Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej przymierzam się do wymiany tylnych amortyzatorów z racji ich niskiej sprawności.

 

Pomiary na stacji wyniosły 29-31 lewy do ok 40 prawy. 

 

Samochód Megane 4 1.6 dCi 130 Hatchback 170k przebiegu

 

Pytanie, czy macie może jakieś sprawdzone firmy tych amortyzatorów ? Jeżdżę głównie po mieście, rocznie może 20k, bardzo mi zależy też na tym, aby te amory były najcichsze jak to możliwe. Z drugiej strony nie chciałbym też wrąbać się w jakieś większe koszty. 

 

A góry dzięki za podpowiedzi :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze do wozów ładuje Bilstein b6 lub b8 w miarę dostępności.
Ale to dla tych którzy lubią jak samochód jest sztywniejszy niż seria i zależy im na zdecydowanie lepszym prowadzeniu. Trzeba się przyzwyczaić za to do wyczuwanego efektu odbicia na nierównościach ;) 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ku przestrodze.

Aby mieć pewność sprawdziłem jeszcze amortyzatory na dwóch innych stacjach kontroli pojazdów i na każdej z nich sprawność na poziomie 70%.

A więc warto czasem się upewnić. Dodatkowo na tej pierwszej stacji zapłaciłem 60 zł za głupie sprawdzenie, gdzie w pozostałych 20 zł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 29.01.2020 o 14:03, Azathermenian napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

I dokładnie tak zrobię na dniach ,bo też coś mi nie pasuję żeby tylne amortyzatory były już do wymiany przy 60 tyś.

pzdr

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie to było wcześniej, wymieniali łączniki już po 2 razy na stronę. Objawem było skrzypienie jak stara kanapa praktycznie cały czas podczas jazdy, nie ważne czy nierówności, czy prosta równa droga. Najbardziej skrzypiało przy skręcaniu kołami. Oczywiście pierwsza diagnoza była taka, że trzeba nasmarować. Miałem już dość i z natury jestem mega spokojnym człowiekiem, ale nie wytrzymałem i powiedziałem co sądzę o tym ich wiecznym smarowaniu wszystkiego co się da. Niestety nasmarowali i powiedzieli żeby sprawdzić. Na szczęście nie musiałem sprawdzać, bo jak nim wyjeżdżali z hali po nasmarowaniu to wszyscy w około się obracali co tak skrzypi. Skończyło się na tym, że go wzięli i stwierdzili, że to będzie jednak cały stabilizator do wymiany. Myślę sobie "[cenzura] stabilizator do wymiany po 40k km?" Gość też był zdziwiony, ale wymienili, dalej nic. Skrzypi jak stara kanapa, w dodatku buja nim niemiłosiernie na drodze, czuć, że trzyma się drogi dużo gorzej niż jakiś czas temu. Jest też dużo głośniej. W końcu wymieniają wahacze z przodu i eureka - cisza. Ogólnie miałem już wymienione pół zawieszenia łącznie z całą belką z tyłu, która skrzypiała już po około 2-3k km od wyjechania z salonu. Zawieszenie (przynajmniej w GC) jest tragiczne i to potwierdza każdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te łączniki, które wcześniej wymieniałes miały jakiś luzy ? Wykazywały w ogóle jakieś oznaki zużycia ? Zastanawiam sie nad wymianą bo niby tam u mnie wszystko jeszcze w oryginale (170k), a na żadnej stacji nie stwierdzili oznak zużycia i zalecali zostawić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, stukały niemiłosiernie przy najmniejszych nierównościach. Serio masz po 170k km dalej łączniki, na których odjechałeś z salonu? To jest wręcz niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego co się dowiedziałem w aso to auto było dosyć regularnie serwisowane przez ten czas, jest to flotówka. Z zawieszenia była wymieniana belka tylna. 

Na stacjach mówili, że oryginalne i żeby zostawić, no ale być może zostały wcześniej wymieniane bo ogólnie na jakieś nieprzyjemne stuki nie mam co narzekać. Chcę to auto po prostu jeszcze troszkę wyciszyć w miare możliwości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam serdecznie, dzisiaj minęły 3 latka z autkiem. Byłem na kontroli w SKP przegląd przy przebiegu aż 17 tys. km. Na stacji wyszły amortyzatory przód 75% tył 65% i 25%!!!. bardzo mnie ten wynik zdziwił, gdyż przebieg jest strasznie niski, a praca zawieszenia jest w moim odczuciu wzorowa. Obydwa amory z przodu miałem wymieniane na gwarancji bo skrzypiały około rok temu jeden i 3 miesiące temu drugi. Tył nie było nic kopane bo wybiera nierówności znakomicie. Zero luzów, stuków, puków, wycieków z niego. Diagnosta stwierdził, żebym zaraz udał się najlepiej do serwisu w celu wymiany amortyzatora...

Podjechałem zaraz po tym badaniu na drugą stację diagnostyczną i tam wyszło przód około 60-65%% obydwa amorki (przypomnę obydwa wymieniane, jeden ma około 2 tys przebiegu drugi może z 7tys max). tył wyszedł bodajże 55%-60%, na obydwóch podobnie.

Proszę bardziej kumatych uzytkowników niż ja o interpretację tych wyników.

Dziekuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, doesnt napisał:

Proszę bardziej kumatych uzytkowników niż ja o interpretację tych wyników.

Testy na SKP odbywają się najczęściej metodą EUSAMA, która mierzy siłę nacisku na podłoże (czyli płytę stanowiska pomiarowego).

Jeżeli przednie zwieszenie było testowane i urządzenie pokazywało właściwe wartości to nie ma podstaw do tego żeby przy tylnej osi nagle zepsuły sie przyrządy pomiarowe.

Należałoby sprawdzić czy amortyzator nie jest przypadkiem zaolejony, być może niski poziom oleju powoduje jego zapowietrzanie i luźny skok.

Jeżeli na pierwszej stacji SKP byłeś np. rano, to zawór nie zdążył się jeszcze odpowietrzyć, później pojechałeś na drugą SKP i zawór się odpowietrzył i "łapał" poprawne wartości.

 

Amortyzator to w uproszczeniu pompa oleju, jeżeli tego oleju jest mało to mogą się dziać różne dziwne rzeczy.

Spróbuj pojechać na pierwszą SKP, ale jak trochę pojeździsz autem w ciągu dnia najlepiej z kimś na tylnej kanapie i zrobić ponowny pomiar.

Ewentualnie odpisz jak rozwiązałeś temat bo to ciekawy przypadek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, doesnt napisał:

.Na stacji wyszły amortyzatory przód 75% tył 65% i 25%!!!. 

Miałem podobnie w Lagunie.

Poluźniła się osłona termiczna tłumika i odczyt z lewego koła był znacznie zaniżony. Po przykręceniu wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!