Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wypadaniem zapłonu/spalaniem stukowym 1.4 TCE 130KM


pawelosek

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, jabrze napisał:

Paliwo ma na to zasadniczy wpływ. Ponadto zauważyłem przesunięcie zapłonu na 6,5. Dla gorącego to trochę dużo, ale dyktują jeszcze obroty. Podaj jaka była temperatura płynu i przy jakich obrotach.

Auto miało z 800 obrotów, temperatura płynu to 65 stopni, natomiast oleju 50 stopni.  

 

Nie wiem czy ci się przyda ta wartość, ale turbo boost i podciśnieniomierz wykazuje -9,77 psi

 

 

Ostatnio miałem również wymienianą uszczelkę kolektora wydechowego (powód: zapach paliwa po odpaleniu silnika, po rozgrzaniu było czuć spaliny). Na zdjęciach poniżej widać okopcenie.

kolektor.jpg

kolektor1.jpg

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jabrze napisał:

Bardzo ładne podciśnienie, czyli ok. Pozostaje Ci do sprawdzenia, czy nie jest podejrzana cewka.

Jutro przed sprawdzeniem cewki po zrobieniu trasy do pracy dodam screeny z wartości po rozgrzaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pawelosek napisał:

czy słabej jakości paliwo jest również przyczyną wypadania zapłonu?

Na kulturę pracy tego silnika ;

   1/ Duży wpływ ma paliwo ;

         - jego oktanowość ;

               - zalej paliwem 98 oktan,

         - jakość paliwa ,

        Im lepsze paliwo i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych,

   2/ Cewki w tym silniku są trwałe;

         - mimo to zamiana cewek wskazana dla wiarygodności tezy,

   3/ Zalecam ;

         a/ olej markowy np.; Valvoline Syn Power 5W40;

               - wymiana co ok; 10.000 km,

                      -  wpływa na trwałość łańcucha,

                     -   trwałość szklanek zaworowych,

                      -  oraz na pracę KZFR,

         b/ sprawdzić ciśnienie oleju na biegu jałowym na rozgrzanym silniku ,

         c/ jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach to ;

                 - co jakiś czas, dać po garach na wysokich obrotach – celem przedmuchania katalizatora,

         d/ przeczyścić stan łączy elektrycznych, szczególnie na 3 wtrysku,

                - a w ostateczności zamienić go miejscami,

         e/ zaktualizuj oprogramowanie sterownika silnika,

         f/ czujnik położenia wału korbowego ;

               - wyczyść jego czoło z brudu i opiłków,

        g/ pomierz luzy zaworowe na 3 cylindrze, 

13 godzin temu, pawelosek napisał:

Auto dobrze przyspiesza, płynu chłodniczego nie ubywa.

4/ Znany jest problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce na 2 lub 3 cylindrze, często powiązany ;

          -  z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku,

                  -   oznacza to ; uszkodzona uszczelka pod głowicą, a następnie pęknięcie cylindra,

                 -    kontroluj często stan poziomu płynu chłodzącego.  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Bardzo ładne podciśnienie, czyli ok. Pozostaje Ci do sprawdzenia, czy nie jest podejrzana cewka.

Dzisiejsze pomiary w drodze do pracy (ok 20 km). Nie zmieniałem cewek, o dziwo teraz pokazuje mi wypadanie zapłonów na 2 cylindrze a na 3 jest okej. Muszę mu chyba po garach dać bo auto praktycznie po mieście jeździ.

 

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Na kulturę pracy tego silnika ;

   1/ Duży wpływ ma paliwo ;

         - jego oktanowość ;

               - zalej paliwem 98 oktan,

         - jakość paliwa ,

        Im lepsze paliwo i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych,

   2/ Cewki w tym silniku są trwałe;

         - mimo to zamiana cewek wskazana dla wiarygodności tezy,

   3/ Zalecam ;

         a/ olej markowy np.; Valvoline Syn Power 5W40;

               - wymiana co ok; 10.000 km,

                      -  wpływa na trwałość łańcucha,

                     -   trwałość szklanek zaworowych,

                      -  oraz na pracę KZFR,

         b/ sprawdzić ciśnienie oleju na biegu jałowym na rozgrzanym silniku ,

         c/ jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach to ;

                 - co jakiś czas, dać po garach na wysokich obrotach – celem przedmuchania katalizatora,

         d/ przeczyścić stan łączy elektrycznych, szczególnie na 3 wtrysku,

                - a w ostateczności zamienić go miejscami,

         e/ zaktualizuj oprogramowanie sterownika silnika,

         f/ czujnik położenia wału korbowego ;

               - wyczyść jego czoło z brudu i opiłków,

        g/ pomierz luzy zaworowe na 3 cylindrze, 

4/ Znany jest problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce na 2 lub 3 cylindrze, często powiązany ;

          -  z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku,

                  -   oznacza to ; uszkodzona uszczelka pod głowicą, a następnie pęknięcie cylindra,

                 -    kontroluj często stan poziomu płynu chłodzącego.  

Olej zalewam Motula 5w40, wymianę robię co 10 tyś km, ale z tego co orientuje się to Niemiec wcześniej robił co 20-30 tys olej i skutkiem tego jest (w mrozach) na zimnym hałas rozrządu przez 2-3 sekundy po odpaleniu. W lutym niestety rozrząd do wymiany będzie (przebieg 108 tys). Przy wymianie rozrządu jest możliwość sprawdzenia luzu zaworów? No i czy jest wymagana wymiana pompy wody?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli paliwo!

Przy starszej megane wymieniałem rozrząd z pompą przy 110 kkm. Nowa pompa wytrzymała 30 kkm i musiałem powtórnie wszystko wymieniać z wyjątkiem koła. Te pompy powinny wytrzymać 160 kkm. Trudno jest poradzić jak jest lepiej, ale podstawową rzeczą jest kontrola płynu chłodniczego i to co wspomniał @Andrzej-2010 o mikropęknięciach między drugim i trzecim cylindrem, które w najlepszym wypadku kończą się  planowaniem głowicy i zmianą uszczelki. Wszystko zależy od użytkownika  i  stylu jego jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jabrze napisał:

Czyli paliwo!

Przy starszej megane wymieniałem rozrząd z pompą przy 110 kkm. Nowa pompa wytrzymała 30 kkm i musiałem powtórnie wszystko wymieniać z wyjątkiem koła. Te pompy powinny wytrzymać 160 kkm. Trudno jest poradzić jak jest lepiej, ale podstawową rzeczą jest kontrola płynu chłodniczego i to co wspomniał @Andrzej-2010 o mikropęknięciach między drugim i trzecim cylindrem, które w najlepszym wypadku kończą się  planowaniem głowicy i zmianą uszczelki. Wszystko zależy od użytkownika  i  stylu jego jazdy.

No słyszałem o pompach wody do 1.6, bodajże dolz chyba jest do niczego?

 

Przez okres 6 tys km tylko raz musiałem dolać z 50-100ml (rozczepiany był wąż od chłodzenia turbiny przy jej demontażu). Zastanawia mnie ten żółty nalot na przewodzie.

turbina.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Wyraźnie widać, że ściągacz już nie spełnia swojej roli. Zastąpiłbym opaską ślimakową.

Po zdjęciu przewodu chłodzenia turbiny trzeba będzie odpowietrzać układ chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Delikatnie się podepnę, bo w necie znalazłem sprzeczne info, a tu natrafiłem na wskazówkę - przy silniku 1.4 TCe (czy ogólnie w Renault) cewki są numerowane na odwrót, dobrze zrozumiałem? Czyli od rozrządu idą 4321? Pytam, bo wypada mi zapłon na 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. To jeszcze jedno: skoro wypada zapłon na 3, a do 1 i 2 jest utrudniony dostęp, mogę - dla sprawdzenia - zamienić cewki 3 z 4? Czy jest może jakaś niepisana zasada, typu 1 z 3 i 2 z 4 czy coś? 

Edytowane przez lendis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!