Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Biały dym podczas odpalania


sen007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z Megane III 1.5 dci  106 km bez DPF , gdy teperatura spada poniżej 0  podczas poranego odpalania dymi na biało , dzieje się tak tylko podczas pierwszego odpalania delikatnie też nierówno popracuje 2 s , świece żarowe wykluczone zakupione  były w tamtym roku sprawdzane czujnikiem wszystkie sprawne, błędów  po podpięciu 0 , zastanawiam się nad sterownikiem świec żarowych , wiem że jak będzie niesprawny komputer nic nie pokażę , może ktoś miał podobny przypadek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sen007 napisał:

- gdy temperatura spada poniżej 0 C podczas porannego odpalania dymi na biało ,

- dzieje się tak tylko podczas pierwszego odpalania, delikatnie też nierówno popracuje 2 s ,

- świece żarowe wykluczone zakupione  były w tamtym roku, sprawdzane czujnikiem wszystkie sprawne,

- błędów  po  podpięciu 0, zastanawiam się nad sterownikiem świec żarowych , wiem że jak będzie niesprawny, komputer nic nie pokażę ,

1/ Masz świece żarowe 4,4 V, które pełną mocą grzeją tylko przez 1-2 sek ;

      a/ po krótkiej chwili, grzeją tylko z około 15-25 % mocy,

      b/ ciężko jest pomierzyć prądy na czterech świecach miernikiem,

2/ Należy ;

       a/ podłączyć właściwy interfejs i odczytać błędy silnika,

              lub ;

       b/ do każdej świecy podłączyć szeregowo żarówkę H4 albo H7 i jak zaświeci, to znaczy że ;

             1/ płynie przez nią prąd o natężeniu wystarczającym by rozżarzyć włókno ,

             2/  moduł świec działa poprawnie i świeca nie jest spalona,

3/ Warto sprawdzić ;

     a/ stan filtra paliwa, powietrza,

     b/ woltomierzem napięcie na akumulatorze przy włączonym rozruszniku nie powinno być niższe niż 10 V,

     c/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej ; bierze udział w rozruchu i decyduje o ;

            1/  czasie podgrzewania świecami żarowymi,

            2/  dawce paliwa przy rozruchu, 

            3/  może być sprawcą dymienia na biało ,

            4/  w przypadku uszkodzenia czujnika cieczy czas grzania świec może być inny niż przewidziany dla danego silnika,

4/ Modułem świec - steruje sterownik silnika w zależności od temperatury cieczy chłodzącej;

       a/ sprawdzić jaką temperaturę odczytuje komputer silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właścicielem auta od ok 4 m/c ,  po podłączeniu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów , poprzedni właściciel mówił że świece wymieniane były w tamtym roku , sprawdziłem je wykręcając  i faktycznie siedzi ngk w miarę świeże podłączyłem tester do świec żarowych i pokazuje że są ok ,co do czujnika sprawdziłem pomiar z tym co jest na desce i w komputerze pokazuje to samo , zastanawiam się jedynie nad  przekaźnikiem do świec bo może działać tylko podaje za mały prąd ale podejrzewam że bez podmiany na  drugi sprawny nie będę w stanie tego wyeliminować (spróbuje jeszcze tego testu z żarówką ), akumulator jest roczny sprawdzony testerem pod obciążeniem jest sprawny i podczas odpalania słychać że nie kuleje . Możę miał ktoś podobny przypadek wymienił coś w ciemno i pomogło za wszystkie sugestie z góry dziękuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sen007 napisał:

zastanawiam się jedynie nad  przekaźnikiem do świec, bo może działać tylko podaje za mały prąd, ale podejrzewam że ;

  - bez podmiany na  drugi sprawny nie będę w stanie tego wyeliminować, 

  - (spróbuje jeszcze tego testu z żarówką ),

Kierunek działań prawidłowo,

Preferowany interfejs do reno to clip,

1/ Koniecznie należy sprawdzić/ wymienić ;

      - filtr paliwa, powietrza,

      - zapewnić aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

2/ Sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku ;

        a/ kiedy wymieniany był rozrząd ?

        b/ prawidłowość ustawienie rozrządu, 

        c/ czy był ustawiany na blokadach? 

        d/ kontrola wtryskiwaczy;

              1/ korekty na wtryskach,

              2/ ciśnienie paliwa na rampie przy odpalaniu,

              3/ obroty silnika przy odpalaniu,

              4/ prawidłowe przelewy na wtryskach ;

                       - świadczą tylko o poprawnej pracy zaworka,

                       - natomiast nie koniecznie określają jego ogólną kondycję.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy świece NGK to dobry wybór, bo chociaż parametry są niby Ok to nie tak do końca. Przerabiałem to ze wcześniejszą Megane II i po wymianie niby odpalał ale to nie było To, natomiast po zastosowaniu oryginałów wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy NGK ma zdolność do powtórnego nagrzewania.Zresztą w instrukcji serwisowej tej anglojęzycznej  do MEGANE III jest napisane że tylko  oryginał ale podany jest też kolor końcówki świecy bodajże różowy (czerwony) a nie niebieski czy na odwrót to trzeba sprawdzić.Czyli nawet różnica w kolorach końcówek tych świec jest istotna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2019 o 21:38, sen007 napisał:

Witam mam problem z Megane III 1.5 dci  106 km bez DPF , gdy teperatura spada poniżej 0  podczas poranego odpalania dymi na biało

Nie szukaj dziury w całym, bez dpf zawsze lekko zadymi przez dłuższą chwilę. Zwłaszcza jak jest poniżej zera. To ropniak a silnik też pewnie ma już swój przebieg. No chyba, że naprawdę dymu jest dużo to coś trzeba robić.

Komputer po podłączeniu pokaże błąd sterownika świec. Nie ma znaczenia czy spalona świeca czy uszkodzony sterownik. Błąd ten sam.

Akumulator nie ma wpływu na dymienie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi jakość świec to NGK to jest dobry zamiennik , oryginał też jest wyprodukowany przez jakąś firmę na zlecenie Renault z tego co widzę na zdjęciach  w opakowaniu siedzi beru , a dymienia  takiego jak jest w tej postaci nie powinno być , ewidentnie czuć zapach paliwa czyli na rozruch idzie jego zbyt dużo lub któraś ze świeć nie zdąży go odpowiedni podgrzać  , mam też megane II  1.5 dci  tyle że 86 km  też bez DPF i nić takiego w niej nie występuję . Poczekam na trochę większe  mrozy i zobaczę co się będzie działo , jeżeli nie bedzie chciał zapalić lub zrobi to za 2 3 razem podmienię sterownik świeć żarowych , jeżeli chodzi o wtryski to komputer nie pokazuje żadnej anomalii ich praca  jest jak najbardziej prawidłowa .Jeżeli ktoś z was wymieniła kiedyś sterownik do świec  prosił bym o objawy jakie skłoniły do takiej decyzji i czy  było to trafione .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!