Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Sarna1 napisał:

X

Ok. Tak zrobię. Zobaczymy, czy cokolwiek to zmieni... Oby.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

@Sarna1 Jeszcze jedno, naftę wlewać do zimnego, czy nagrzanego silnika? I zakręcam świecę+cewka, czy zostawiam otwarte na te 10-12h?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nafta spłynie do oleju. Na taki mały tłok powinno się wlać o połowę mniej niż wskazał kolega. Powinieneś zmierzyć kompresję. Na tym etapie nie wiadomo co się tam dzieje. Z jednej strony 10W jest lepszy do silnika z dużym ubytkiem oleju, ale z drugiej strony jest przesunięta charakterystyka pracy koła,jak również praca napinaczy zaworowych. Żeby decyzja była słuszna trzeba poznać ciśnienie oleju za pompą smarowania. 

Masz jakiś wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Obecnie mam 3 Beru i jedną z logo Renault, ale nie wygląda jak Beru.

Proponuje aby ;

   1/ wszystkie cewki były beru,

3 godziny temu, Maciek2010 napisał:

zmianie z 10 na 5W40?

   2/ zamiany oleju 10W40 na markowy 5W40 ponieważ ;       

          -  olej 10W-40 bardziej gęstnieje na mrozie, co utrudnia rozruch,

         -   wolniej dociera do węzłów smarowania,

         -   ma  gorsze własności w porze zimowej,

         -   jest bardziej niż 5W-40 podatny na zużycie,

         -   bardziej zmieniają się jego parametry ( m.in. lepkość) pod wpływem eksploatacji.

   3/ Tak więc wg; mnie jest to bardzo dobry pomysł,

   4/ Olej markowy to np; Valvoline Syn Power 5W40;

        -  zamiast płukanki, skracamy okres wymiany oleju do ok; 6000 km,

41 minut temu, jabrze napisał:

Z jednej strony 10W jest lepszy do silnika z dużym ubytkiem oleju, ale z drugiej strony

jest przesunięta charakterystyka pracy koła ( KZFR)

jak również praca napinaczy zaworowych.

Żeby decyzja była słuszna trzeba poznać ciśnienie oleju za pompą smarowania. 

5/ Napinacze zaworowe;  czyli rozumie że masz na myśli hydrauliczne popychacze zaworów;

      - dla ich poprawnej pracy, olej o wyższych parametrach ma bardzo duże znaczenie,

6/ Wszystkie zalecenia ze środy z godz;18,00 są nadal aktualne.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

5/ Napinacze zaworowe;  czyli rozumie że masz na myśli hydrauliczne popychacze zaworów;

      - dla ich poprawnej pracy, olej o wyższych parametrach ma bardzo duże znaczenie. 

Dokładnie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh....

11 godzin temu, Sarna1 napisał:

piszesz że program pokazuje moment obrotowy ;) ale jak to niby wylicza ?

pytaj się inżynierów reno projektujących ten silnik, ale pewnie albo jest jakiś czujnik który zbiera dane i potem komputer podstawia do jakiegoś wzoru i wypluwa moment. Najwidoczniej silnik 2.0 wybrany w ustawieniach (podobnie było jak wybrałem 1.2Tce), daje odczyt z tego czujnika który jest potrzebny żeby torq wyświetlił moment obrotowy na ekranie smartfona. Mi tyle wystarczy i nie zagłębiam się w to. Sam torq nie ma w ogóle wyświetlania momentu dopiero dodanie tej wtyczki mi to umożliwiło. A wybór silnika we wtyczce dodaje PIDy (czyli wtyczka łączy się z odpowiednimi czujnikami w aucie których sam torq nie posiada) i jest w stanie wyświetlić mi dane z nich na wyświetlaczu co w tym skomplikowanego?. Tak nie muszę ciągle z laptopem i clipem latać do garażu tylko sobie komórką sprawdzam to co mnie interesuje i wiem że torq to obsłuży. Mi wyszło że czujnik sterowania turbiną nie steruje gruchą (po uprzednim sprawdzeniu gruchy strzykawką że jest sprawna), tak jak powinien sterować (doładowanie miałem koło 0.4-0.5 bar max). Po wymianie zaworu sterowania turbiną, wyczyszczeniu MAP sensora (nie był bardzo ubrudzony ale wyczyściłem) i wymianie czujnika doładowania (tu wymiana pro-forma był sprawny ale nowy oryginalny kupiłem za 90 zł w dużej promocji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, onomatopeja napisał:

Po wymianie zaworu sterowania turbiną,

wyczyszczeniu MAP sensora (nie był bardzo ubrudzony ale wyczyściłem)

i wymianie czujnika doładowania (tu wymiana pro-forma był sprawny ale nowy oryginalny kupiłem za 90 zł w dużej promocji).

Map sensor i czujnik doładowania to jedno i to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!