Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1,6 16v nieznane kody usterki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prośba o pomoc,  

 

podałem ten temat na ogólny ale chyba tutaj będzie właściwe jego miejsce.

 

wczoraj małżonka jechała meganką,  zwolniła i pokazał się komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa, potem wyłączony ESP , a następnie skontroluj układ wydechowy, teraz świeci się tylko skontroluj układ wtrysku paliwa > Po zgaszeniu samochód nie chciał odpalić , po godzinie odpalił ale obroty bardzo spadały i trzeba było dodać gazu żeby nie zgasł. Dzisiaj podjechał kolega z kompem delphi i wyszły nieznane kody usterki 04200960 ,1525F328 ,035214ED ,0606F860. Samochód stoi bo dziwnie pracuje tak jakby trochę na 3 cylindrach  . Prośba o pomoc  co to może być ? (samochód jest zagazowany).

 

Z góry dziękuję

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1  - DF362 (DTC035214) OBWÓD CEWKI ZAPŁONOWEJ 2-3                                       CO.0   ALIVE  

      CO.0:Obwód otwarty lub zwarcie do masy
2  - DF038 (DTC0606F8) MODUŁ ELEKTRONICZNY                                                      1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Defekt elektroniczny wewn.
3  - DF394 (DTC042009) USZKODZENIE KATALIZATORA                                             1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Podzespół w złym stanie.
4  - DF1012 (DTC1525F3) ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘDK.        DEF    MEMORISED

      DEF:Informacje wykorzystywane przez funkcję regulatora prędkości lub ogranicznika prędkości nie są zgodne.

Edytowane przez undercover20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, undercover20 napisał:

1  - DF362 (DTC035214) OBWÓD CEWKI ZAPŁONOWEJ 2-3                                       CO.0   ALIVE  

      CO.0:Obwód otwarty lub zwarcie do masy
2  - DF038 (DTC0606F8) MODUŁ ELEKTRONICZNY                                                      1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Defekt elektroniczny wewn.
3  - DF394 (DTC042009) USZKODZENIE KATALIZATORA                                             1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Podzespół w złym stanie.
4  - DF1012 (DTC1525F3) ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘDK.        DEF    MEMORISED

      DEF:Informacje wykorzystywane przez funkcję regulatora prędkości lub ogranicznika prędkości nie są zgodne.

 Bardzo dziękuję kolego undercover20  .

 

myślicie , że to może być cewka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

Tak - cewka do wymiany. Wyłączenie innych funkcji ze względu na za niskie i nierównomierne obroty.

Bardzo dziękuję za pomoc Jabrze .

 

Witam,

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło , jak zdejmuję  wtyczki z 1 i 4 to silnik gaśnie a na 2 i 3 nie gaśnie , co to może być świece ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi 

  

Dnia 5.01.2020 o 10:53, Piotrek111 napisał:

Bardzo dziękuję za pomoc Jabrze .

 

Witam,

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło , jak zdejmuję  wtyczki z 1 i 4 to silnik gaśnie a na 2 i 3 nie gaśnie , co to może być świece ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi 

  

Witam,

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło , jak zdejmuję  wtyczki z 1 i 4 to silnik gaśnie a na 2 i 3 nie gaśnie , co to może być świece ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2020 o 20:01, Piotrek111 napisał:

Prośba o pomoc  co to może być ? (samochód jest zagazowany).

1/ Dla dobra silnika ;

       - zakręć gaz na butli,

       - po usunięciu usterki, jazda na benzynie ok ;100 km,

2/ Proponuje ;

      a/ wymiana świec na markę beru i zmniejszenie odstępu elektrod do 0,7 mm,

      b/ przeczyszczenie przepustnicy oraz wymiana oringu,

      c/ przeczyszczenie map sensora oraz zapewnienie szczelności jego montażu,

      d/ wymiana filtra powietrza,

      d/ jeżeli dalej będzie problem z pracą silnika to ;

               - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym , na gorącym silniku;

                        -  podciśnienie  w  kolektorze  dolotowym  powinno  oscylować  w  granicach ; 28 do 36 kPa,

               -  kontrola/wymiana ustawienia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.01.2020 o 10:53, Piotrek111 napisał:

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło

Jeżeli świece są sprawne to sprawdź czy do cewek 2-3 dochodzi napięcie 12 V na pomarańczowym przewodzie. Ewentualnie podaj zasilanie do nich bezpośrednio z cewki 1-4 też z pomarańczowego przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.01.2020 o 08:29, aniewa napisał:

Jeżeli świece są sprawne to sprawdź czy do cewek 2-3 dochodzi napięcie 12 V na pomarańczowym przewodzie. Ewentualnie podaj zasilanie do nich bezpośrednio z cewki 1-4 też z pomarańczowego przewodu.

Dziękuję Aniewa, a skąd idzie napięcie 12 V  na pomarańczowy przewód ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

 

bardzo dziękuję za pomoc i wskazówki , samochód naprawiony- padł sterownik silnika.

 

Pozdrawiam

Piotrek

dodam tylko, po sprawdzeniu cewek, świec , napięcia 12v na pomarańczowych kablach (w moim przypadku było to napięcie) następnym krokiem było sprawdzenie kabli- czy prąd oraz minus przechodzi przez przewody ,  - dalej nie było iskry na 2 i 3 świecy, na koniec został sprawdzony sterownik silnika -ecu i niestety tu był problem . Kupiłem drugi używany sterownik, dałem do sklonowania ,  sterownik zamontowany i samochód działa.

 

Jeszcze raz dziękuję za cenne wskazówki i pozdrawiam

Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!