka pod głowicą była w tragicznym stanie. Wytarte ponad normę są podpory wałków w glowicy i nie da się ich szlifować plus do wymiany 2 walki rozrządu. Muszę kupić nową głowicę i 2 walki. Koszt na pewno koło 7 tysięcy .

 

,,Nawet Święty Boże nie pomoże, jeżeli wałki rozrządu i podpory wytarte'' 

 

Czyli twierdzisz że to może mieć znaczenie ?

 

Panewki niby sa w miarę okej.

Pierścienie do wymiany puszczają dalej jak były zalane naftą na próbę.

Cylindry nie pekniete i mechanik twierdzi że są w porządku.

 

Czy te walki itp mogą mieć na to wpływ? Mechanik twierdzi że nie .

 

Co jeszcze mogę szukać 

 

Wrzucam fotki cylindrów i wałków rozrządu 

 

Nacisnąć na fotkę aby powiększyć 

 

Screenshot_20191123-110312_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110316_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110319_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110327_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110300_Gallery.jpg

Screenshot_20191123-110304_Gallery.jpg

Edytowane przez Meganexxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Meganexxx napisał:

Panewki niby sa w miarę okej.

Pierścienie do wymiany puszczają dalej jak były zalane naftą na próbę.

Cylindry nie pekniete i mechanik twierdzi że są w porządku.

 

Czy te walki itp mogą mieć na to wpływ?

Mechanik twierdzi że nie .

A jednocześnie musisz???

34 minuty temu, Meganexxx napisał:

Muszę kupić nową głowicę i 2 walki.

Wytarte wałki i podpory, to opiłki metalu wędrujące z olejem po całym silniku oraz turbinie,

Silnik do generalnego remontu - warto aby mechanik sporządził kosztorys naprawy, 

lub zakup używanego silnika. 

'' Z pustego to i Salomon nie naleje ''

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde ale masakra w silniku i powodzenia w szukaniu części do niego. Sam goły slupek w niewidomym stanie to ok 6000 zł skoro tak wyglada gora to jak wygląda dół....

 

Pomo o twojej tragedii mógłbyś nagrać jak pracuje ten silnik na zimno i ciepło i tu wrzucic? 

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje idealnie na zimnym jak i na ciepłym. Nie zauważam żadnych spadków mocy ani nic w tym stylu.

Wrzucę filmiki jutro bądź pojutrze.

 

Przy rozpedzaniu na 2 3 lub 4 biegu jak kręcę do 3 tysięcy obrotów to aktualne spalanie pokazuje 10-15-20 A nawet do 25 L ale jak jadę potem już na 4 5 lub 6 biegu stała prędkością 80-100km/h to spalanie pokazuje aktualne 4/5/6 L więc może on przy rozpedzaniu bierze ogromnie dużo A potem już normalnie 4-7L i wychodzi średnia 12L. ???

Edytowane przez Meganexxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na taki przebieg i niewiadoma historie silnika to az dziw ze jezdzi z takim stanem gory silnika aczkolwiek nigdy nie wiadomo co sie ma pod maska dopoki sie nie zacznie cos psuć.

 

generalnie te meganki z tym silnikiem pala takie ilosci , mam dwie jedna i druga w gazie , benzyna w miescie 10 w trasie 7.5, gazu w miescie 11-12 w trasie 8.5-9 takze realny wynik zalezy tez w jakim stanie masz uklad hamulcowy czy cos gdzies nie ociera i spowalnia autko przez co pali wiecej .

Swoich do 3 tys nie krece bo nie ma potrzeby turbo zalacza sie przy 2 do 2.5 tys obr i kolejny bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Meganexxx napisał:

Przy rozpedzaniu na 2, 3 lub 4 biegu jak kręcę do 3 tysięcy obrotów, to aktualne spalanie pokazuje 10-15-20 a nawet do 25 L

Przy takim zużyciu, ten silnik długo nie ujedzie, 

1/ Jeżeli jest ;

     a/ awaria sondy  -  to komputer wywala błąd,

     b/ przy częściowym zużyciu sondy  -  błędu brak, reakcji brak..,

           Komputer inny niż clip, może nic nie pokazać,

2/ Producenci zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) przy przebiegu ok ; 100.000 do 160.000 km ,

     Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

          -  zasilanych gazem LPG,

          -  z zużytym silnikiem o niskiej kompresji itp.,

3/ Uszkodzona I sonda lambda jest w stanie doprowadzić do ;

        - wypalenia zaworów - zbyt uboga mieszanka lub

       - rozwalić katalizator - zbyt bogata mieszanka, a nawet ulec przegrzaniu i zapaleniem się katalizatora,

4/ Sondy stosować oryginalne bo zamienniki w reno nie sprawdzają się oraz ulegają szybkiemu uszkodzeniu

5/ Sondy lambda, sprawdza się na pracującym i nagrzanym silniku za pomocą oscyloskopu,

      a/ wykres działania  I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 – 1               

      b/ uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

            1920529091_SondaI.thumb.png.18eb14a524e740a558d9f576bdc82896.png

      c/ jeżeli dojdzie do uszkodzenia sondy lub jest ona na tyle „ stara ”, że ;

               - te wartości nie są uzyskiwane,

              - i wykres nawet nie zbliża się do nich,

             Sondę należy uznać za zużytą lub uszkodzoną  i dokonać wymiany na nową,

6/ II sonda za katalizatorem ;

      a/ stoi w miejscu w przedziale 0,6 V – 0,8 V,

      b/ im bardziej II sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

      c/  jeżeli napięcie drugiej sondy spada poniżej 0,5 V oznacza to;

             - że w spalinach jest dużo tlenu , a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

             

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!