Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o ocnę stanu świec zapłonowych


rygoreg

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem u siebie problem z wypadaniem zapłonu na różnych cylindrach (najwięcej jednak na 3 cylindrze). Dzisiaj - korzystając z chwili wolnego czasu - wykręciłem świece, na których zrobiłem dotychczas ok 6 tys km. Wyglądają one następująco:

https://imagizer.imageshack.com/img924/5001/DhogTe.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/8062/gSaFHK.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img921/2614/iTos1X.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/3876/Bs8jvu.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/8654/yOZeE3.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/9715/2WMk66.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/1033/O8cNrB.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/6316/MP8vBi.jpg

Co myślicie o ich wyglądzie?

Dodam, że jeździły na LPG.

Edytowane przez rygoreg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rygoreg napisał:

Zauważyłem u siebie problem z wypadaniem zapłonu na różnych cylindrach (najwięcej jednak na 3 cylindrze)

A/ Cylindry liczy się od strony sprzęgła,

B/ Czy ;

    1/ świece są prawidłowo dobrane?

    2/ odstęp elektrod to ok; 0,7 mm?

    3/ filtr powietrza czysty?

C/ Zakręć gaz na butli ;

      -  jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach,

     -  daj po garach na wysokich obrotach na dystansie ok; 100 km,

D/ Znany jest problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce na 2 lub 3 cylindrze, często powiązany ;

          1/ z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku,

                  a/ oznacza to ; uszkodzona uszczelka pod głowicą a następnie pęknięcie cylindra,

                  b/ kontroluj często stan poziomu płynu chłodzącego.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad a. tak też liczyłem :)

ad b 1. świece zalecane przez producenta NGK irydowe

ad b 2. odstęp fabryczny 0,7 mm

ad b 3. filtr zmieniony w sierpniu ubiegłego roku

ad c. powiedziałbym że stosunek trasa/miasto to 50/50 - ostatnie 200 km jeżdżę tylko na benzynie bo zauważyłem, że LPG podnosi mi korektę długoterminową wtrysku do +11,7 (na benzynie - po wykasowaniu adaptacji - to ok +1) - we wtorek jestem umówiony u gazowników; zaworu butli nie zakręcałem

ad d. o problemie z uszczelką dużo czytałem i pewnie przez to jestem trochę przewrażliwiony... płynu przez ostatnie 2000 km ubyło może z 1mm w zbiorniczku (w granicach błędu pomiarowego) - wcześniej miałem większy ubytek, ale był to efekt niedokręconego odpowietrznika.

 

Puki co założyłem nowe (stare) świece Denso (wcześniej zrobiłem na nich może ze 6 tys. km - wymieniłem na irydowe bo taki mi polecił mechanik) ze zmniejszoną przerwą do z 0,9 do 0,7 mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, rygoreg napisał:

świece zalecane przez producenta NGK irydowe

 Świece zalecane to  ; 

     - NGK ILKAR7A7 / 91432 ; 

    -  Beru Z274  ;

    - Eyquem A520 ;  

    - DENSO: 4711,

53 minuty temu, rygoreg napisał:

we wtorek jestem umówiony u gazowników; zaworu butli nie zakręcałem

Zakręć gaz na butli, zrób trasę, obserwuj,

54 minuty temu, rygoreg napisał:

Puki co założyłem nowe (stare) świece Denso

Jeżeli się sprawdzały to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2020 o 16:14, rygoreg napisał:

Co myślicie o ich wyglądzie?

 

Nie wyglądają źle, mają wg. mnie troszkę sadzy, jaki przebieg auta? jaką masz instalację LPG ? czy była strojona przy pomocy sondy szerokopasmowej AFR ?

 

Tu masz kolego dla porównania świece BERU z jednego z naszych 1,4TCe z LPG, konkretnie Scenic Grand, który jeździ głównie po mieście w charakterze taksówki, przebieg auta prawie 300tys.km, świece wykręcone kontrolnie po przepracowaniu 35tys.km.

   

swiece 14tce.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Właśnie za 9 tys km. będę zmieniał świece  i zastanawiam się czy ngk zmieniać na beru ? Nie mam żadnych problemów jeśli chodzi o ngk. Silnik pracuje poprawnie. Tylko na Beru jest chyba mniejsze wypadanie zapłonów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na BERU, a ilość spalań stukowych zarejestrowanych przez sterownik wtrysku do zaledwie 257, jest to wartość = suma z 4 cylindrów za ostanie 10tys.km, auto poruszało się po mieście i w trasie.

Kiedyś zbadałem ilość `ss` na autostradzie przejeżdżając 610km głównie na tempomacie ustawionym na 142km/h system zarejestrował 11 ss / 4cyl.

Dla porównania żony M3 Coupe 1.4TCe z LPG, która porusza się głównie po mieście wartość ``ss`` w przedziale 10tys.km wynosi już 845/4cyl.

Najwyższe wyniki jakie widziałem to 6980/4cyl. a silnik był trochę przytykany i miał rozciągnięty łańcuch rozrządu co w znacznym stopniu mogło wpływać na tą wysoką wartość ss.

Niebawem sprawdzę ile pokaże ss w Sceniku Grand, który tyra na taxi :-)

 

 

 

 
Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.02.2020 o 20:39, witman napisał:

 

Nie wyglądają źle, mają wg. mnie troszkę sadzy, jaki przebieg auta? jaką masz instalację LPG ? czy była strojona przy pomocy sondy szerokopasmowej AFR ?

 

 

Instalacja BRC sequent 32 założona przy przebiegu 91 tys. (obecnie samochód ma 101 tys.). Zakładana w Czakramie w Tarnobrzegu ale bez strojenia sondą AFR. Fachowcy zapewniali mnie, że nie ma potrzeby stroić za pomocą sondy szerokopasmowej.

Ostatnio byłem na przeglądzie LPG (tym razem Czakram Rzeszów). Zgłosiłem swoje uwagi co do wzrostu korekt długoterminowych po jeździe na gazie (z ok +2 do +11) ale stwierdzili, że wszystko jest ok. Co o tym myślicie?

 

Aha, pojeździłem jeszcze na samej benzynie z zakręconym zbiornikiem LPG (jak radził kolega Andrzej-2010) i wypadanie zapłonów ma nadal miejsce w podobnej ilości, przy czym ilość rozkłada się trochę inaczej - więcej na 1 i 2 cylindrze (przykładowo trasa 100 km cylinder 1-22, 2-19, 3-19 i 4-18 , kolejne 100 km tego samego dnia to już 1-7, 2-6, 3-6, 4-5).

Edytowane przez rygoreg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej wspominałem, niezależnie od zainstalowanej instalacji LPG najlepszym strojeniem jest strojenie z AFR, takie jest moje zdanie i doświadczenia z wieloma instalacjami LPG. W moich obecnie trzech BRC w 1.4TCe, które użytkujemy poza wymianą filtrów nie musiałem niczego dostrajać od czasu pierwszego montażu i strojenia z AFR, mamy w rodzinie jeszcze kilka szt. 1,4TCe i 2,0 M4R oraz 1,6SCe w Dacii wszystkie z BRC i nikt niczego dodatkowo nie musiał korygować czy dostrajać.   

 

@rygoreg Ty piszesz o wypadaniu zapłonu

 

10 godzin temu, rygoreg napisał:

(przykładowo trasa 100 km cylinder 1-22, 2-19, 3-19 i 4-18 , kolejne 100 km tego samego dnia to już 1-7, 2-6, 3-6, 4-5)

       

Pierwsze wartości które podałeś nie są niepokojące, kolejne są normalne, wypadanie zapłonów zawsze będzie miało miejsce nawet w nowym aucie, kiedyś obserwowałem to zjawisko jeżdżąc z podłączonym laptopem, najwięcej było przy jeździe miejskiej i przy zmianie biegów im dynamiczniejsza była jazda tym więcej wypadań zapłonu, najmniej było podczas jazdy na 6 biegu z tempomatem.

 

       

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rygoreg napisał:

Fachowcy zapewniali mnie, że nie ma potrzeby stroić za pomocą sondy szerokopasmowej.

Nie daj się zbyć,

Strojenie przy pomocy sondy szerokopasmowej to podstawa,

   -  całość strojenia zajmuje  jakieś 1,5 do 2,0 godzin,

Jeżeli instalacja jest ;

   - dobrze zestawiona,

   - fachowo zamontowana i wyregulowana,

  -  silnik przed montażem LPG został doprowadzony do perfekcji,

  -  To instalacja LPG nie wymaga ponownych regulacji,

Ewentualna regulacja jest wskazana po ;

   - naprawie,

  -  lub wymianie jakiegoś elementu instalacji na nowy,

11 godzin temu, rygoreg napisał:

kolejne 100 km tego samego dnia to już 1-7, 2-6, 3-6, 4-5).

Czy było tankowanie paliwa miedzy czasie?

 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2020 o 11:58, witman napisał:

Ja jeżdżę na BERU, a ilość spalań stukowych zarejestrowanych przez sterownik wtrysku do zaledwie 257, jest to wartość = suma z 4 cylindrów za ostanie 10tys.km, auto poruszało się po mieście i w trasie.

Kiedyś zbadałem ilość `ss` na autostradzie przejeżdżając 610km głównie na tempomacie ustawionym na 142km/h system zarejestrował 11 ss / 4cyl.

Dla porównania żony M3 Coupe 1.4TCe z LPG, która porusza się głównie po mieście wartość ``ss`` w przedziale 10tys.km wynosi już 845/4cyl.

Najwyższe wyniki jakie widziałem to 6980/4cyl. a silnik był trochę przytykany i miał rozciągnięty łańcuch rozrządu co w znacznym stopniu mogło wpływać na tą wysoką wartość ss.

Niebawem sprawdzę ile pokaże ss w Sceniku Grand, który tyra na taxi

A ciekawe  jak wygląda  ilość spalań stukowych na świecach ngk ?

Dnia 21.02.2020 o 22:21, rygoreg napisał:

Zakładana w Czakramie w Tarnobrzegu ale bez strojenia sondą AFR

Mój gazownik mówił, że  nie jest to wcale silnik z bułka z masłem do strojenia jak to niektórzy mówią. Są niuanse regulacyjne, które trzeba dostrzec i wtedy można cieszyć się bezproblemową jazdą. Sonda afr obowiązkowo w przypadku tego silnika.I na rozruch lać benzynę 98.

Edytowane przez Mello3x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich zapisów wynika, że gdy jeździliśmy na NGK ilość ss była większa, potwierdzają to też inni użytkownicy, jednak świeca świecy nie równa, a producenci też często zmieniają i wdrażają nowe typy, te świece na których jeżdżę nie ma już ich w produkcji to BERU Platin 12V-6MPPUS.

 

Kilka lat temu odpuściłem NGK z powodu przypadków urywających się elektrod, a trafiło do nas na warsztat kilka aut z takimi problemami, niektóre przypadki doprowadziły do porysowania gładzi tulei cylindrycznych pamiętam, że naprawialiśmy taki silnik jednemu z kolegów naszego forum, gdzieś w archiwum mam nawet fotki.     

 

       

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!