Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doświadczenia z wymianą katalizatora na nowy - opinie i porady.


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

O widzisz, to mnie wibruje ostatnio regularnie na biegu jałowym, ale obroty ma wtedy idealnie równe. Z tego co widzę u mnie ta druga sonda tylko na nierozgrzanym silniku w miarę stoi w miejscu, potem lata jak głupia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak to wygląda aktualnie i nie wiem, czy mam się martwić czy nie... Silnik był dobrze rozgrzany, dłużej już pracował, dane zbierane w czasie jazdy typowo miejskiej.

Screenshot_20200131_122951_com_ovz.carscanner.thumb.jpg.cf08bb744bc1fefc99748c3e703efde5.jpg

 

 

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, droopy napisał:

nie wiem, czy mam się martwić czy nie...

A/ Wahania sondy I powinno być w przedziale 0,1 do 0,9 V,

B/ Jeżeli II sonda λ ;

      1/stoi w miejscu w przedziale 0,6 – 0,8 V to wszystko jest OK;

           Sonda za katem wskazuje napięcie 0,6-0,8 V, które oznacza bardzo niski poziom tlenu w spalinach

           za katalizatorem, co przy sprawnym katalizatorze i sondzie oznacza, że cały tlen wykorzystywany

           jest do procesów chemicznych,

     2/ Napięcie II sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa poprawnie,

     3/ Im bardziej II sonda faluje, tym bardziej jest zużyty katalizator i sonda II zaczyna pracować tak jak sonda I ,

     4/ Jeżeli napięcie II sondy λ, spada poniżej 0,5 V oznacza to;

            -  że w spalinach jest dużo tlenu, a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

C/ Proponuje ;

     - kontrolę stanu złączy sondy II,

    -  kontrolę stanu grzałki sondy,

    -  przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok;100 km,

         -  zabieg powtórzyć parę razy, jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich dystansach,

    -  sondy kupować tylko ;

          -  oryginał, mogą być używki,

          -  zamienniki nie zdają egzaminu w reno i kończy się prędzej czy później zakupem oryginału.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, rozglądać się za nową sondą, skoro u mnie lata jak głupia? Auta raczej nie muszę "przeganiać" bo zdecydowana większość nastukanych kilometrów to trasy, w tym sporo autostrad. Po mieście jeżdżę sporadycznie, głównie po zakupy dookoła komina, więc nie szukałbym przyczyny w zatkanym katalizatorze.

Dodam jeszcze, że ta 2 sonda chyba pracuje prawidłowo krótko po odpaleniu auta, dopóki płyn chłodniczy się trochę nie zagrzeje. Poniżej wykresy obu parametrów, dobrze to pokazują:

Screenshot_20200131_165821_com_ovz.carscanner.thumb.jpg.1a02d635b197ff3024991d805c5921d1.jpg

To o czymś świadczy?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości i przebieg to 130.000 km,

Sondy wytrzymują ok; 160.000 - 200.000 km średnio,

Jeżeli zauważyłeś ;

  - spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, samoistną zmianę prędkości,

  - to radzę zakupić 2 szt sond; patrz wnioski wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przebieg nie patrz (jest większy, bo dawno nie aktualizowałem), ale nie wykluczam, że jest "do negocjacji" i specjalnie w to nie wnikam. Auto mam ~4 lata i robię tak 15-20k rocznie.

Nie ma spadku mocy, spala jak spalał, jeździ i pracuje jak zawsze. Jedynym objawem, jaki obserwuję od pewnego czasu, są lekkie drgania silnika na biegu jałowym, ale bez dziwnych wahnięć obrotów. Do tego w trasach obserwuję, że po długiej jeździe odpuszczenie pedału gazu bez naciskania sprzęgła kończy się taką jednorazową żabą. Kiedyś na pewno tego nie było, a i to nie występuje za każdym razem, ale zawsze jak zrobię autem przynajmniej kilkadziesiąt kilometrów bez przystanków.

Ostatnio mierzyłem też kompresję i na wszystkich jest w okolicach 12 bar, więc według mnie jak na auto w tym wieku przyzwoicie.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, droopy napisał:

Jedynym objawem, jaki obserwuję od pewnego czasu, są ;

   - lekkie drgania silnika na biegu jałowym, ale bez dziwnych wahnięć obrotów.

Wymiana sond powinna pomóc, jeżeli ;

    - świece są Ok, 

    - świece i cewki suche i czyste,

    - map sensor przeczyszczony i szczelnie zamontowany,

    - przepustnica czysta i szczelna; wymieniony oring,

39 minut temu, droopy napisał:

Dodam jeszcze, że ta 2 sonda chyba pracuje prawidłowo krótko po odpaleniu auta, dopóki płyn chłodniczy się trochę nie zagrzeje.

Wykres pracy sondy II powinien być sinusoidą pomiędzy 0,6 a 0,8 V.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzej-2010 napisał:

Sonda II powinna być sinusoidą pomiędzy 0,6 a 0,8 V.

Czy ta sinusoida ma prawo się zmieniać podczas: puszczenia pedału gazu, zmiany biegów, dodaniu gazu, aby zaraz potem wrócić do formy sinusoidy w zakresie 0,6-0,8 V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek2010 też doszedłem do takiego wniosku, tylko u Ciebie objaw jest sporadyczny, jak rozumiem. Daj znać, jakbyś do czegoś doszedł w temacie ;) W zasadzie intryguje mnie to info o pękającym kolektorze z początku tematu. Tyle, że jakby on miał dziurę, to wraz z temperaturą trochę by się uszczelniał chyba, więc sonda pracowałaby lepiej z czasem.

Dzięki @Andrzej-2010 za info. Świece stan doskonały, w kolorze kawy z mlekiem. Cewki na pewno OK, były wymieniane latem.

Zostaje map sensor, tego się nie tykałem. Wyciągnę i wyczyszczę. Przepustnicę chyba czyściłem wiosną, jeśli mnie pamięć nie myli, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ją sprawdzić.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, droopy napisał:

. Daj znać, jakbyś do czegoś doszedł w temacie ;)

Miałem prosić o to samo. ;)  U mnie od niedawna jest jeszcze jeden objaw, a mianowicie hałas dobiegający spod auta, kiedy schodzę z obrotów, na przykład podczas redukcji. Zakładam, że to właśnie kat, jakby się poluzował, ale nie miałem jeszcze jak wejść pod auto, aby zobaczyć i posłuchać, skąd dokładnie dochodzi hałas. Anomalie na sondach to dużo starszy temat, i w jego przypadku skłaniam się do teorii @Astma, jakoś pasuje mi taka teoria w moim przypadku, aczkolwiek, wcale mnie nie cieszy taki scenariusz. 

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dzisiaj oring do przepustnicy. Jak będę go już mieć i pogoda trochę dopisze, to wybebeszę przepustnicę, wyczyszczę i dam nową uszczelkę. Ogarnę ten map sensor przy okazji. Zamówiłem też dolną poduchę silnika. Będę zmieniać za kilka dni olej, więc skoro i tak zrzucę już dolną osłonę silnika, to wymienię tę poduchę. Może ona rozwiąże problem drgającego silnika na biegu jałowym...

Swoją drogą, co do sondy lambda - generalnie ta druga za katalizatorem nie ma wpływu na pracę silnika, prawda? Ona jest tylko "strażnikiem" sprawności katalizatora, tak? Jeśli tak, to dałbym jej spokój, dopóki nie wywala mi żadnych błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!